Το πρόβλημα με την βιωσιμότητα του ανοιχτού κώδικα

Αφορά όλους μας είτε ως «καταναλωτές» είτε ως συνεισφεροντες στο ελεύθερο λογισμικό

6 «Μου αρέσει»

Να απαντησω πανω σ αυτο το θεμα, σαν επιχειρηματιας που χρησιμοποιει opensource προιοντα για διαφορους λογους αλλα πολυ δυσκολα για οικονομικους λογους. Φυσικα εκφραζω μια αποψη αλλα και με βαση συγκεκριμενα δεδομενα…

Το opensource λογισμικο συνηθως ειναι πολυ ακριβο για εταιρειες πανω απο 5-10 υπαλληλους. Αυτο γινεται γιατι η υποστηριξη υπαρχει μονο απο εξειδικευμενους προγραμματιστες και τα διαφορα module πληρωνονται αρκετα σε σχεση με ενα closed source. Αν χρησιμοποιουσα πχ windows θα ειχα τεχνικη υποστηριξη απο καποια εταιρεια πιστοποιημενη απο τη microsoft με συμβολαια που ξεκινανε απο 30-50€ το μηνα και με 4-8€ αν ωρα στο χωρο μου. Στο linux πρεπει να εχω καλοπληρωμενους υπαλληλους ενδοεταιρικα.
Περαν των λειτουργικων συστηματων, ερχονται τα software… Ας παρουμε για παραδειγμα ενα που το αγορασα πριν λιγο καιρο… Χρησιμοποιω το suitecrm σαν crm και το freepbx σαν τηλεφωνικο κεντρο. Το module του suitecrm για ενσωματωση του frepbx ειχε κοστος 400€. Συνολικα μια εταιρεια με τις δικες μου αναγκες χρειαζεται αντιστοιχα 10-20 modules για διαφορες εργασιες. Οποτε αγγιζει το κοστος τα 8.000€. οι closed source λυσεις κοστιζουν φυσικα λιγοτερο, αλλα περιοριζουν σημαντικα την εργασια.

Σε γενικες γραμμες μια εταιρεια που χρησιμοποιει opensource δινει πολυ περισσοτερα χρηματα σε προγραμματιστες που ασχολουνται με opensource και στα module που συμπληρωνουν το project

Σε οικιακο περιβαλλον θα συμφωνησω οτι τις περισσοτερες φορες χρησιμοποιουνται προγραμματα opensource για λογους τιμης

Δεν ήταν το θέμα του άρθρου αυτού :slight_smile: Αυτό που αναφέρεις έχει αναλυθεί σε προηγούμενο άρθρο.

Όσο για το sugar με pbx καλό είναι όταν μπορέσεις να δεις το vtiger που το έχει builtin σύνδεση με το pbx. Το στήνουμε σε πελάτες μας στην Θεσσαλονίκη.

2 «Μου αρέσει»