Τracking και τα third-party cookies σε ελληνόφωνες ιστοσελίδες

Πολύ πρόσφατα έκανα μια έρευνα σχετικά με τους trackers και τα cookies τρίτων που υπάρχουν σε ελληνόφωνες ιστοσελίδες οι οποίες έχουν μια κάποια δημοφιλία.

Φυσικά, ως γνωστόν, το γεγονός ότι μια σελίδα είναι δημοφιλής δε συνεπάγεται πως είναι και καλή από άποψη περιεχομένου.

Για παράδειγμα, οι ιστότοποι πασίγνωστου ομίλου (δεν αναφέρω όνομα επειδή δε μου πάνε τα τσιμεντένια παπούτσια). Αυτό που κάνει είναι να μεταφράζει κατά κόρον αγγλόφωνες ιστοσελίδες χωρίς καν να κάνει αναφορά σε αυτές.

Άλλες δε ιστοσελίδες που έχουν, επί παραδείγματι, τεχνολογικό περιεχόμενο βρίθουν σε παρουσιάσεις λογισμικού malware και spyware ή σε κακομεταφρασμένες, με Google Translate, δημοσιεύσεις.

Χρησιμοποίησα διάφορα εργαλεία αλλά το τελικό αποτέλεσμα το παρουσιάζω με το Blacklight του Μarkup επειδή είναι πιο απλουστευμένο και το θεωρώ ως ένα από τα πιο αξιόπιστα.

Οι ιστότοποι που περιέχουν τεχνολογία παρακολούθησης διαφημίσεων φορτώνουν κώδικα Javascript ή μικρές αόρατες εικόνες που χρησιμοποιούνται είτε για τη δημιουργία του διαφημιστικού προφίλ σας είτε για την αναγνώρισή σας για στόχευση διαφημίσεων. Αυτές οι τεχνικές χρησιμοποιούνται συχνά εκτός από τα cookies για το προφίλ σας.

Τα links παραπέμπουν άμεσα στην αναφορά παρουσίασης του αποτελέσματος της κάθε ιστοσελίδας στο Blacklight.

Σε αρκετές περιπτώσεις τα υπερβολικά πολλά tracking και 3d party cookies προέρχονται από την απληστία των ιδιοκτητών της κάθε ιστοσελίδας. Αντίθετα, ορισμένες ιστοσελίδες συμβατικών μέσων ενημέρωσης έχουν λίγα, επειδή οφείλουν να ακολουθούν κάποιους κανόνες, αλλά πολύ ισχυρά.

Η αναφορά έχει να κάνει με την κεντρική σελίδα αφού στις εσωτερικές τα πράγματα είναι διαφορετικά.

  • Πάρτε μια γεύση:

In.gr
Μια από τις περιπτώσεις με τα μεταφρασμένα «άρθρα». Έρχεται με 4 trackers και 1 τρίτο cookie.

in

Documento
Έχουν ακόμα ισχυρές πιθανότητες να το τερματίσουν. 31 trackers, 51 τρίτα cookies.

docum

Athens Voice
Η γνωστή φυλλάδα που έχει 34 και 13 αντίστοιχα.

voic

Ελληνικά Hoaxes
Η κλασσική περίπτωση ιστοσελίδων που αλλιώς ξεκίνησαν και αλλιώς εξελίχτηκαν. 3 και 2.

hoax

Ιnsomnia
Αν και έχει χάσει την παλιά του αίγλη εξακολουθεί να είναι δημοφιλής προορισμός. Με 3 και 2 και αυτό.

ins

Tainiomania
Ανέβηκε πολύ μετά το τέλος του Ganato και ομολογουμένως η κυρία που τη διαχειρίζεται προσπαθεί σκληρά για να κάνει καλή δουλειά. Έχει 2 και 3 αντίστοιχα αλλά είναι η περίπτωση που στις εσωτερικές τα πράγματα αλλάζουν προς το χειρότερο λόγω του ενσωματωμένου περιεχομένου.

tainom

  • Ας περάσουμε, ενδεικτικά πάντα, και σε κάποιες τεχνολογικές:

