Ψηφιακή Μέριμνα χμ... Οκ

Μια γνωστη μου με προετρεψε να της βρω ενα laptop με την ψηφιακη μέριμνα. Μπορει να πληρώσει 100 150 ευρώ μιας και το εισοδημα της ειναι στα πατώματα…

Δεν ξερω ποιο μυαλο σκεφτηκε αυτη την παγαποντια, αλλα δεν καλυφθηκε καθολου…

Εννοειτε δεν με πειραζει που πρεπει ντε και καλα να εχει windows η chrome os στις προδιαγραφες, γιατι γνωριζω ποιοι φτιαχνουν τις προδιαγραφες… Ομως να πλασαρονται ψοφαλογα που πριν το προγραμμα ειχαν 200ευρω τωρα να αγγιζουν τα 400… Ε ειναι κοροιδια… Ηταν ενα δωρο για συγκεκριμενους κατασκευαστες και η καταστηματα της ελλαδας. Οταν κατι που εκανε 200 το πουλας 400 και δινεις κουπονι 200 παει να πει οτι…

Το καταστημα θα παρει ολοκληρο το ποσο που ζηταγε συν ενα ακομη συμπληρωμα…

Το συμπληρωμα θα το πληρωσουν ολοι ανεξαιρετως…

Δηλαδη καναμε μια πολυ καλη κινηση σαν κρατος…

…να επιδοτησουμε καταστηματα τεχνολογιας που στο κατω κατω της γραφης τα eshop τους δουλεψαν πολυ καλα στην κριση λογω τηλεεργασιας και τηλεεκπαιδευσης…

Αυτα δυστηχως ειναι καταντια να γινονται το 2021 και κριμα που τετοια μυαλα που φτιαξαν το προγραμμα δεν χρησιμοποιουν τη θεση τους και το iq τους για να κανουν σωστα πραγματα στη χωρα

3 «Μου αρέσει»

Δε γνώριζα το πρόγραμμα αλλά με μια γρήγορη περατζάδα από διάφορα καταστήματα που συμμετέχουν βρήκα και προϊόντα που είναι εντελώς δωρεάν με το voucher. Άρα αυτό που λες δεν είναι απόλυτο.

Ξέρω ότι στη χώρα που ζούμε το μυαλό μας πάει αμέσως στην παγαποντιά αλλά αυτή δεν υπάρχει πάντα. Πιθανότατα κάποια καταστήματα υπερκοστολόγησαν ορισμένα προϊόντα, όπως ακριβώς κάνουν πάντα. Το αρμόδιο υπουργείο για την ψηφιακή μέριμνα δεν είναι υπεύθυνο για την τιμολόγηση, ούτε μπορεί να ασκήσει έλεγχο. Επίσης, ο εκάστοτε δικαιούχος μπορεί ελεύθερα να μην επιλέξει κάποιο προϊόν που θεωρεί ότι είναι υπερκοστολογημένο.

Αν τώρα κάποιος πιστεύει ότι υπάρχουν σκοτεινά σημεία στην όλη διαδικασία, θα ήταν ωφέλιμο για τον ίδιο και για όλους να θυμηθεί ότι έχει τον ρόλο του πολίτη, να συγκεντρώσει ορισμένα στοιχεία και να απευθυνθεί σε κάποιον αρμόδιο φορέα, όπως είναι ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Το να εκφράζουμε απλά τη δυσαρέσκειά μας σε κάποιον ιστότοπο δεν πετυχαίνει απολύτως τίποτα.

1 «Μου αρέσει»

Λογω της εταιρειας και επειδη αγοραζω συχνα laptop κτλ οποτε παρακολουθω τιμες, ανεβηκαν οι τιμες. Και ανεβηκαν πολυ. Το λιγοτερο 100 150 ευρω πανω σε λαπτοπ και τα ταμπλετ τουλαχιστον 50ε.

