Αντίο chrome. Η google μόλις μας έδωσε ενα καλό λόγο να το πούμε αυτό

Χθες μόλις λέγαμε για το πρόβλημα με την διαφήμιση στο internet. Μιλήσαμε για το πρόσθετο AdNauseam που η Google, απλά επειδή μπορεί το έβγαλε κακόβουλο λογισμικό.

Αλλά τουλάχιστον ακόμα μπορείς να βάλεις κάποιους κόφτες διαφημίσεων στον Chrome. Κάτι που φυσικά δεν αγαπά καθόλου η Google, που θέλει να γνωρίζει τα πάντα για μάς, ώστε να μας πουλάει στον κάθε ενδιαφερόμενο.

Αλλά αυτό σύντομα θα αλλάξει. Στα σχέδια της Google είναι να μην επιτρέπει πρόσθετα προστασίας της ιδιοτικότητας και κόφτες διαφημίσεων. Στην αρχή το προνόμιο να μπορείς να εγκαταστήσεις τέτοιους κόφτες θα το έχουν μόνο όσοι χρησιμοποιούν την enterprise έκδοσης και όχι οι απλοί χρήστες.

Για να το κάνει αυτό ή Google καταργεί κάποια API με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γραφτούν τέτοιου είδους πρόσθετα.

Μετα την ιστορία και με την Hauwei είναι πλέον ξεκάθαρο πως πρέπει να βρούμε πως θα ζήσουμε χωρίς την google. Η επιστροφή στον Firefox είναι μια λύση, αλλά τώρα τελευταία δεν μας τα λέει καθόλου καλά το ίδρυμα.

Ίσως η καλύτερη λύση σήμερα να είναι ο Brave.

ΥΓ: Σαν φόρουμ σκεφτόμαστε να μπούμε στο πρόγραμμα «Brave Rewards». Επειδή η ιδιοτικότητα των μελών μας είναι σημαντική για μας και πάνω απο οτιδήποτε άλλο, κοιτάζουμε πρώτα να δούμε κατά πόσον αυτή είναι σεβαστή και δεν παραβιάζει τους όρους χρήσης μας.

Πηγή

Επίσης δείτε

9 «Μου αρέσει»

o brave ειναι πολύ καλός και γρήγορος περιηγητης.τα ιδια ισχυουν και στον chromium?

O Brave είναι πράγματι πολύ καλός browser. Πέρασα σε αυτόν μόλις έμαθα κι εγώ τα νέα και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Στα πολύ + του είναι η ενσωματωμένη λειτουργία ad-blocking και anti-tracking. Επίσης μπορείς να ανοίξεις παράθυρο Brave για περιήγηση μέσω του δικτύου Tor.

3 «Μου αρέσει»

Επίσης ο vivaldi έχει προσθέσει block σε abusive ads στην τελευταία του ενημέρωση.
Όσο για τον chrome , ανακοίνωσε πως δεν θα τα μπλοκάρει (αν και πολλοί δεν την πιστεύουν).

Μετά από καιρό με το Palemoon το παράτησα και χρησιμοποιώ το Waterfox

Φυσικα χωρις να θελω να αντιπαρατεθω με κανεναν αλλα απλα να εκφρασω μια αποψη. Χρησιμοποιω το internet απο το 1994-95 περιπου. Τοτε αν εξαιρεσουμε υπηρεσιες bbs irc κτλ… δεν υπηρχαν πολλα να κανεις στο web. οι ιστοσελίδες ηταν κυριως εταιρειων που παρουσιαζαν νεα προιοντα.
Μετα ηρθε η google, το youtube, το twitter, και αλλες χιλιαδες υπηρεσιες. Ολες ειναι δωρεαν λογω των διαφημισεων. Το youtube εκανε μια προσπαθεια να φυγει απο τις διαφημισεις με την υπηρεσια να ειναι επι πληρωμη. Ηταν μια αποτυχια!
Δυστηχως η ευτυχως… το ιντερνετ αναπτύσσεται ταχεως μονο λογω των διαφημισεων. αλλιως πως μια εφημεριδα να εχει online περιεχομενο; πως ενα cloud να μπορει να δωσει 2gb δωρεαν, πως θα υπηρχε ουσια ενας προγραμματιστης να γραφει απειρες γραμμες κωδικα και να δινει το app στο κινητο μας δωρεαν;
Επειδη εζησα και την παλια εποχη που τα freeware ηταν μετρημενα και φυσικα με ελαχιστες δυνατοτητες, η σημερινη εποχη μου αρεσει περισσοτερο! Θα κατσω να δω ενα βιντεο στο youtube δωρεαν βλεποντας και μια διαφημιση 5 δευτερολεπτων… αν δεν υπηρχε αυτη η διαφημιση πιθανων τωρα να μην υπηρχαν αυτες οι υπηρεσιες.