Pcsteps
Σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι, αλλά σίγουρα είναι πολύ δημοφιλής, με ιστορία και πλούσιο περιεχόμενο. Επιχείρηση βέβαια και κατά συνέπεια βλέπουμε πως έχει 10 και 15 αντίστοιχα.

steps

SecNews
Η περίπτωση με τα κακομεταφρασμένα GoogleTranslate «άρθρα» και με τα fake προφίλ (γυναικείων κυρίως) συντακτών. Έχει 9 και 2.

sec

Dwrean
Ίσως, από τα μεγαλύτερα spam του ελληνόφωνου Διαδικτύου. Τα malwares και spywares που υπάρχουν στις δημοσιεύσεις (ούτε καν άρθρα με εισαγωγικά) δεν άφηναν περιθώριο για κάτι άλλο.
Τεράστια απληστία αφού έχει 21 και 65 αντίστοιχα! Ρεκόρ.

Linux Insider
Το πιο ιστορικό Linux forum του ελληνόφωνου Διαδικτύου. Αν και γνωρίζω πως ούτε στον Δημήτρη Καλαμαρά που τη διαχειρίζεται αρέσει εν τούτοις η ιστοσελίδα ανήκει σε δημοσιογραφική επιχείρηση και έτσι έχει 5 και 2 αντίστοιχα.

insid

Στον αντίποδα το Linux-User και το επερχόμενο The Wakeshot με μηδενικούς trackers και τρίτα cookies.

linus

wake

Μπορείτε να δοκιμάσετε το Blacklight και με άλλους ιστότοπους. Ασχέτως του τι μπορεί να νομίζετε ίσως τα αποτελέσματα να σας εκπλήξουν.

Να λοιπόν γιατί κάποιοι φωνάζουμε για όλα αυτά και συνιστούμε ad blockers και άλλα λογισμικά προστασίας της ιδιωτικότητας.

13 «Μου αρέσει»

Εκεί που τρελένομαι είναι όταν μερικά site σου πετάει pop-up μες την μάπα και σου λέει: “Ε μην είσαι μλκας, κλείσε το adblock να βγάλουμε κανα φράγκο”.

7 «Μου αρέσει»

:clap::clap::clap: μπράβο και ευχαριστούμε που το κρατάτε έτσι admins.

Ρε πλέον φοβάμαι να κάτσω σε browser χωρίς adblock και JS blocker. Εκεί μας έχουν φτάσει οι άπληστοι website owners και devs :frowning:

3 «Μου αρέσει»

εδω ακομα και κρατικες σελιδες και εχουν tracking… ΚΡΑΤΙΚΕΣ! οπως λεμε, εφορια, gov . gr, κλπ. περιμενατε κατι καλυτερο απο ιδιωτικες σελιδες και μαλιστα σελιδες κακιστου «περιεχομενου», που βασιζονται αποκλειστικα στο clickbait και τα scams?

tracking μεχρι θανατου, διαφημιστικα εκτρωματα που σε κανουν να θελεις να βγαλεις τα ματια σου και να τα βρασεις, ηλιθια μουφοclickbait «αρθρα» (μονο κατ’ευφημισμο η ονομασια «αρθρα»), συνηθως αθλιες αναδημοσιευσεις

θυμαμαι περιπτωση που ειχα ανεβασει παρουσιαση για το TinyLinuks (ΤινυCore). 2 κυριολεκτικα τεραστια αρθρα που καλυπταν απο την εγκατασταση μεχρι την (πολυ περιεργη) ρυθμιση του immunization που δεν εχει καμια αλλη διανομη

λιγες μερες αργοτερα σκαει «αρθρο» σε μια απο αυτες τις κλικοθηρικες (ελληνικη μεταφραση του clickbait) σελιδες που «παρουσιαζε» το ΤινυCore σε 10 σειρες… κυριολεκτικα… και φυσικα με το που εμπαινες στη σελιδα, σε εβγαζε full page overlay που παρακαλουσε να απενεργοποιησεις τα adblocks… yeah… NO!

