Προτάσεις χρηστών

Να σου πω την αλήθεια θα ήθελα να χωρίσεις το θέμα γενικά σε Linux για αρχάριους, Linux για μέσους χρήστες (name pending), Linux για Προχώ! (αυτό κράτα το :stuck_out_tongue: )

εκεί θα μπουν τα πιο προχώ θέματα, τι λες κι εσύ?

Νομίζω ότι προς το παρόν το κάθε θέμα που αφορά διανομή καλό είναι να αναλύεται στην κατάλληλη κατηγορία.

ΥΓ. Οι κατηγορίες είναι εν εξελίξει

1 «Μου αρέσει»

Επίσης περί του post count που είπα ότι μπορεί να ανεβαίνει σε thread categories όπως το καφενείο, και επίσης όταν κάποιος πάει να κάνει post και μετά από λίγο συμπληρώνει κάτι να μπει κάποιο mod εάν δεν είναι feature να γίνεται merge post με auto edit και να αναγράφεται όπως καλή ώρα το κάνει συχνά το xda

π.χ.

Κάτι που θα ήθελα περί της εμφάνισης…

25

Αντί να τα δείχνει σε drop down μιας κι έχουν χρώμα κλπ, να είναι μοιρασμένα κάπου ακριβώς από κάτω δίπλα ξέρω γω… θα ήθελα να φαίνονται όλα, δεν ξέρω μου αφήνει ωραία εντύπωση να είναι όλα μπαμ μπροστά σου.

Αν υπάρχει αντιπρόταση, θα ήθελα να την ακούσω με σχολιασμό πλιτζ

edit: όπως καλή ώρα φαίνεται εδώ

32

στην εμφάνιση και εμένα κάτι με χαλάει αλλά δεν ξέρω ακριβώς τι, ίσως είναι και θέμα συνήθειας όμως

1 «Μου αρέσει»

Να χαιρετήσω τους πρώτους χρήστες. Έχει επιλεχθεί το discourse (https://www.discourse.org/features) μια πλατφόρμα για δημιουργία “πολιτισμένων συζητήσεων”. Το λογισμικό αυτό έχει φτιαχτεί από τους ανθρώπους που φτιάξανε το stack overflow και ξέρουν εκ πείρας κάποια παραπάνω πράγματα.

Δεν θα πρέπει να το δούμε λοιπόν σαν ένα σύνηθες φόρουμ, γιατί δεν είναι τέτοιο. Είναι μια πλατφόρμα συζήτησης της τωρινής χιλιετίας. Η δομή του είναι επίπεδη από σχεδιασμό. Κάθε στατικός σχεδιασμός θα είναι μοιραία ημιτελής, οπότε γιατί να έχουμε; Είναι καλύτερες οι ετικέτες.

Αυτό που είναι ωραίο στην πλατφόρμα, και θα το ανακαλύψουμε όλοι μας σιγά σιγά είναι οι δυνατότητες διαχείρισης από τους χρήστες της ίδιας κοινότητας. Όσο κάποιος επιλέγει να συμμετέχει ενεργά τόσο θα αυξάνουν αυτόματα τα πράγματα που θα μπορεί να κάνει μέσα στο σύστημα. Κάποια στιγμή δε θα αποκτήσει δυνατότητες σχεδόν διαχειριστή. Θα μπορεί να βάζει κατάλληλες ετικέτες σε ένα θέμα, να κάνει αλλαγές, ακόμα και να σβήνει δημοσιεύσεις.

Αντί λοιπόν να έχουμε από την μια τους διαχειριστές που να θέτουν την δομή και τους κανόνες και από την άλλη τους χρήστες, έχουμε μια συνεχή κλίμακα αρμοδιοτήτων. Σχεδόν τα πάντα λοιπόν θα τα καθορίσουμε όλοι μαζί μέρα με την ημέρα και πιθανά να είναι και εντελώς διαφορετικά την επόμενη δεκαετία.

Είναι λοιπόν κάτι καινούργιο για τους περισσότερους από εμάς (ακόμα και για τους διαχειριστές) και θα πρέπει όλοι μας να το μάθουμε. Οι πρώτοι χρήστες έχουν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΔΩΡΟ ένα βαθμό εμπιστοσύνης από το σύστημα και μπορούν να κάνουν λίγο περισσότερα πράγματα από αυτά που κανονικά μπορεί να κάνει ένας καινούργιος χρήστης. Πως παίρνεις προαγωγή και τι μπορείς να κάνεις παραπάνω όταν την πάρεις θα το αφήσω σαν ένα μυστήριο. Μου επιτρέπετε μόνο να πω πως θα θέλει χρόνο και αφοσίωση.