Ναι… η ιδιωτικοτητα ειναι το παν… αλλα δεν ξερω τελικα αν θα μπορουσαμε να εχουμε αυτο το εξελιγμενο πλεον μεσο που λεγεται ιντερνετ στη μορφη που υπαρχει τωρα!

Δεν ξερω αν θα υπηρχε λογος να εφευρεθουν οι dsl - vdsl κτλ. αφου ο κοσμος δεν θα ειχε ενδιαφερον για ιστοσελιδες εταιρειων, irc κτλ.

2 «Μου αρέσει»

Χωρις διαθεση αντιπαραθεσης και εγω, άλλο πραμα ομως η παθητικη διαφημιση πχ η αφισα στον τοιχο, που δεν εισβαλει στην προσωπικη σου ζωη (και ας δημιουργει οπτικη και οχι μονο ρυπανση) και άλλο η επιθετικη διαφημιση που εισβαλλει βιαια στη ζωη σου, την παρακολουθει και την καταγραφει κλπ.
Με λιγα λογια μας χρωστανε, δεν τους χρωσταμε (για τις dsl, τα 2gb στο cloud και ολα αυτα τα «δωρεαν»)

3 «Μου αρέσει»

Η όλη φάση με τις διαφημίσεις χρειάζεται έναν εξορθολογισμό. Αν δεν υπήρχαν οι διαφημίσεις θα υπήρχε κάποιο τέλος το οποίο θα επιβάλλονταν στις ιστοσελίδες προκειμένου να μπορεί να τις δει ο χρήστης του εκάστοτε ISP.

Με λίγα λόγια το linux user θα έπρεπε να πληρώνει για να μπορεί να έχει το δικαίωμα να το δει κάποιος αν επιλέξει να μεταβεί στη διεύθυνση linux-user.gr

Το γεγονός ότι εμείς ειδικά δεν επιθυμούμε διαφημίσεις έχει να κάνει καθαρά με την λόξα μας και την ιδεολογική μας αντίληψη πάνω στην έννοια του ελεύθερου.

Αλλά το γεγονός ότι κάποια μικρά sites πετάν διαφημίσεις (non intrusive πάντα) δε θα έπρεπε να τα ρίχνουμε στον καιάδα.

Δεν ξέρω αν chrome κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση αλλά πρέπει ανεξαρτήτως ποιον browser θα επιλέξει ο καθένας, να απενοχοποιήσουμε τη χρηστή χρήση των διαφημίσεων σε μια σελίδα.

Μα κάποιος πληρώνει για να πάρει αυτό το όνομα, δεν είναι δωρεάν. Το που πάνε τα λεφτά αυτά και πως κάποιες ιδιωτικές εταιρίες θησαυρίζουν από αυτό, αντί να πηγαίνουν σε υποδομές είναι μια άλλη υπόθεση.

Στο μοντέλο του freemium το προϊόν είσαι εσύ. Και έπιασε λόγω της αδράνειας του τραπεζικού συστήματος. Κάτι σαν το παράδειγμα της Kodak η καρδία του καπιταλισμού είναι ένας δεινόσαυρος. Κάπως έτσι προέκυψε από το πουθενά ένα Paypal.