2 «Μου αρέσει»

Ιδιοκτήτης «ιστοσελίδας» που έχει host στο Blogger της Google, με ρεκόρ από trackers και τρίτα cοοkies, αναρωτιέται τα εξής:

Έχω βαρεθεί να βλέπω σε forums, συνήθως τεχνολογικά Linux forums, να μιλάνε για το πόσο άπληστες είναι οι μεγάλες εταιρίες και ότι εκμεταλλεύονται τα προσωπικά μας δεδομένα ( στην ουσία, αλιεύουν αυτό που μας αρέσει να βλέπουμε στο διαδίκτυο), ώστε να μας πλασάρουν την κατάλληλη διαφήμιση.
Το Facebook και η Google, παράδειγμα τεράστιων εταιριών, ζουν από τις διαφημίσεις και γιαυτο το προϊόν τους το χρησιμοποιείς δωρεάν χωρίς συνδρομή.
Μια καλή ερώτηση προς αυτούς είναι: Πως θα βγάλουν λεφτά οι εταιρίες για να πληρώσουν τους εργαζομένους τους, εφόσον σου παρέχουν δωρεάν πρόσβαση στα εργαλεία τους;
Στο κάτω-κάτω, μην ασχολείσαι με καμία εταιρία που σου πλασάρει διαφημίσεις και κυρίως μην κατακρίνεις το διαφημιστικό μοντέλο που χρησιμοποιούν. Είναι ό,τι πιο έξυπνο έχω δει ποτέ σε διαφημίσεις…και εντέλει, γιατί να είναι θεωρούνται «κακές» οι διαφημίσεις;

Αφενός χαιρόμαστε που επιλέγει να διαβάζει Linux περιεχόμενο. Ελπίζω αυτό να διευρύνει, κάποια στιγμή, τους ορίζοντές του, αν και αμφιβάλλω επειδή, όσο έχω καταλάβει, το κάνει προκειμένου να αλιεύει περιεχόμενο προκειμένου να το ανεβάζει περικομμένο στη σελίδα του.

Αφετέρου, τον προσκαλώ να έρθει εδώ, να θέσει τις απόψεις του, ώστε να λάβει απαντήσεις περί «Κοινωνικής Μηχανικής, Κατασκοπευτικού Καπιταλισμού» Δημιουργίας Εξατομικευμένων Προφίλ και επικινδυνότητας αυτών στα δημοκρατικά πολιτεύματα.

Εδώ δεν είναι μια ομάδα του Facebook - που δημοσιεύει αυτά που λέει - με αδαείς, κυρίως, χρήστες Windows και έτσι θα μπορέσουν να του λυθούν οι απορίες.

Αλλά και πάλι, όταν κάποιος εκλιπαρεί για κλικ στις διαφημίσεις της σελίδας του, αμφιβάλλω όχι μόνο άμα θα καταλάβει, αλλά και για πολλά ακόμα που θα πρέπει να τα δούμε εκ του πονηρού:

Με σκεπτικό 12χρονου και με «δημοκρατικές» διαδικασίες περί αντίλογου, οι πιθανότητες επεξήγησης και υγιούς διαλόγου πέφτουν κάτω από μηδενική κλίμακα:

Βάζοντας adblock (προγράμματα που κρύβουν τις διαφημίσεις) σε sites που επισκέπτεσαι, είναι σαν να λες στους δημιουργούς αυτών των ιστοσελίδων, σε γράφω στα @@ μου πως θα επιβιώσεις, εγώ την πληροφορία θέλω να παίρνω.
Υπόψη, μιλάμε για sites που έχουν υγιείς διαφημίσεις και όχι τα »γνωστά» sites που μπουκώνουν κάθε σελίδα με popup διαφημίσεις που ξεπετάγονται από παντού.
Ακόμα και στο facebook που μπαίνεις, οι διαφημίσεις είναι το μοναδικό «χαρτί» της εταιρίας για να μπορείς να απολαμβάνεις δωρεάν την υπηρεσία.
ΥΓ: Σχόλια εξυπνάκηδων θα διαγράφονται χωρίς δεύτερη σκέψη.

Σε κάποιο άλλο σημείο αναφέρει, κινδυνολογώντας, για το κοινό που απευθύνεται, ότι «αν χρησιμοποιούμε AdBlockers, σύντομα όλοι θα αναγκαστούν να διαθέτουν το περιεχόμενό τους επί πληρωμή».

