Μπορεις να εχεις πχ κανονικες εγκαταστασεις Windows, και πολλων διανομων GNU/Linux κανοντας το Ventoy στην κυριολεξια εναν ελβετικο σουγια φτιαγμενο στα μετρα σου.
Το ξέρατε ότι το Windows Update παρέχει ενοιμερώσεις για τα BIOS?
Αυτό δεν είναι κακό από μόνο του. Αλλά τα BIOS update των OEM είναι τόσο μιασμένα που διαγράφουν τα κλειδιά από το TPM module.
To Bitlocker το οποίο είναι ενεργοποιημένο αυτόματα δουλεύει με κλειδιά από το TPM.
… Μπορείτε να φανταστείτε ότι ο φίλος με νέο ASUS laptop άρχιζε να βρίζει από το τηλέφωνο μέσα στα πρώτα 30 λεπτά.
Επίσης έσπασε το install των Windows λόγο του ταυτόχρονου BIOS update+ Windows Cumulative Update. Ευτυχώς είχε το Recovery Partition.
Yeap και γιαυτό ΠΟΤΈ δεν αφήνεις να πραγματοποιηθούν αυτόματα τα Updates και τα κάνεις με το χέρι.
Βέβαια ας γυρίσουμε στο θέμα μας.. Και σε linux update ανεξάρτητα από το distro στα τυφλά κάνουμε κι εμείς Updates, αλλά δεν σημαίνει ότι δε μπορούμε να έχουμε τον πρώτο λόγο.
Κατ’εμέ τα πακέτα σε linux περιβάλλον δουλεύουν / συνεργάζονται καλύτερα από της Μ$ τα Updates που εντελώς “αγνωστικά” σου πετάνε πχ όλα τα usb thermal printers στα σκουπίδια γιατί ήθελαν να σου δώσουν μια αλλαγή στο windows spooler, η χειρότερη υλοποίηση εβερ για spooling αλλά τεσπα, σε linux όμως έχεις μια κατανόηση ότι ο Kernel είναι αυτόνομος, αν χρειαστεί θα buildαριστούν με πχ dracut ή άλλο modprobe ότι έξτρα έχεις εσύ βάλει, και άλλα για apps libraries κλπ.
Σε laptop με δυο nvme εχω εγκαταστασει στον εναν δίσκο windows στον αλλο Cachyos και με boot manager τον refind, δεν εχω πλεον τετοια προβληματα,εχω βαλει εκκίνηση στο δίσκο του linux απο το bios,και θα φορα διαλεγω σε τι να μπω η μπαινει αυτοματα σε αυτο που ήμουν την τελευταια,και τερμα πια τα δακρυα,χωρις να μου χαλαει καθε φορα η εκκίνηση επειδη σε ενα update των windows μου χαλασαν τον grub.
Εγώ αποεξαπανέκαθεν αναγκαστικά χρησιμοποιώ σε κάποιους υπολογιστές dual boot, για διάφορους λόγοι.
Καναδυοτρείς φορές μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια, τα windows μου κάνανε hijack το grub. Δεν ίδρωσε και πολύ το αυτί μου, για να διορθώσω την κατάσταση, αλλά δεν χάρηκα και ιδιαίτερα όταν το φαγα στη μάπα.