Τα πράγματα θα μπορούσαν να μην ήταν έτσι, την προηγούμενη χιλιετία, υπήρχε μεγάλη ανάγκη και συζήτηση για συστήματα μικροπληρομών. Κάτι εντελώς ενάντια στην λογική του τραπεζικού συστήματος. Που ήθελε 1$ έξοδα για να πληρώσεις μισό σέντσς. Όπως και το paypal για τις πληρωμές μεγάλων ποσών, έτσι και για τα μικροποσά το τραπεζικό σύστημα δεν ενδιαφέρθηκε να δώσει λύση.

Οπότε η “δωρεάν” παροχή περιεχομένου, και οι διαφημίσεις για να έρθουν στο site μας, ώστε να πουλήσουμε … διαφημίσεις, έγινε αναγκαστικά ή μόνη εφικτή επιχειρηματικά λύση. Και μόνος κερδισμένος από αυτό ήταν η Google.

Ευτυχώς σήμερα είμαστε κοντά να φτιάξει κάποιος ένα σύστημα μικροπληρομών και είναι ο νέος μονόκερος. Οι απαιτήσεις είναι ελάχιστα έξοδα και ανωνυμία. Πλέον υπαρχει αυτή η τεχνολογία. Ο Brave το έχει πιάσει καλά το νόημα, αλλά θέλει κάτι μεγάλο από πίσω. Το Mozilla foundation θα μπορούσε να είχε κάνει κάτι τέτοιο, αλλά οι σχέσεις του με την google είναι αρκετά πολύπλοκες. Ίσως τα καταφέρει το facebook αν δεν πήγε να το κάνει τόσο χοντροκομμένα.

Αυτό που θα πρέπει να καταλάβουμε είναι πως το “δωρεάν” το πληρώνουμε πανάκριβα. Η δωρεάν τηλεόραση, σημαίνει λεφτά για διαφημίσεις, που αυξάνουν το κόστος αυτών που αγοράζουμε, κακή δημοσιογραφία μιας και αυτό δημιουργεί εξλαρτηση και διαπλοκή. Τις VHDL τις θέλουμε για να κατεβάζουμε γρήγορα σελίδες που μας ενδιαφέρει το 10% του όγκου, ενώ το 90% είναι script για trackers και διαφημίσεις.

Όχι λοιπόν δεν είναι μόνο θέμα λόξας είναι θέμα πορτοφολιού. Είναι επίσης και θέμα δημοκρατίας. Δοκιμάστε να δείτε το κόσμο μέσα από τα μάτια κάποιου που ζούσε το 1984. Εξηγήστε του πως κουβαλάς ένα μικρόφωνο και ένα δείκτη θέσης. Πείτε του πως κάποιος συγκεντρώνει το που είμαστε κάθε στιγμή, τι τρώμε, με ποιους το τρώμε και πόσα πληρώσαμε. Πείτε του πως αυτός τα συγκεντρώνει για να μας πουλήσει διαφημίσεις. Δείτε την απορία και τον τρόμο στα μάτια του

4 «Μου αρέσει»

Αναφέρομαι στο αν θα επιτρέψει ο ISP να μεταβεί κάποιος στη σελίδα, όχι για την κατοχύρωση του ονόματος.

Πες του επίσης ότι όλα αυτά που κουβαλούσε παλιά (video, tv, μαγνητόφωνο, βιντεοκάμερα, κασετόφωνο) χωράν σε μία συσκευή με μέγεθος τηλεκοντρόλ.

2 «Μου αρέσει»

2 «Μου αρέσει»

μ’αρεσει να σε διαβαζω, ειλικρινα

αυτο θελει λιγη εξηγηση αν εχεις διαθεση, δεν το πιανω ακριβως, ουτε για τον brave (με το bat; ), ουτε για τις σχεσεις mozilla-google, ουτε για το facebook. Και οσον αφορα το facebook αναφερεσαι στο libra;

ενας σοβαρος λογος που κατα τη γνωμη μου θα επρεπε να μας απασχολουν τα mesh nets σημερα ειναι και αυτος.

edit
εχει ασχοληθει κανεις ποτε με αυτο → https://othernet.is/ μια και το εφερε η κουβεντα;

1 «Μου αρέσει»

Ψιλοάσχετο και δεν θα απαντήσω για την ώρα στα ερωτήματα, μιας και αυτά θέλουν μεγάλη ανάλυση, αλλά θυμήθικα 2 ενδιαφέρουσες ιστορίες για το DNS