Η μονη μεγαλη διαφορα ειναι η προσθηκη του zone alarm

Προσωπικα ουτε ψηφιζω ουτε κυνηγαω επιδοτησεις ουτε ασχολουμαι με το ελληνικο κρατος. Δουλευω μονο με ιδιωτικες επιχειρησεις και με το εξωτερικο. Ουσιαστικα το μονο που κανω με το ελληνικο δημοσιο ειναι οτι πληρωνω φορους και ασφαλιση των μισθωτων μου. Μονο δινω. Δεν παιρνω ουτε ενα ευρω. Δεν ασχολουμαι, απλα καταλαβα οτι υπαρχει κατι και το ειπα. Αν αυτο θιγει καποιους μπορει να διαγραφει η αναρτηση

Γενικά είναι όπως τα λες. Το πρόγραμμα είναι ένα φιάσκο τελείως. Μπορεί να βρει κανείς προϊόντα στα οποία να μην πληρώσει (πχ διάφορα ταμπλετ), αλλά γενικά είναι σαπάκια που θα πάνε για πέταμα σε 1-2 χρόνια.

Μάλιστα το πιο εξοργιστικό είναι πως προϊόντα που γενικά ήταν σχετικά καλά και τα καταστήματα τα πουλάνε σε μία Α τιμή, στην ψηφιακή μέριμνα κοτσάρουν κάτι άχρηστο και το πουλάνε στη Α τιμή + 10%. Πχ pc με i3 και σχετικά φτηνά αλλά λειτουργικά λοιπά εξαρτήματα που το κατάστημα το πουλάει στα 600, στην ψηφιακή μέριμνα το πουλάνε 670 γιατί και καλά δίνεται δώρο κάποιο antivirus.

Όλα τα μεγάλα καταστήματα που έχουν μπει στο πρόγραμμα πάνω κάτω αυτό κάνουν. Μια πολύ ωραία αρπαχτή. Υποτίθεται μάλιστα πως τα προϊόντα περνάνε και από έλεγχο του Υπουργείου για να μπουν στο πρόγραμμα. Στην πραγματικότητα άνθρακας ο θησαυρός, όπως με τα μικρά λάπτοπ που είχε επιδοτήσει με Voucer προ δεκαετίας το Υπουργείο για τους γεννηθείς του 1997.

1 «Μου αρέσει»

Αναμενόμενο. Ο καταναλωτής όμως τι κάνει;

Αν όμως δεν ασχολείται κανένας, δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ τίποτα, δε συμφωνείς;

Ο καταναλωτης ειδικα στο συγκεκριμενο θεμα ισως ειναι καποιος που δεν ειχε σκοπο να αγορασει κατι, αλλα με το σκεπτικο του voucher μπηκε στη διαδικασια… Δεν ειναι υποχρεωμενος να παρακολουθει τις τιμες καθε 3 μερες. Απ οταν εγραψα το θεμα παρατηρησα οτι παρα πολυς κοσμος το εχει καταλαβει και το λεει σε διαφορα μεσα… Φανταζομαι οτι ενα μεγαλο ποσοστο των voucher θα μεινει στο ραφι.

Εγω ειπα μια γνωμη. Δεν θα βαλω τον εαυτο μου σε περιπετειες τη στιγμη που δεν ενδιαφερεται να ασχοληθει κανενας για θεματα που τον καινε. Καπως ετσι μπηκε το webex καπως ετσι βγηκαν τα voucher. Ουτε παιδια εχω ουτε γενικα με απασχολουν τα επιδοματα που δινει το κρατος. Η παρατηρηση και το θεμα ανοιξαν για να το δουν καποιοι που θα πανε χαρουμενοι να παρουν λαπτοπ με voucher. Ισως τελικα να συμφερει να παρουν κατι καλυτερο refurbished 2ετιας 3ετιας.

1 «Μου αρέσει»

Βέβαια αρκετοί από τους δικαιούχους δεν έχουν ιδέα αν κάτι αξίζει την αναγραφόμενη τιμή ή όχι. Φυσικά πες το ίδιο ισχύει σε κάθε προϊόν και ο αγοραστής θα πρέπει να κάνει κάποια έρευνα και να μην αγοράσει απλά αυτό που θα του πλασάρει ο κάθε πωλητής.

