Το πρόβλημα
Το πρόβλημα με την διαφήμιση στο Internet, δεν είναι πως την πληρώνεις για να την δεις ενώ δεν την θέλεις (το ιντερνετ δεν είναι δωρεάν, ειδικά στα κινητά), ούτε ότι ψάχνεις να βρείς το περιεχόμενο ανάμεσα στις διαφημίσεις. Ούτε ότι οδηγεί τα πάντα στην λογική του clickbait επιβραβεύοντας το κακό περιεχόμενο και τιμωρώντας ταυτόχρονα το καλό.
Το πρόβλημα είναι πως το δωρεάν περιεχόμενο κάνει εμάς τους ίδιους το προϊόν. Μόλις είδατε μια διαφήμιση για μακαρόνια. Δεν μπορέσατε να την αποφύγετε και κανένας κόφτης δεν θα την κόψει. Αλλά δεν ξέρω αν είσαστε μακαρονάδες ή όχι. Δεν έχω κάποιο προφίλ σας και δε συλλέγω πληροφορίες για εσάς. Πληροφορίες που εκτός από το να σας πουλήσει κάποιος μακαρόνια, μπορεί αύριο να σας πουλήσει τον επόμενο δημοκρατικά εκλεγμένο ηγέτη.
Αλλά, το youtube μόλις έμαθε πως σου αρέσουν τα μακαρόνια και είσαι ένας μακαρονάς, Το μπερδέψαμε και χαλάσαμε κάπως το προφίλ που μας κρατάει. Ίσως αυτό να είναι η λύση. Λύσεις τύπου ublock origin
και track me not
και facebook container
βοηθάνε να κόβουν τις διαφημίσεις, αλλά θα τα βρούμε ακόμα και στο store της google που ζει από αυτό που πολεμάνε. Αλλά είναι όπως και με τους κατασκευαστές ιών ένας πόλεμος. Και συχνά ο αποτελεσματικότερος τρόπος είναι ο ανταρτοπόλεμος. Θα πολεμήσουμε την διαφήμιση με βρώμικα μέσα. Τόσο βρώμικα που έχουν απαγορευτεί από την ίδια την google. Απλά θα δεχτούμε περισσότερη διαφήμιση !!
Βασικές επεκτάσεις για την ιδιοτικότητα
Πριν τα ανορθόδοξα μέσα τα ορθόδοξα. Αυτές είναι οι βασικές επεκτάσεις για τον έλεγχο της ιδιοτικότητας.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/google-search-link-fix/
Τα εργαλεία του ανταρτοπόλεμου
Αν πολεμήσουμε με αυτόν το τρόπο δεν θα χρησιμοποιήσουμε τα παραπάνω εργαλεία, αντίθετα θα χρησιμοποιήσουμε εργαλεία που θα μπερδέψουν τον εχθρό.
Track Me Not
To http://trackmenot.io/ είναι ένα ελαφρύ πρόσθετο που αυξάνει την ιδιοτικότητα μας απέναντι στις μηχανές αναζήτησης. Αντί να προσπαθεί να της κρύψει χρησιμοποιεί μια αντίθετη στρατηγική, χρησιμοποιεί τεχνικές παραπλάνησης, ώστε να χαθούν μέσα στον θόρυβο. Δρώντας κρυφά στο παρασκήνιο θα κάνει άσχετες αναζητήσεις. Έτσι η κάθε μηχανή αναζήτησης δεν θα ξέρει τι πραγματικά μας ενδιαφέρει. Ένα πρόσθετο που πρέπει να το έχουμε εγκαταστήμένο όλοι
AdNauseam
Αντιγράφω απο το cerebrux
Προσωπικά όπως έχω πει και παλιότερα, για όλες αυτές τις «ενοχλητικού διαφημιστικού περιεχομένου» παραγωγούς, υπάρχει ένα adblock το οποίο το μισεί και η ίδια η Google διότι είναι ο εφιάλτης της (σε σημείο που το έχει αφαιρέσει από το Chrome Store και το μαρκάρει ως κακόβουλο λογισμικό – που φυσικά ΔΕΝ ειναι).
Το συγκεκριμένο adblock είναι κυριολεκτικά ο εφιάλτης της Google αλλά και κάθε διαφημιστή και διαφημιζόμενου διότι ο χρήστης μπορεί να το ρυθμίσει:
- Να κρύβει τις διαφημίσεις (όπως όλα τα adblock)
- Να κάνει αυτόματα click στις κρυμμένες διαφημίσεις
- Να στέλνει παραποιημένα δεδομένα στις διαφημιστικές εταιρίες και να αχρηστεύει τα δεδομένα που συλλέγουν για τις συνήθειες μας στο intenet.
Όπως καταλαβαίνετε αν δεν εμφανίζονται διαφημίσεις ( 1 ), δεν γίνονται γνήσια κλίκ σε αυτά ( 2 ) και τα στατιστικά δεδομένα παρακολούθησης του χρήστη δεν είναι ποιοτικά και ποσοτικά ορθά ( 3 ), η Goolge θα έχει απώλειες στα έσοδά της.
Για εγκατάσταση στο chrome υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες εδώ
Η λύση του Brave
Η λύση σε βάθος χρόνου, είναι να φτιάξουμε ένα internet που δεν θα ζει από την διαφήμιση, χωρίς όμως να φτιάξουμε κάποιο άλλο google. Θα πρέπει να πληρώνουμε, ποιο φτηνό θα μας βγαίνει (κυριολεκτικά σε χρήμα). Αλλά δεν θέλουμε ούτε ο ρόλος των τραπεζών η του paypal να γιγαντωθεί περισσότερο.
Μια ενδιάμεση λύση είναι ο Brave
(Αν το link δεν λειτουργεί δοκιμάστε εδώ)