  • Πως μια χώρα μπορεί να εξαφανιστεί από το δίκτυο στα ξαφνικά μια μέρα
  • Πως μια άλλη ευρωπαική χώρα μπορεί να χάσει τον έλεγχο του κεντρικού της root dns απο μια γερμανική εταιρεία. Αρκεί ένα mail
2 «Μου αρέσει»

bRave και τα μυαλά στα μπλέντερ !!! Ότι ποιο pure κυκλοφόρησε τον τελευταίο καιρό

2 «Μου αρέσει»

Περαν των αποψεων μας αυτη ειναι μια διαφημιση facebook.

Ειναι δηλαδη μια διαφημιση σε ιδιωτικη εταιρεια στο περιεχόμενο της(στο χρονολόγιο). Φυσικα και δεν ειναι οτι καλυτερο να το βλέπεις αλλα ειναι μια υπόθεση που απλα εμπίπτει στη νομοθεσία του κάθε κράτους απέναντι στις ιστοσελίδες. Αλλα παραμένει μια διαφήμιση σε ιδιωτικη εταιρεία. Φυσικα και το facebook δεν είναι το ιντερνετ αλλα και δεν δίνει ουτε ενα λεπτο σε κανέναν δημιουργό περιεχομένου. Αυτο ναι , ειναι μια κακή υπόθεση αλλα κυρίως γιατι το facebook χρησιμοποιεί τους χρήστες με κακόβουλο τρόπο για να πάρει χρηματα. Ομως δεν νομιζω οτι οι χρηστες θα αφήσουν το Facebook η το Instagram… Ισα ισα που το FB εχει 1,2 δις ενεργούς χρηστες!!

(Μιλάω για την διαφήμιση του talos για τα ιατρικά δεδομένα)

Τι θα γινει με τους τονους στα Ελληνικα, ειναι το μονο φορουμ στο οποιο δεν μπορω να βαλω τονους, εκτος κι αν βαζω λεξη λεξη το speller να διορθωνει.

Εκατονταδες διανομες λινουξ εχουν ιστοσελιδες χωρις διαφημισεις, εκτος απο καποιες που εχουν μεγαλο χορηγους (IBM,HP,Oracle,RH,κλπ),
τους χρηστες τους. Δεν νομιζω κανεις να βγαζει σημαντικα χρηματα απο μια διανομη λινουξ.

Πριν γινει εμπορευματικο το ιντερνετ οι σερβερ ηταν σε μεγαλες κρατικες υπηρεσιες των ΗΠΑ, η σε πανεπιστημεια και ερευνητικα κεντρα. Δεν υπηρχε διαφημιση και υπηρχαν παρα πολλες χρησιμες πληροφοριες. Μετα αρχισαν να υπαρχουν καποιες βιβλιοθηκες (κοινοτικες) που πουλουσαν προσβαση σε ιδιοτες μεσω μοντεμ και μαλιστα σου παρειχαν δικο σου unix/shell και χωρο στον δισκο τους στο οποιο μπορουσες να φτιαξεις ιστοσελιδα. Με τετοια συνδεση αγορασα σε ενα φιλο μου που ειχε μαγαζι και συνεργειο ΚΤΜ στις ΗΠΑ και ηταν το πρωτο “μαγαζι” που ειχει ιστοσελιδα, περα απο τους γιγαντες της τεχνολογιας (ΙΒΜ.ΗΡ,κλπ). :slight_smile:
Αυτο που δεν περιμενε ηταν να εχει ωφελος απο κατι τετοιο, το θεωρουσε μαλακιες που μονο φοιτητες ασχολιοντουσαν και οι πελατες του δεν ηταν πανεπιστημιακοι. To rec.motorcycles/news-nntp, ηταν απο τα πιο μαζικα φορουμ στο ιντερνετ τοτε. Αρχισε να στελνει ανταλλακτικα και να πουλαει μοτοσυσκλετες σε κοσμο που ηταν πολυ μακρυα και ποτε δεν θα ερχοντουσαν στο μαγαζι.
Στην Ελλαδα τοτε οι μονες επαφες που υπηρχαν ηταν κατι παιδια στο Ηρακλειο (Forth) και ειχε φτιαχτει και mailing-list greek-moto η καπως ετσι, δε θυμαμαι. Υπηρχαν και καποιοι στην Αγγλια την εποχη που το Αγγλικο ιντερνετ αρχιζε μεσω relay να εχει επαφη με το υπολοιπο. Για αυτους που δεν ξερουν, η διευθυνση imperial.co.uk τοτε θα ηταν uk.co.imperial στο αγγλικο νετ. Ακομα κι εκει δικο τους και αναποδο το ηθελαν το δικτυο.
Υπηρχε και το ΒΙΤΝΕΤ τοτε που προοδευτικα εξαφανιστηκε και αφομοιωθηκε.
Τα φρουτα Γκορ και Κλιντον να μιλανε για το information superhighway που θα εφτιαχναν, ενω ηδη υπηρχε, δεν ειχαν παρουσιαστει ακομα τοτε. Κανεις δεν μπορουσε τοτε την