Καλό μας ταξίδι λοιπόν

3 «Μου αρέσει»

Το παρακάτω κείμενο εξηγεί καλύτερα τις ετικέτες (tags) και πως μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις για να έχεις μια εντελώς επίπεδη δομή. Αλλά επειδή αυτά είναι καινούργια πράγματα βλέπω να έχουμε μια υβριδική δομή.

Και αυτές είναι οι επίσημες συμβουλές για να πάρουμε μπρος. Αφιερώστε λίγο χρόνο αν θέλετε

2 «Μου αρέσει»

Θα πρότεινα κατηγορία που να αφορά γενικά το περιβάλλον linux, “Linux enviroment” όπως είπε και ο @SomniusX αν και εγώ το πάω αλλού…πχ θέλω να ανεβάσω ένα μικρό κείμενο περί σύστημα αρχείων στο linux, κάποιος άλλος θα αναλύει τι είναι ο πυρήνας κτλ…έτσι μπορούμε να καλύψουμε όλα τα σημαντικά κομμάτια του Linux , θεωρώ κάτι χρήσιμο για τους νέους χρήστες

νομίζω ότι μια κατηγορία του στυλ “Γενικά” θα δύναται να καλύψει αρκετά κομμάτια που έχουν να κάνουν με το Linux εν γένει. [spoiler]Με το σχετικό νήμα βεβαίως[/spoiler]

ε άντε φτιάξτε μία “Γενικά” :wink:

2 «Μου αρέσει»

Μια καλή ιδέα για κατηγορία θα ήταν για Bash scripts και άλλη μια για custom software που μπορεί να έχει φτιάξει κάποιος και έχει ανεβάσει σε κάποιο git repository!

2 «Μου αρέσει»

Έγινε https://linux-user.gr/c/linuxsoftware/usercreations :wink:

2 «Μου αρέσει»

Καλησπέρα σας .

Λοιπόν, επειδή το RedHat είναι επι πληρωμή κι φαντάζομαι δε θα είναι ευρέως χρησιμοποιούμενο, μήπως να συγχωνευτεί με το CentOs στις Linux Διανομές ?

Οι περισσότεροι εκτιμώ οτι απασχολούνται με το CentOs, παρά με το RedHat.

Θα έλεγα και το Fedora, που ειναι rpm based, αλλά είναι κάπως διαφορετικό από τα προηγούμενα 2, οπότε μπορεί να παραμείνει ως ξεχωριστή εγγραφή.

1 «Μου αρέσει»

Ευχαριστούμε για τις προτάσεις. Επειδή αυτές μέχρι τώρα κυρίως αφορούν την “ταξινόμηση” μεταφέρω αυτό που έχουμε πει εδώ

Κατηγορίες
Θέλεις να κάνεις μια ανάρτηση και δεν βρίσκεις ποια είναι η κατάλληλη κατηγορία, γιατί απλά αυτή δεν υπάρχει;

Κανένα πρόβλημα. Κάνε την ανάρτηση σε όποια κατηγορία ταιριάζει καλύτερα και θα μπει στην κατάλληλη κατηγορία από κάποιο διαχειριστή. Επειδή δεν υπάρχει τίποτα ποιο θλιβερό από άδειες κατηγορίες αποφασίσαμε να μην κάνουμε ασκήσεις επί χάρτου

Μόλις μαζευτούν αρκετά θέματα που να δικαιολογούν την ύπαρξη μιας κατηγορίας ή υποκατηγορίας, αυτή θα δημιουργηθεί και τα θέματα θα μεταφερθούν εκεί.

Ετικέτες
Ο δεύτερος διαχωρισμός που έχουμε είναι με βάση τις ετικέτες. Προσπάθησε να βάλεις τις σωστές ετικέτες στο θέμα σου. Αν δεν υπάρχουν κατάλληλες ένας διαχειριστής θα τις φτιάξει και θα τις προσθέσει.

Κάποια στιγμή, αν είσαι ενεργός χρήστης, θα αποκτήσεις αυτόματα το δικαίωμα να φτιάχνεις ετικέτες μόνος σου. Χρησιμοποίησε αυτό το δικαίωμα με φειδώ. Κάθε 6 μήνες θα κάνουμε ένα έλεγχο στις ετικέτες και αν κάποια βρεθεί πως δεν έχει χρήση, τότε αυτή θα διαγράφετε.