Να του υπενθυμίσω ότι τα Linux forums και Blogs που συχνά – πυκνά κατηγορεί ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ για το hosting, για το skin που μπορεί να χρησιμοποιούν και για αρκετά ακόμα τεχνικά σημεία μερικοί.
Το ενδιαφέρον θα ήταν να βλέπαμε τόσο αυτόν, όσο και τους ομοίους του να κάνουν το ίδιο. Να πληρώνουν δηλαδή για το host και όλα τα υπόλοιπα, αντί να φιλοξενούνται τζάμπα.

Τέλος, άλλο η διαδικτυακή αρθογραφία, άλλο τα λογισμικά, άλλο η δημοσιογραφία και ούτω καθεξής.
Κάποιοι μπορεί να το κάνουν από μεράκι, για τη λύσσα της μεταδοτικότητας, από την ανάγκη για προσφορά και ένα σωρό ακόμα, ανθρωπιστικούς, λόγους.

Επομένως, θα συνιστούσα σε όλους αυτούς τους τύπους να ασχολούνται με τη σελίδα τους, να έχουν το κοινό που τους αξίζει και να αφήνουν έξω όλα τα υπόλοιπα που ποτέ δεν θα μπορέσουν να τα φτάσουν ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι.

Δικαίωμα του καθενός είναι τι θα χρησιμοποιεί και το αναφαίρετο δικαίωμά του να προστατεύει την ιδιωτικότητά του όπως θέλει και νομίζει.

3 «Μου αρέσει»

Ας πω κι εγώ την κουταμάρα μου ως αχάριστος επισκέπτης ιστοσελίδων.
Δέν θυμάμαι να με πείραξαν οι διαφημίσεις, αν κι έχω πολύ καιρό να δω, με πείραξε και με ενοχλεί ακόμη το ότι δεν βάζουν μια ιδοποίηση, ένα αναδυόμενο παράθυρο “popup” όπως για τα “coocies”, "μεσιέ άμα θες να δείς τι γράφω να ξέρεις ότι υπάρχουν από πίσω και καμιά εικοσαριά άλλοι που ούτε εγώ τους ξέρω που θα σε παρακολουθούν και θα μάθουν μέχρι και τι νούμερο κάλτσα φοράς". Αλλά όχι δεν στα λένε αυτά, γιατί;
Γιατί θα αρχίσεις να αναρωτιέσαι Ρε λες να μάθουν ότι βρωμάνε οι κάλτσες μου και θα ανησυχήσεις , θα αναρωτηθείς, θα ξυπνήσεις.
Το πρόβλημα δεν είναι οι διαφημίσεις ΕΊΝΑΙ Ο ΔΌΛΟΣ περί αυτού πρόκειται, δόλιος άνθρωπος δεν είναι ένας καλός άνθρωπος.
Ο ΔΌΛΟΣ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΠΡΌΒΛΗΜΑ
Δεν απευθύνομαι στο ένα συγκεκριμένο άτομο αλλά στον τρόπο σκέψης.

2 «Μου αρέσει»

Δε νομίζω ότι αφορά το παρόν, συζητήσεις που διεξάγονται σε άλλο μέσο. Ο καθένας επιλέγει το μέσο με το οποίο θα διαδώσει τις θέσεις του.

2 «Μου αρέσει»

Δεν σχολιάζω για το μέσο που τα γράφει αυτά, αλλά τα όσα γράφει περί διαφημίσεων∙ μια αντίθετη άποψη, δηλαδή, των όσων αναφέρονται στην αρχική ανάρτηση που έκανε ο Κωνσταντίνος.
Συν των άλλων, σημειώνω και τις δικές μου παρατηρήσεις.

Η θεση μου ειναι γνωστη. Οσο κλειδωνουν οι χρηστες τοσο οι εταιρειες θα βρισκουν νεους τροπους για τρακερς. Πχ καποια vpn μπορουν να τρακαρουν τους παντες απο αποσταση χωρις να υπαρχει τρακερ στη σελιδα. Και φυσικα αν ειναι εκτος ευρωπαικης ενωσης να το κανουν και απολυτως νομιμα.