Το πρόβλημα είναι πόσα έχουν κοστολογηθεί επιπλέον στα πλαίσια του προγράμματος. Δηλαδή είπες βρήκες προϊόντα που είναι εντελώς δωρεάν με το voucher. Η τιμή τους έχει παραμείνει ίδια ή έχει αυξηθεί εφόσον σου λένε δωρεάν και με το ένα ποσό, δωρεάν και αν δοθεί ακριβότερα; Τελικά το voucher είναι για τους πολίτες ή για κατασκευαστές/καταστήματα;

@Kostas_Kostas

Refurbished κι αυτό θέλει ψάξιμο γιατί μερικά καταστήματα χρυσοπουλάνε 3~4ης γενιάς i5/7 laptop με 4G RAM και κάποιον HDD της πλάκας επειδή σου λέει i5/7.

Έστω ότι έχουν υπερκοστολογηθεί 1.5 χ αρχική τιμή. Αν κάποιος έχει στοιχεία ή έστω σοβαρές ενδείξεις ότι αυτό συνέβη αποκλειστικά στα πλαίσια του προγράμματος, δεν είναι αυτονόητο ότι πρέπει να απευθυνθεί σε κάποιον αρμόδιο φορέα; Δεν υπάρχει κάποιο μαγικό ραβδί που διορθώνει τα κακώς κείμενα και ένας από τους ρόλους των (σοβαρών) πολιτών είναι να ελέγχουν τους εμπλεκόμενους φορείς.

Το όλο θέμα εδώ μοιάζει σαν κάποιος να έχει βρει ένα bug και, αντί να κάνει bug report, να το αναφέρει σε άσχετους ιστότοπους, όπως το Reddit και διάφορα fora. Πέτυχε ποτέ κάτι αυτό;

Για τα πρακτικά και για την ενημέρωση όλων, οι πληροφορίες για το πρόγραμμα της Ψηφιακής Μέριμνας είναι αναρτημένες εδώ: https://digital-access.gov.gr/pdf/Digital-Access.pdf και περιλαμβάνουν το κεφάλαιο 12.8 Καταγγελίες δικαιούχων μετά την εξαργύρωση.

1 «Μου αρέσει»

Σωστα αυτα που λες για τους ενδιαφερομενους. Λαθος σαν προταση το κεφαλαιο

Αφου πληρωσεις δηλαδη.

Και αν και δεν με απασχολει το θεμα… Οταν δωσανε καποια εκατομμυρια να βγαλουν αυτο το προγραμμα βαλανε ασχετους που και καλα τελειωσαν πανεπιστημιο να το φτιαξουν και χωρις να υπαρχει ελεγκτικος μηχανισμος; Και δηλαδη αν ειναι καποιος που τα παιρνει απο ενα μαγαζι χοντρα ο πολιτης ειναι υπευθυνος να τον βρει; Ευρωπη στα λογια δηλαδη…

Το ιδιο εγινε και με το webex… Καταγγελιες επι καταγγελιων για κατι που ηταν δωρεαν αλλα δεν δουλευε και τελικα εκανε 2.000.000…

Το θεμα ειναι απλα να προσεχει ο κοσμος και να πεταξει το voucher, η να βρει μια προσφορα καλη και να αγορασει αν θελει κατι…

1 «Μου αρέσει»

Αναφέρονται μεταξύ άλλων τα παρακάτω:

Σε κάθε περίπτωση, ο μηχανισμός διαχείρισης του Προγράμματος,

  • δε δύναται να παρακολουθεί και να ανταποκρίνεται σε όλες τις ιδιωτικές διαφορές μεταξύ
    αγοραστών-πωλητών, λόγω πιθανής αναρμοδιότητας, αλλά και διότι δεν έχει αυτή τη
    δυνατότητα παρέμβασης σε μαζική κλίμακα.
  • θα εστιάζει στις περιπτώσεις που εμφανίζουν μία επαναληψιμότητα (pattern) και μπορεί να
    υποκρύπτουν καταχρηστικές πρακτικές,
  • σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά τους αρμόδιους φορείς και όργανα που επιλαμβάνονται
    επί των σχέσεων ιδιωτών και των εμπορικών συναλλαγών (πχ προστασία του καταναλωτή
    κλπ.).

