Η τρέχουσα κατάσταση της πληροφορικής επιστήμης στη χώρα μας.

Η αναφερόμενη θέση εργασίας σε άλλο νήμα, δεν είναι η μοναδική που προσφέρει τέτοιες αποδοχές στον τομέα του προγραμματισμού, όπως γνωρίζετε πολύ καλύτερα από μένα.
Θα ήταν μια καλή πρόταση το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ιδίως της “τεχνικής” εκπαίδευσης να εμψύχωνε τη νεολαία μας και να την εφοδίαζε με τα κατάλληλα μέσα, ώστε με πολύ και σκληρή δουλειά να μπορούσε μία νέα, ένας νέος, να κερδίσει μια αξιοπρεπή θέση εργασίας που επιθυμεί.
Δυστυχώς όμως τα ΕΠΑΛ από όπου θα μπορούσε να ξεκινήσει αυτή η προσπάθεια έχουν με τα χρόνια, υποβαθμιστεί, νομίζω, παρόλο που το απασχολούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι πολύ υψηλού επιπέδου.
Ίσως όσοι έχετε τελειώσει σχολές πληροφορικής επιστήμης, προερχόμενοι από Γενικό λύκειο θα έχετε διαπιστώσει το αρχικό πλεονέκτημα των συναδέλφων σας που προέρχονται από ΕΠΑΛ…
Αναρωτιέμαι επίσης όλη αυτή η προσπάθεια της ψηφιακής διακυβέρνησης από ποιο προσωπικό στελεχώνεται.
Ποια είναι δηλαδή η τρέχουσα κατάσταση της πληροφορικής επιστήμης στη χώρα μας;

3 «Μου αρέσει»

Ενα μελανο σημειο για την αγορα εργασιας αλλα οχι μονο στη χωρα μας ειναι η τεχνικη εκπαιδευση και κυριως η εκπαιδευση προγραμματιστων.

Τα επαλ ειναι η καλυτερη επιλογη για μαθητες με καποια κλιση. Στους προγραμματιστες ομως εχω μια καθετη αποψη λογω του οτι συνεργαζομαι συχνα λογω επαγγελματος.

Ο προγραμματιστης που πιθανων δεν εχει κανενα χαρτι στην κατοχη του αλλα το πρωτο του προγραμμα ηταν τυχαιες γραμμες στην ηλικια των 10 ετων ειναι οτι καλυτερο μπορει να σου τυχει

Ο προγραμματιστης που αγαπα να παιζει παιχνιδια στα 10 του χρονια και θελει να φτιαξει καποια στιγμη το δικο του στην ηλικια των 30 θα ειναι καλος προγραμματιστης.

Ο προγραμματιστης που θα επιλεξει σχολη προγραμματισμου γιατι εχει ακουσει οτι ειναι μια καλη δουλεια για το μελλον μαλλον δεν θα μπορει να σταθει σαν προγραμματιστης.

Απ οσους προγραμματιστες εχω συνεργαστει ο καλυτερος ολων ηταν ενα παληκαρι καπου στα 35 που δεν ειχε τελειωσει το λυκειο. Οτι και να του ζηταγα μου ελεγε.“δωσ μου λιγο χρονο να δουμε τι μπορουμε να κανουμε” παντα τελειωνε στο 100% τη δουλεια του και το μονο μαυρο σημειο ηταν μερικα ανορθογραφα που επρεπε να διορθωθουν. Τα προγραμματα του ομως ηταν αστερακια! Ο συγκεκριμενος ασχολουνταν ερασιτεχνικα με τον προγραμματισμο απο την ηλικια των 10!

Η δευτερη καλυτερη προγραμματιστρια που εχω συνεργαστει ειχε τελειωσει πανεπιστημιο σε εντελως αλλο πραγμα. Δεν ειχε ασχοληθει ποτε επαγγελματικα με προγραμματισμο. Ομως ερασιτεχνικα στο σπιτι εφτιαχνε αυτοματισμους και προγραμματα απο την ηλικια των 10! Την εμπιστευτηκα και δεν εχασα… και πιστευω ουτε αυτη.

Οι κακες συνεργασιες που ειχα δυστηχως ηταν αυτες που ειχαν ερθει με αρκετα χαρτια απο σχολες και πανεπιστημια πανω στον προγραμματισμο. Με καποιους δεν καταφεραμε να ολοκληρωσουμε ουτε ενα project.

Φυσικα φταιει το εκπαιδευτικο συστημα γιατι οταν βλεπει ο δασκαλος η ο καθηγητης ενα παιδι να εχει κλιση σε εναν τομεα πρεπει να το βοηθησει να το κανει πραγματικοτητα. Ο πιτσιρικας που φτιαχνει μια “χαζομαρα” σε python δεν μπορει να αντιληφθει οτι αυτο μπορει να τον εξασφαλισει οικονομικα αλλα πιθανων να βρει και δουλεια που θα τη βλεπει σαν χομπυ

7 «Μου αρέσει»

Συμφωνώ απόλυτα. Το ΕΠΑΛ είναι ιδανικότερο, στον τπμέα αυτό, επειδή τα άτομα που το επιλέγουν, συνήθως, δεν αντέχουν την αποστήθιση και την παπαγαλία, του κλασικού εκπαιδευτικού συστήματος. Κι αυτό, επειδή είναι άτομα έξυπνα, θετικά, που αν βρεθούν σε περιβάλλον, όπου προωθείται η ευθύνη και η πρωτοβουλία και νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας, τότε, πετυχαίνουν θαύματα.