Αν δεν υπηρχαν διαφημισεις μαλλον δεν θα υπηρχαν ουτε ιστοσελιδες. Πχ ενα linux forum πληρωνει 100ευρω (θεωρητικες οι τιμες) το χρονο hosting γιατι ευτυχως υπαρχουν χιλιαδες site με διαφημισεις και εχουν ριξει τις τιμες των σερβερ. Αλλο να ανοιξεις μια εταιρεια hosting και να εχεις 10 site και αλλο 100.000 site. Αν δεν υπηρχαν διαφημισεις στο υπολοιπο ιντερνετ το linux forum δεν θα αντεχε να πληρωσει τα εξοδα για hosting

Ζηστε ολοι μαζι. Και το 2% που δεν θελει τους trackers και το 98% που δεν τους ενοχλει. Αρκει ο ενας να μην παταει την ελευθερια του αλλου.

1 «Μου αρέσει»

@Maria_Afentouli, δεν ξερω ποιος το ειπε αυτο, αλλα πες τον χαιρετισματα οτι ισως να θεωρουνται κακες οχι μονο λογω καταφωρων παραβιασεων ιδιωτικου απορρητου, αλλα και οτι η πλειοψηφια απο αυτες πλεον μαστιζονται απο malware, η, οδηγουν σε ιστοσελιδες αμφιβολλου ασφαλειας και αξιοπιστιας? λεω τωρα εγω!

η, οτι εχουν γινει ο ορισμος της κακογουστιας (σαν οπαδος της βικτωριανης γκοθ αισθητικης απλα ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΤΕΧΩ!) και του κωδικα χειριστης ποιοτητας, σε σημειο που βλεπεις μια σελιδα με διαφημισεις να τραβαει περισσοτερη επεξεργαστικη ισχυ απο εναν αναθεματισμενο εξομοιωτη (virtualbox)? ξαναλεω τωρα εγω!

να ηταν απλες στατικες διαφημισεις που απλα δειχνουν ενα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ προιον, σε πανε στη σελιδα του προιοντος (και οχι σε καποιο malware η, καποια απατη), και παιρνουν καποιο μικρο ποσο ανα κλικ, η, εμφανιση στη σελιδα, οπως δηλαδη ηταν στις αρχες τους, δεν θα ειχα προβλημα να τις αφησω

αλλα αυτα τα εκτρωματα του σημερα, διαφημιστικα banners με ενα σκασμο animations και ηλιθια ηχητικα εφε, cringy video ads που αρχιζουν ΟΛΑ να παιζουν αυτοματα με το που μπαινεις στη σελιδα, ΟΧΙ! ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΕΧΟΜΑΙ! ειναι θεμα διαδικτυακης ασφαλειας, σεβασμου του hardware μου, και διατηρησης της ψυχικης μου ηρεμιας

και παλι, οποιος το ειπε αυτο… δεν ειναι κακο ε?.. βρισκεις?.. οτι κινδυνευω να γεμισω το συστημα μου ιους, οχι καλε δεν ειναι καθολου κακο. και οτι θα φαω tracking μεχρι τον ΚΡΟΝΟ παλι δεν ειναι καθολου κακο. σε λεπτομερειες θα κολλαμε τωρα?

α, ΚΑΙ λογοκρισια δηλαδη? αυτο γιατι με θυμιζει κατι σε «εθνοσωτηριον επαναστασιν»? αναρωτιεμαι

και οπως ελεγε και μια ψυχη, σε αυτον που τα ειπε ολα αυτα θα ελεγα, «τα θερμα μου συλλαλητηρια» :stuck_out_tongue_closed_eyes:

===αφου δεν μπορω να βαλω αλλη απαντηση κατευθειαν, προσθετω στην ιδια===

σελιδα με «υγιεις» διαφημισεις, αλλα χρησιμοποιησα ΕΞΟΜΟΙΩΤΗ για να μπω, και με το καλημερα πεταει σε ολοκληρη τη σελιδα παρακληση για απενεργοποιηση των adblockers. μολις απενεργοποιησα τα adblockers, ανοιξε η κολαση. οι «υγιεις» διαφημισεις εκαναν ΑΚΡΙΒΩΣ αυτα που περιγραφει για τα «γνωστα» σαιτ (αναρωτιεμαι τι εννοει «γνωστα». ακαταλληλου περιεχομενου ισως?)