Διαφωνείς με κάτι από αυτά;

Ποιο σύγχρονο κράτος, ευρωπαϊκό ή μη, κάνει τα πάντα τέλεια και πάντοτε προς όφελος των πολιτών, ενώ οι ίδιοι δε συμμετέχουν με κανέναν τρόπο στις διαδικασίες και κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου; Αυτό που περιμένουμε ο εκάστοτε φορέας να είναι συνεχώς άψογος από μόνος του αλλά ως πολίτες (που θέλουμε να λεγόμαστε) αποποιούμαστε κάθε ευθύνη που προκύπτει από αυτή μας την ιδιότητα, πραγματικά με ξεπερνά.

Όχι παιδιά, συζητήστε στο Linux User ότι το πρόγραμμα έχει προβλήματα, ενδεχομένως χωρίς να έχετε διαβάσει καν την προκήρυξη, και περιμένετε ότι θα συμβεί κάποιο θαύμα.

Μοιαζει, αλλά δε νομιζω οτι μοιαζει τοσο πολυ. Δηλαδη πχ τι θα μπορουσε να πει ο δικαιουχος του voucher; Οτι ανεβηκαν οι τιμες καταχρηστικα;
Νομιζω οτι μπορουν να δικαιολογησουν ανετα την αυξημενη τιμη, ειτε γιατι αυξηθηκε η ζητηση, ειτε γιατι αυξηθηκαν οι τιμες στις πρωτες υλες παγκοσμιως και γινοντε ανατιμησεις στα παντα ολα σχεδον (αν δεν το εχετε προσεξει), ειτε οτι υπαρχει ελλειψη σε τσιπακια κλπ.
Επισης δεν ειναι κακο που μας ενημερωσε ο @Kostas_Kostas για αυτο το θεμα…

1 «Μου αρέσει»

Υπαρχει επιχειρηση στην Ελλαδα (δεν αναφερω για ευνοητους λογους) που κανει deal με τα καταστηματα λιανικης για τηλεορασεις συγκεκριμενα ωστε να τις παρεχει στη χαμηλοτερη δυνατη τιμη για τα franchise του ομιλου. Αριθμει αν θυμαμαι καλα 3500 καταστηματα στην ελλαδα και με ενα απλο deal παιρνει μια καλη τιμη. Πηγαινοντας σε οποιο απο τα συνεργαζομενα καταστηματα ο ιδιοκτητης του franchise αγοραζει φθηνοτερα τις συσκευες που χρειαζεται. Win win win … Ποσο δυσκολο ηταν δηλαδη να γινει κατι αντιστοιχο για 350000 voucher και μαλιστα απο το κρατος!

Πρεπει τωρα να ξεσηκωθουν τοσοι να βρουν ενα δικιο που στο κατω κατω δεν θα το βρει κανεις.

Αν το έχει διαπιστώσει, γιατί να μην το πει; Οι αρμόδιες αρχές γιατί υπάρχουν;

Και κάθε μία από αυτές τις αιτιολογίες μπορεί κάλλιστα να ισχύει στο έπακρο ή να είναι ψευδής. Συνεπώς, ο @Kostas_Kostas ή κάποιος δικαιούχος δε μπορεί σε πρώτη φάση να αποδείξει τίποτα. Απλά παρατηρεί μια αύξηση τιμών την ίδια περίοδο που τρέχει το πρόγραμμα και τη συσχετίζει με απατεωνιά. Μπορεί όντως να είναι. Μπορεί όμως και να μην είναι, γιατί αύξηση τιμών σε προϊόντα τεχνολογίας είχαμε παγκοσμίως και πριν το πρόγραμμα.

Αν κάποιος παρατηρεί κάτι που φαίνεται ύποπτο, θα πρέπει -θεωρώ- να απευθύνεται στην αρμόδια αρχή, η οποία με τη σειρά της οφείλει να εξετάσει την αναφορά και να προβεί σε ελέγχους αν χρειάζεται. Αλλιώς να αποδεχτούμε ότι οι αρμόδιες αρχές υπάρχουν για το θεαθήναι, ότι καμία δική μας παρέμβαση δε μπορεί να έχει αποτέλεσμα και να πάψουμε τα άσκοπα rants (άσκοπα γιατί σε μια τέτοια συνθήκη το κράτος/οι επιχειρήσεις θα κάνουν ό,τι γουστάρουν ανεξέλεγκτα).