Έχουμε μια μεγάλη ευελιξία λοιπόν, με ότι καλά και κακά έχει μια μεγάλη ευελιξία. Σε ένα παλαιού τύπου φόρουμ, είχες τον χωρισμό σε κατηγορίες. Και μια ερώτηση για το yum θα έπερεπε να διαλέξεις που θα μπεί. Στο redhat στο centos στο fedora σε κάποια ειδική κατηγορία; Πλέον μπορούμε να έχουμε μια ποιο ευέλικτη δομή. Θα καταλήξουμε σε υποκατηγορίες; Σε μια κατηγορία και σε λίγες ετικέτες; Μαζί θα το βρούμε.

Και για να βρούμε τον καλλίτερο τρόπο θέλουμε υλικό. Ερωτήσεις και οδηγούς να καλύψουν την δομή. Συνεχίστε με τις προτάσεις για κατηγορίες. Όταν έρθει η στιγμή θα τις δούμε. Αλλά ανοίξτε το οπτικό πεδίο και βάλτε και τις ετικέτες στο παιγνίδι.

Και αν πραγματικά θέλεις μια κατηγορία να υπάρχει υπάρχει ένας τρόπος να μας εξαναγκάσεις να την φτιάξουμε. Πλημμύρισε το με υλικό, ώστε να μας αναγκάσεις να την φτιάξουμε :smiley: Και αν πραγματικά δεν υπάρχει μέρος να βάλεις κάτι, επικοινώνησε με την διαχείριση, η άφησε ένα σημείωμα για το που θα ήθελες να μπει και θα το δούμε.

2 «Μου αρέσει»

Γεια σας,

Δεν θέλω να ξεκινήσω με γκρίνια :stuck_out_tongue:

Αλλά θα πω μια προσωπική μου γνώμη για τις κατηγορίες,
Το πιο σημαντικό στοιχείο τής άποψης είναι ότι κακώς έχει χωριστεί το support ανά διανομές. Τα περισσότερα θέματα είναι τελείως ανεξάρτητα από την διανομή. Η γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει απλώς μία και μόνο κατηγορία για βοήθεια και όποιος χρειάζεται να ξέρει απλώς ότι εκεί και μόνο θα πάει για αυτό.

Καλώς ήρθες @lucinos στο linux-user.gr. Δεν υπάρχει γκρίνια, υπάρχει μόνο εποικοδομητική κριτική. Μια καλή προσέγγισή είναι να μην υπάρχει καν χωρισμός σε διανομές, και κάθε διανομή να έχει απλά μια ετικέτα.

Ένας σχεδιασμός που απορρίψαμε ήταν κάτι σαν τον παρακάτω:

  • Προβλήματα
  • Αρχάριος χρήστης
  • Ψαγμένος χρήστης (κάποιο καλύτερο όνομα)
  • Προγραμματισμός/διαχείριση
  • Ελεύθερο λογισμικό
  • Καφενείο

Ο λόγος είναι πως κρίναμε ότι θα ήταν πολύ ποιο δύσκολο για τον αρχάριο χρήστη. Οπότε επιλέξαμε μια ποιο παραδοσιακή δομή. Σε ένα τυπικό φόρουμ έχεις μόνο μια επιλογή, οπότε είναι πολύ ποιο εύκολο. Σε αυτό έχουμε υπερβολική ευελιξία. Επιλέξαμε το χωρισμό στις μεγάλες διανομές και ταυτόχρονα να βάζουμε ετικέτα πχ problem:graphics, nvidia. Τις ετικέτες τις διορθώνουν όσοι έχουν δικαίωμα.

Πολύ καλά έκανες λοιπόν να το επισημάνεις. Ποια δομή θα ήταν άραγε καλύτερη; Δείτε το από την πλευρά

α. Κάποιου “άσχετου” χρήστη, και που δεν θέλει να μείνει έτσι (και μαγκία του) και που πρώτη φορά μπαίνει σε διαδικασία να ρωτήσει κάτι σε ένα φόρουμ.
β. Κάποιος που είναι τεχνικά καταρτισμένος, και έχει εμπειρίες υποστήριξης σε φόρουμ

2 «Μου αρέσει»

Διαχωρισμοί με τούς οποίους είμαι αντίθετος
Σε διανομές
Σε αρχάριους και ψαγμένους

Φυσικά αφού έχετε tags ο καθένας φυσικά είναι ελεύθερος να τα χρησιμοποιεί όπως θέλει.

Ειδικές κατηγορίες που κατά την γνώμη μου πρέπει να υπάρχουν
α) μια κατηγορία για βοήθεια
όπως εξήγησα παραπάνω
β) μια κατηγορία καφενείο, όπως σωστά φαίνεται
γ) μια κατηγορία για το ίδιο το φόρουμ
Έχετε δύο Site Feedback και Ανακοινώσεις δεν βλέπω τον λόγο για αυτόν τον διαχωρισμό.