αρχισαν να πεταγονται διαφημιστικα popups, να γεμιζει η σελιδα με κινουμενα banners, και να τερματιζει το συστημα σε τετοιο σημειο που κολλησε τελειως ο εξομοιωτης και αναγκαστηκα να τον κανω force kill (και αν παταγα κιολας στις διαφημισεις? αστο καλυτερα)… «υγιεις»… οι υγιεις διφημισεις δεν προσπαθουν να διαλυσουν το συστημα σου, ουτε να σε οδηγησουν σε κακοβουλους ιστοτοπους

χμ! ναι!.. τελικα δεν ηταν μονο το ατυχο το ΤινυCore που μπηκε στο μπλεντερ. 3 επισης εξαιρετικα λεπτομερη αρθρα για το virtualbox, που καλυπταν απο την εγκατασταση του και τις (εξαιρετικα εκτεταμενες) ρυθμισεις του, μεχρι τη χρηση του για πολυ εξειδικευμενες εργασιες (οπως κλωνοποιηση και backup ολοκληρων σκληρων δισκων με ηδη εγκατεστημενα λειτουργικα), μεταμορφωθηκαν σε μια δημοσιευση 20 σειρων για το virtualbox (20 σειρες δεν φτανουν ουτε για τις εντολες που χρειαζεται για τη ρυθμιση του)

γιατι? απλα γιατι? θελεις να γραψεις για κατι? κανε την ερευνα σου, κανε τις δοκιμες σου πανω στο θεμα, ωστε να εχεις ενα πληρες, αξιολογο αρθρο, δικη σου δημιουργια που θα αισθανεσαι περηφανος γι’αυτο. δεν νομιζω οτι υπαρχει μεγαλυτερη ικανοποιηση απο το να βλεπεις κατι που εχεις καταφερει μον/ος/η σου. αν θελεις να χρησιμοποιησεις καποιον αλλον σαν πηγη, καντο, αλλα ανεφερε την πηγη. αυτο σημαινει υγιης αρθρογραφια

και αν θελεις να προσθεσεις ενα εξτρα εσοδο απο διαφημισεις, δεν ειπε κανεις οχι. καντο, αλλα καντο σωστα. με πραγματικα υγιεις διαφημισεις που δεν κανουν tracking παντου, ασφαλεις, και απλες. κανεις δεν θελει να βλεπει κακογουστα διαφημιστικα με υπερβολικα animations και ενοχλητικα ηχητικα εφε. κανεις δεν θελει να κολλαει τελειως το συστημα του απο διαφημισεις με κακοφτιαγμενο (η, ακομα χειροτερα κακοβουλο) κωδικα

οταν λες κατι και τελικα κανεις το αντιθετο γινεσαι υποκριτικος. δεν ειναι καλο αυτο. μην το κανετε. μην γινεστε DDG

οταν λες οτι εχεις υγιεις διαφημισεις, αλλα στην πραγματικοτητα οι διαφημισεις σου ειναι κακοβουλες και επικινδυνες, γινεσαι DDG

οταν λες οτι ανεβαζεις αρθρο για καποιο θεμα και το αρθρο ειναι στην ουσια αντιγραφη απο αλλου, επισης γινεσαι DDG

2 «Μου αρέσει»

Τεχνικά, σε αυτό συμφωνώ. Το βλέπουμε και στην πράξη άλλωστε.

Αυτό δεν ισχύει. Τεχνικά και πρακτικά, υπάρχουν δεκάδες λύσεις πλέον για φτηνό hosting.

Έχω την απορία από που προκύπτουν τα ποσοστά που αναφέρεις.
Αν ίσχυαν αυτά και το 98% ήταν λάτρεις του διαφημιστικού περιεχομένου, τότε δε θα υπήρχε τόσος ντόρος και τέτοιο πρόβλημα, ούτε καν λογισμικά τύπου adblock και το υπόλοιπο 2% θα φόραγε αλουμινένια καπελάκια.