Πρώτον, το κράτος δεν είναι επιχείρηση με όμιλο και δε μπορεί να λειτουργεί με τέτοιους όρους. Δεύτερον, τα λεφτά του προγράμματος είναι κοινοτικά και λογικά θα υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι. Τρίτον, υπάρχει μια προκήρυξη που αναφέρει όρους και προϋποθέσεις για τους εμπόρους. Αν αυτοί δεν καλύπτονται, να το συζητήσουμε, όπως ακριβώς έχει γίνει στο παρελθόν με άλλες προκηρύξεις που αποσύρθηκαν. Σου λέει όμως το πρόγραμμα ότι δε μπορεί να είναι παντεπόπτης κάθε συναλλαγής, κάτι που είναι λογικό.

Το κράτος δεν είναι πανταχού παρόν και παντοδύναμο. Έχει όρια, τα οποία στην περίπτωση της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα στενά. Πριν αποφασίσουμε ότι φταίει για τα πάντα λοιπόν, καλό θα είναι να αναλογιστούμε τι πράττουμε εμείς ως πολίτες και πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε. Αν αποζητούμε το καλύτερο, αυτό δε θα έρθει με το να μένουμε άπραγοι ή να γκρινιάζουμε.

Επειδή το έψαξα το θέμα και μάλιστα έκανα καταγγελία στον συνήγορο του Πολίτη και στη σελίδα της ψηφιακής μέριμνας, αυτό που κατάλαβα είναι το εξής:

α) δεν υπήρχε περιορισμός στο λειτουργικό, απλά θα έπρεπε να έχει λειτουργικό.

β) ελάχιστα προϊόντα ήταν σε φυσιολογικές τιμές, υπήρχαν άλλα ήθελε πολύ ψάξιμο…

γ) οι εταιρείες κατηγορούσαν το υπουργείο ότι και καλά αυτά εγκρίθηκαν μόνο… Π.χ mac των 2.500€ αλλά το αστείο ήταν ότι υπήρχαν παράλληλα διαθέσιμα σαπακια εκτός προδιαγραφών…

δ) το υπουργείο αναγνωρίζει ότι υπάρχει εκμετάλλευση από τους προμηθευτές και λέει ότι και καλά θα επέμβει…

Και φυσικά δεν γίνεται τίποτα…

2 «Μου αρέσει»

Στις δύο προηγούμενες παρόμοιες κινήσεις, τα 10ράκια στην αρχή και μετά αυτά με τα 250€, είδαμε όλοι τι σαπίλα λαπτοπ πουλήθηκαν. Ούτε το 6μηνο βγάλαν. Τα 10’ ήταν γενικά μια απάτη, ενώ αυτά με τα 250€ ήταν λίγο χειρότερα από κινητό, δε νομίζω να αλλάξει κάτι τώρα. Οι μεγάλες εταιρίες έχουν το καρπούζι και ο μαχαίρι, εφόσον δεν μπορείς να μπεις σε ένα μαγαζί και να πάρεις ότι θες με τα 200€, καθώς πρέπει το κράτος να εγκρίνει το προϊόν, περιορίζεις τις επιλογές των δικαιούχων, πιστεύω πως υπάρχουν πολλές συμφωνίες κάτω από το τραπέζι, ακόμα και αν δεν έχει λεχθεί κουβέντα.
(Δηλαδή βγάζουν καινούργια προϊόντα μόνο για τη διαδικασία, κοστολογώντας τα όπως θέλουν)
Επίσης, η άλλη παγίδα είναι το ποιοι τα παίρνουν.Στο ίδιο έργο θεατές όπου συγκεκριμένες “ευπαθείς ομάδες” τα παίρνουν και από έξω από το μαγαζί τα πουλούν στη μισή τιμή.

