@anon88072451, όσο είδα, σε αρκετά από αυτά σου έχει απαντήσει, πολύ εμπεριστατωμένα, ο Soulrain και άλλοι, σε παλαιότερη συζήτηση για το ίδιο θέμα. Άρα, δεν υπάρχει λόγος να επαναλάβω τα ίδια.
Ακόμα, αν αύριο έκλεινε η «κακή», όπως είπες, Google τους πρώτους που θα έτσουζε θα ήταν οι μέτοχοι.
Σύντομα, πολύ σύντομα, κάποιος άλλος θα έπαιρνε τη θέση της. Ίσως, και να άνοιγε ο δρόμος για περισσότερους αφού ως γνωστόν έτσι συμβαίνει πάντα όταν σπάει ένα μονοπώλιο.
Ακόμα και αν, όπως λες, χωρίς αυτές τις τακτικές ήμασταν, τεχνολογικά, κάποια χρόνια πίσω, ποιο το πρόβλημα; Ίσως, έτσι να μην υπήρχε η τεχνολογία για ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς για παράδειγμα και ο κοσμάκης να μην έχανε τα σπίτια του. Και ένα σωρό ακόμα αντίστοιχα, δεδομένου ότι η τεχνολογία είναι διττή.
Από την άλλη, μην ξεχνάς ότι βρισκόμαστε στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα και όχι στα 80s.
Μην ξεχνάς επίσης, ότι το Διαδίκτυο και όλα τα μεγάλα πρότζεκτ, οι ίδιες οι BigTech δε θα υπήρχαν, τουλάχιστον στη σημερινή μορφή τους, αν δεν είχαν συνεισφέρει ΤΖΑΜΠΑ και ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ τόσοι και τόσοι άνθρωποι.
Το πιο πιθανό είναι ότι θα είχε εξελιχτεί το P2P και θα είχαμε, σήμερα, κάτι διαφορετικό και ομότιμο.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι χωρίς τις πατέντες (των BigTech πάντα) η τεχνολογία σήμερα, θα ήταν πιο προηγμένη και πιο φιλικά προσκείμενη στον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Το δε Διαδίκτυο άνθισε κατά τη δεκαετία του 90, όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά και σε κάμποσες ευρωπαϊκές χώρες που είχαν ένα διαφορετικό μοντέλο. Ρώτα κάποιον Σουηδό ή Ρουμάνο να σου πουν σχετικά.
Από εκεί και πέρα, όπως τόσες φορές τόνισα, το θέμα δεν είναι αυτού καθεαυτού οι διαφημίσεις. Είναι η ανηθικότητα που πάει χέρι-χέρι με την απληστία. Είναι το θέμα της Κοινωνικής Μηχανικής, όπως σωστά αναφέρθηκε πιο πάνω.
Είναι το θέμα του «κατασκοπευτικού καπιταλισμού». Και αυτό δεν το λέω εγώ. Το είπε ο Tristan Harris που αν δεν τον ξέρεις είναι ένας από τους δημιουργούς του Gmail και αρκετών ακόμα τεχνολογιών.
Το λένε άνθρωποι σαν τους Jaron Lanier, Shoshana Zuboff, Jeff Seibert, Roger McNamee, Aza Raskin, Sandy Parakilas, Joe Toscano, Cynthia Wong, Tim Kendall, Rashida Richardson, Randy Fernando, Guillaume Chaslot, Renée DiResta, Alex Roetter, Bailey Richardson, Jonathan Haidt, Lynn Fox.
Αν δεν ξέρεις ποιοι και ποιες είναι αυτοί/ες, googleit. Θα εκπλαγείς.
Παρεμπιπτόντως, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 90 είχα πάει για πρώτη φορά στο Λονδίνο. Θαμπώθηκα από τις διαφημίσεις που υπήρχαν παντού, σε σχεδόν κάθε κτίριο στο κέντρο. Εντυπωσιακό θέαμα πράγματι, ιδιαίτερα τη νύχτα. Σήμερα, όπως μαθαίνω, οι άνθρωποι εκεί, έχουν ξεσηκωθεί έναντι σε αυτό τον διαφημιστικό οργασμό, Το ίδιο συμβαίνει και σε αρκετές ακόμα πόλεις των ΗΠΑ.
Στην Ελλάδα χρειάστηκε να γίνουν σωρεία από μοιραία ατυχήματα εξαιτίας των διαφημιστικών ταμπελών, όταν κάπου 20τοσα χρόνια πριν, εξαιτίας εκείνου επί της Κατεχάκη, αναγκάστηκε ο νομοθέτης να λάβει μέτρα (είτε μη επαρκή, είτε εύκολα καταστρατηγούμενα).
Από εκεί και πέρα, ο καθένας έχει τις απόψεις του, οι οποίες είναι σαν τις κωλοτρυπίδες. Όλοι έχουμε από μια. Εσύ και άλλοι μπορεί να πιστεύετε ότι χωρίς την ανηθικότητα και την απληστία δε θα υπήρχε «πρόοδος». Άλλοι έχουμε την ακριβώς αντίθετη άποψη.
Μπορούμε να αλλάξουμε οι μεν τη γνώμη των δε; Προφανώς και όχι. Ούτε είναι αυτό το ζητούμενο. Ποσώς μας ενδιαφέρει. Ασημαντότητες είμαστε σε μια παγκόσμια Monopoly.
Το ζητούμενο λοιπόν, δεν είναι να καταστραφεί η κάθε Google. Είναι η αλλαγή πλεύσης τους. Τόσο απλά.
Και επί του προκειμένου, της αρχικής ανάρτησης δηλαδή, σαφώς και η επιλογή είναι δικαίωμα. Κατά τη γνώμη μου, άνθρωποι που είναι πιο συνειδητοποιημένοι ούτε που ασχολούνται με σκουπίδια σα τα παραπάνω* που, ενδεικτικά, παρέθεσα. Άλλοι πάλι το κάνουν.
Άλλοι παρακολουθούν μετά λατρείας την κάθε Μενεγάκη, άλλοι έχουν καταργήσει την τηλεόραση.
*Οφείλω να κάνω μια διευκρίνηση εδώ, επειδή μπορεί να φαίνεται ως τσουβάλιασμα.
Στα παραπάνω sites, αναφέρω και το dwreannet. Η διαφορά του όμως με τα υπόλοιπα, είναι ότι το συγκεκριμένο, έχει «έξυπνα» τοποθετημένες τις διαφημίσεις. Δηλαδή, δεν ενοχλούν στις φορητές συσκευές, άσχετα αν, όπως είναι ευνόητο, μπορεί να καθυστερούν τη φόρτωση της σελίδας.
Αν χειριζόταν με τον ίδιο τρόπο trackers και τρίτα cookies, θα του έβγαζα το καπέλο, ασχέτως αν μου αρέσει ή όχι το περιεχόμενό του.
Όσον άφορα το Documento, η λέξη υποκρισία είναι λίγη. Ίσως, κάποιος το δικαιολογήσει ως ανάγκη για πόρους. Σωστό, αλλά και σε αυτή την περίπτωση ένας πιο έντιμος χειρισμός σε trackers και τρίτα cookies θα ήταν ορθότερος.
Υπάρχουν επαρχιακές ιστοσελίδες που τα έχουν καταφέρει άριστα σε αυτό τον τομέα.