2 «Μου αρέσει»

Συμφωνώ εν μέρει με τα παραπάνω σχόλια. Αποφοίτησα από γενικό λύκειο το 2018, όταν ακόμη οι πανελλήνιες μέσω ΕΠΑΛ, οδηγούσαν σε μερικά (κυρίως υποχρηματοδοτούμενα) ΤΕΙ της χώρας. Η κατάσταση που φαίνεται να κυριαρχεί στα ΕΠΑΛ, ή τουλάχιστον όπως τη γνώρισα εγώ, απαρτίζεται από μαθητές που ως επί το πλείστον μπορεί να έχουν μερικά ενδιαφέροντα, αλλά δεν θα τα κυνηγήσουν και πάρα πολύ, μεταξύ άλλων, γιατί στην Ελλάδα, λίγα είναι τα ΕΠΑΛ εκείνα, που έχουν αξιόλογα εργαστήρια (κυρίως για μηχανολόγους) και εκπαιδευτικό προσωπικό. Συμφωνώ ότι σε σχολή ηλεκτρολόγων μηχανικών, ένα εισακτέο άτομο που προέρχεται από ΕΠΑΛ, μπορεί να αποσυναρμολογήσει/συναρμολογήσει το πολύμετρο σε 10 λεπτά, την ίδια στιγμή που κάποιο άτομο από ΓΕΛ θα κάνει το ίδιο σε 2 ώρες, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι θα χρειαστεί να δουλέψει πολύ περισσότερο για να φτάσει στο επίπεδο ενός μέσου αποφοίτου ΓΕΛ, από θέμα γνώσεων (μαθηματικά, φυσικής κλπ). Παρόλο που στα ΓΕΛ διδάσκεται ψευδογλώσσα, ενώ στα ΕΠΑΛ τα βασικά της python, πιστεύω ότι στα ΓΕΛ, υπάρχει το συνολικό επιστημονικό υπόβαθρο (σφαιρική γνώση ή ο τρόπος για να προσεγγίζεις τη λύση ενός προβλήματος) και ίσως πιο αξιόλογοι εκπαιδευτικοί για να προετοιμάσουν καλύτερα τον υποψήφιο φοιτητή σε μία σχολή πληροφορικής, ΗΜΜΥ κ.α. Επιπλέον, το πιο σημαντικό για εμένα είναι το πρόγραμμα σπουδών των σχολών και όχι τόσο το λύκειο. Πολλές σχολές, προετοιμάζουν τους φοιτητές για να είναι καλοί στο να λύνουν ακαδημαικά προβλήματα, προβλήματα μηχανικής ή πληροφορικής, χωρίς να τους διδάσκει να είναι και επαγγελματίες προγραμματιστές. Το επόμενο πρόβλημα, είναι ότι δεν υπάρχει πρόγραμμα σπουδών σε καμία σχολή θετικής κατεύθυνσης, το οποίο να εστιάζει πχ σε ένα τομέα του προγραμματισμού, όπως το web development και όλες αυτές οι τεχνολογίες που κρύβονται από πίσω. Συνήθως, είτε περνούν επιγραμματικά πολλούς από αυτούς τους τομείς, ή ασχολούνται σφαιρικά με τομείς, όπως πχ γενικά η αντικειμενοστρέφεια. Άρα που καταλήγουμε; Στο να είναι στη δικαιοδοσία του κάθε μαθητή/φοιτητή/αποφοίτου, αν θέλει να ασχοληθεί στα σοβαρά με τον προγραμματισμό, σε όποιον τομέα επιθυμεί ο καθένας (web/cloud, desktop, embedded development κ.α.), γιατί εκτός από την ενασχόληση στον ελεύθερο χρόνο με προσωπική βούληση και όρεξη, συνήθως μόνο η εργασιακή εμπειρία μπορεί να προσφέρει κάποια τέτοια γνώση και εξειδίκευση. Και μάλλον, το συγκεκριμένο δεν είναι και πολύ λάθος επειδή υπάρχουν ένα κάρο γλώσσες και προβλήματα προγραμματισμού, που φυσικά δεν υπάρχει ο χρόνος να καλυφθούν όλα αυτά από ένα πρόγραμμα σπουδών (π.χ. Ruby, full stack τεχνολογίες και πολλά). Άρα, αν θέλουμε να υπάρχουν αξιόλογοι επαγγελματίες για την αγορά εργασίας, με το που αποφοιτούν από μια σχολή, θα πρέπει να είναι πιο κοντά στις ανάγκες αυτής της αγοράς. Τέλος, το λύκειο, όποιο και αν είναι αυτό, αποτελεί μόνο την αρχή σε αυτή την πορεία.

Καλή χρονιά, με υγεία σε όλους!!!

3 «Μου αρέσει»