1 «Μου αρέσει»

Πολύ σωστή η παρατήρηση και η ευχή, οι πολίτες να κάνουν έρευνα αγοράς πριν αγοράσουν και καταγγελίες για τα κακώς κείμενα.
Αυτό όμως προϋποθέτει:

  1. Χρόνο, που πολλοί άνθρωποι δεν έχουν μιας και οι ρυθμοί της σύγχρονης ζωής είναι φρενήρεις
  2. Ειδικές γνώσεις, που πάρα πολλοί άνθρωποι δεν έχουν. Χωρίς τις γνώσεις αυτές χρειάζεται παραπάνω χρόνος, για να βγάλει άκρη κανείς, οπότε πάμε στην παρατήρηση 1.

Το κράτος είναι η οργανωμένη μορφή έκφρασης και δράσης των ανθρώπων, της κοινωνίας. Κατά τη γνώμη μου θα όφειλε να έχει μηχανισμούς ελέγχου της “ελεύθερης” αγοράς. Η “ελεύθερη” αγορά με πάρα πολλούς τρόπους κατακοροϊδεύει το καταναλωτικό κοινό και την κοινωνία. Το δικαίωμα διαμαρτυρίας και καταγγελίας περισσότερο είναι ένα “φύλλο συκής” και πολύ λιγότερο ένας αποτελεσματικός τρόπος ελέγχου και ρύθμισης της “ελεύθερης” αγοράς, κατά τη γνώμη μου.

1 «Μου αρέσει»

Oτι δεν εχουμε κουλτουρα σαν λαος να κανουμε καταγγελιες για κακως κειμενα, και να διεκδικησουμε τα δικαιωματα μας ειναι αληθεια

Επισης ειναι ακομα πιο δυσκολο για καποιον με πολυ χαμηλο εισοδημα (μια και το εν λογω προγραμμα υποτιθεται εχει να κανει με αυτους) και που αρα εχει πιο αμεσες και επειγουσες αναγκες να ασχοληθει και με αυτο…

Και εγω δε νομιζω οτι πρεπει να δικαιολογουμε το κρατος, ειδικα οταν ευνοει συγκεκριμενες επιχειρησεις, και αντιθετα να ριχνουμε την ευθυνη στον πολιτη που δε διορθωνει το κρατος ή που δεν αναλαμβανει να κανει ο ιδιος τον ελεγχο που θα επρεπε να κανει το κρατος, οταν μαλιστα το παιχνιδι φαινεται στημενο ηδη.

Αυτό λέω κι εγώ. Στη χώρα αυτή περιμένουμε πάντα κάποιον άλλο να ασχοληθεί και απαιτούμε οι φορείς να είναι άμεμπτοι, ξεχνώντας ότι από εμάς προέρχονται και με τη δική μας ανοχή κάνουν ό,τι κάνουν. Ξέρεις πόσοι «από κάτω» που τώρα κλαίγονται θα έκαναν τα ίδια και χειρότερα αν είχαν την ευκαιρία να βρεθούν «από πάνω»; Αν θέλουμε να είμαστε πολίτες, έχουμε και υποχρεώσεις εκτός από δικαιώματα. Τα δεύτερα δε μπορούν να υπάρξουν χωρίς τις πρώτες.

Σε άλλες χώρες οι άνθρωποι ενημερώνονται και διαβάζουν νομοσχέδια τα οποία δε γίνονται νόμοι αν δεν εγκριθούν από τους πολίτες. Αυτοί πού βρίσκουν τις γνώσεις και τον χρόνο κι εμείς δε μπορούμε ούτε μια απλή έρευνα αγοράς να κάνουμε; Το κράτος είναι καθρέφτης των πολιτών του αλλά στη χώρα μας, εκτός των άλλων, δεν τα πάμε καλά και με την αυτοκριτική.

To ξερω.
Απλα για τη συγκεκριμενη περιπτωση, δεν ταιριαζει πολυ, κατα τη γνωμη μου (πάντα). Για μενα εδω ταιριαζει περισσοτερο το να μη δικαιολογουμε το κρατος (που σε άλλες χωρες προλαβαινει να κανει και ελεγχο κλπ) και λιγοτερο το να κατηγορησουμε τον πολιτη για αυτο. Οχι οτι αθωώνεται εντελως ο πολιτης ομως…