Μιλαμε για αρχαια ηλεκτρονικη ιστορια ετσι;

1 «Μου αρέσει»

Δεν ξέρω αν το έχεις κανει ήδη αλλά το γεγονός ότι υπάρχουν χρήστες που βάζουν κανονικά τόνους στα posts τους μάλλον δείχνει ότι δεν είναι αποκλειστικά θέμα του forum σαν σύστημα, οπότε προτείνω, αν θες φυσικά, να ανοίξεις καινούριο νήμα να το αντιμετωπίσουμε.

2 «Μου αρέσει»

Πάντως με τις διαφημίσεις δεν υπάρχει μέτρο. Είναι άλλο το να έχεις κάποιος 2-3 διαφημησουλες στη σελίδα του, που είναι στατικές και είτε σε συντροφεύουν στο πλάι είτε κάνεις scroll και τις περνάς και άλλο το να σου κόβει το βίντεο, να σου πετάει pop ups και γενικά να σου φορτώνει κλικ παντού.

Επίσης τώρα με τα κινητά και γενικά με τις χρεώσεις που επικρατούν στα δεδομένα, αλλά και με τις υπέρογκες χρεώσεις για ότιδηποτε πάνω από 24αρι σταθερο σε αυτή τη χώρα, δεν υπάρχει χώρος για διαφημησεις. Τόσο η κατανάλωση δεδομένων, όσο και η καθυστέρηση στη φόρτωση των σελίδων ειδικά σε παλιά μηχανήματα, κάνει την χρήση ad blocker υποχρεωτική. Γιατί άλλο να μου πετάς διαφημίσεις σε σταθερή σύνδεση και άλλο το να χρεωνομαι λόγω ογκοχρεωσης. Γενικά πάντως σε όλες τις περιπτωσεις η διαφήμιση είναι παρεμβατική. Firefox και πάντα firefox, γιατί με βόλευε με τους ad blockers.

1 «Μου αρέσει»

αν δεν κανω λαθος τα adblockers δε βοηθανε στην ογκοχρεωση γιατι κατεβαζουν το περιεχομενο της διαφημισης και απλα δεν τις επιτρεπουν να εμφανιστουν. Δεν ειμαι σιγουρος γι αυτο και για ολα τα adblocker. Αντιθετα νομιζω το noscript μπλοκαροντας συγκεκριμενες διευθυνσεις που πηγαζουν οι διαφημισεις δεν κατεβαζει περιεχομενο.

1 «Μου αρέσει»

Πιθανόν να έχουμε βγει offtopic ladies and gentlemen :slight_smile:

Ρίξτε μια ματιά και στο Privoxy. https://www.privoxy.org/
Είναι από τα πρώτα εργαλεία που εγκαθιστώ πάντα.
Δεν είναι αμιγώς adblocker αλλά κάνει και αυτήν την δουλειά άψογα.
Θέλει λίγη δουλίτσα για να το φέρεις στα μέτρα σου, αλλά έχει και πολύ καλό wiki
για να σε καθοδηγεί.
[/offtopic]