Από εκεί και πέρα τις τις υπόλοιπες συζητήσεις/άρθρα/οδηγούς δεν έχω καθαρή γνώμη.

1 «Μου αρέσει»

Το site είναι ακόμα σε φάση beta, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλα τα μέλη έχουν λόγο στη διαμόρφωση του.

Όπως σωστά αναφέρεις το τελευταίο πράγμα που θέλουμε να έχουμε είναι ο διαχωρισμός σε αρχάριους και ψαγμένους. Θέλουμε να έχουμε χρήστες Linux ή εν δυνάμει χρήστες Linux. Με λίγα λόγια όποιος έχει ενδιαφέρον να μάθει, να μιλήσει ή να προσφέρει γύρω από το linux, βρίσκεται στο σωστό χώρο.

1 «Μου αρέσει»

Έχει παρατηρηθεί πως οι καινούργιοι χρήστες θα διαβάσουν κάτι και θα πάνε να το εφαρμόσουν. Άρθρα και κόλπα χρήσιμα όπως “Κάνε compile τον kernel με αυτά τα patches και βάλε τον τελευταίο οδηγό της Nvidia βελτιστοποιημένο με cuda based opencv” (εντάξει υπερβάλω λίγο στο παράδειγμα) για όσους τα έχουν ανάγκη, workarounds μέχρι να υποστηρίξει κάποιο πακέτο η διανομή κλπ…

Πράγματα δηλαδή που πρέπει να τα κάνεις αν καταλαβαίνεις τι κάνουν, είναι πρόσφατα, και τα έχεις ανάγκη. Αλλά αν τα κάνει κάποιος που δεν ξέρει θα χαλάσει το σύστημα του.

Αυτές οι περιπτώσεις είναι καλό να μαρκάρονται με κάποιο βαθμός δυσκολίας ή επικινδυνότητας. Αυτό το νόημα έχει ένας πιθανός τέτοιος διαχωρισμός, και όχι οποιοδήποτε άλλο.

Για να αναπτύξω λίγο περισσότερο την γνώμη μου,

πράγματα όπως διανομές (Arch, Debian, Ubuntu, Mint κλπ), γραφικά περιβάλλοντα (KDE, GNOME, Xfce, κλπ) γλώσσες (Python, Bash, C++, κλπ) εξυπηρετούνται άνετα σε ετικέτες και θα ήταν λάθος να έχουν κατηγορίες, ούτε καν υποκατηγορίες (ακόμα και αν δεν υπήρχαν οι ετικέτες πάλι θα ήμουν αντίθετος! )

Η βασική λογική είναι τι ζητάμε σε ένα φόρουμ για χρήστες λίνουξ
θέμα 1ο, άμεση βοήθεια για κάτι (είπα ήδη την γνώμη μου)
θέμα 2ο, how-to οδηγοί, κυρίως γιατί είναι χρήσιμο να ανεβάσει κάποιος έναν οδηγό για να τον βρει ο ίδιος αργότερα :stuck_out_tongue_winking_eye:
θέμα 3ο, προώθηση ανοικτού λογισμικού
θέμα 4ο, διεύρυνση γνώσεων σχετικά με το λίνουξ και τούς υπολογιστές
θέμα 5ο, πειραματισμοί, μαστορέματα, προγραμματισμός
θέμα 6ο, ερωτήσεις/γνώμες σχετικά με το υλικό
θέμα 7ο, ερωτήσεις/γνώμες σχετικά με λογισμικό
θέμα 8ο, παιχνίδια (ναι νομίζω η εξέλιξη τού λίνουξ ως παιχνιδοπλατφόρμα το κάνει να αξίζει να έχουμε κατηγορία ειδικά για αυτό, ώστε να ανοίγουμε θέμα για ποια παιχνίδια παίζουμε ή ακόμα και για κάθε παιχνίδι :slight_smile:

Όπως είπα δεν είμαι απόλυτος στο πώς θα πρέπει να είναι ιεραρχημένες οι κατηγορίες ή ακόμα και ποιες ακριβώς κατηγορίες θα πρέπει να υπάρχουν, αλλά πάνω στην παραπάνω λογική θα σκεφτόμουν, Πχ το θέμα 6ο και 7ο θα μπορούσαν να είναι υποκατηγορίες μιας κατηγορίας για ερωτήσεις και γνώμες.

4 «Μου αρέσει»