Όπως σου είχα πει και παλιότερα:

Επιπλέον, μια πρόσφατη μελέτη (2019 με 2020), έδειξε ότι η κούραση των χρηστών με τα αναδυόμενα παράθυρα συναίνεσης και τα απλά κόλπα διεπαφής χρήστη μπορούν να αυξήσουν τεχνητά το ποσοστό συμμετοχής. Η μελέτη έδειξε επίσης ότι, όταν η εξαίρεση είναι η προεπιλογή, μόνο το 0,1% των χρηστών θα συναινούσε σε όλη την επεξεργασία δεδομένων. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το ποσοστό συμμετοχής άνω του 90% που ισχυρίζεται ο κλάδος και χρησιμοποιεί για να δικαιολογήσει ότι οι χρήστες είναι εντάξει με την παρακολούθηση.
Το δε πρότυπο Do Not Track που είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον GDPR έχει, αναγκαστικά, υιοθετηθεί από όλους τους browsers.
Και αυτό δεν το έκανε ο Μήτσος και ο Bob οι Λινουξάδες αλλά η Ε.Ε.
Πριν από αυτό, το P3P Project προσπάθησε να τυποποιήσει τις πρακτικές απορρήτου και να επιτρέψει την αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων γύρω από αυτές. Και τα δύο αυτά πρότυπα έχουν απορριφθεί από τη βιομηχανία παρακολούθησης, η οποία προτιμά να συναινεί με τους όρους της.

Φαίνεται, πως είτε ξεχνάς, είτε δε γνωρίζεις όλα εκείνα τα γραφικά και άκρως επικίνδυνα που έχουν προκύψει με τα Goodle Ads. Να ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα:

Θυμάσαι την περίπτωση με τη Yahoo; (που ακόμα υφίσταται;)

Γενικότερα και ειδικότερα, ξέρεις τι είναι «malvertising»;

Έχεις αναρωτηθεί γιατί η Google ή και το Facebook δε βάζουν τα προϊόντα τους επί πληρωμή; Γιατί δεν το έχουν καν ως σκέψη;

Έχεις αναρωτηθεί, για να μείνω στα εγχώρια, γιατί διαφημιστικές καμπάνιες του Stoiximan επί παραδείγματι, σκάνε κατά κόρον, σε «παράξενους» ιστότοπους;

1 «Μου αρέσει»

το κακο με το do not track ομως ειναι οτι ειναι απλα μια επισημανση στον header του browser, του τυπου «θα σε παρακαλουσαν να μην με παρακολουθεις», και αφηνεται στην κριση της εκαστωτε ιστοσελιδας αν θα σε παρακολουθει. δεν ειναι ενεργο μπλοκαρισμα οπως π.χ. το noscript

δεν ξερω αν εχεις δει ενα χαζοπαιδικο, «ντορα η εξερευνητρια». αυτο εχει μια αλεπου που κλεβει. καθε φορα που συνανταει τη ντορα, η αλεπου προσπαθει να κλεψει. η ντορα της λεει «μην κλεβεις κλεφτη» και η αλεπου φευγει ( ΛΟΛ! WTF? :joy: :stuck_out_tongue_closed_eyes:). το do not track me ειναι κατι αντιστοιχο

4 «Μου αρέσει»

Δεν καταλαβαινω τι εννοεις. Αν δεν υπηρχαν διαφημισεις και εσοδα απο το ιντερνετ, θα ηταν ενα κλειστο μεσο για λιγους. Δεν θα υπηρχαν γρηγορες γραμμες ιντερνετ και θα ειμασταν στα 56κ. Δεν θα υπηρχαν εταιρειες με σερβερ γιατι δεν θα υπηρχε λογος να κανει καποιος μια επενδυση καποιων εκατομμυριων για να εχει μεσα 100 σελιδες. Βασικα θα υπηρχε το ιντερνετ οπως ηταν τα πρωτα χρονια. Καποιες μεγαλες εταιρειες θα ειχαν ιστοσελιδες και καποιες πολυ μικρες μεσα σε πανεπιστημια. Οταν το ιντερνετ αρχισε να εχει κερδος (καπου στο 1993) τοτε αρχισαν και οι επενδυσεις… Απλη οικονομικη λογικη ειναι… δεν εχει κατι το παραδοξο.

Αν βγεις στο δρομο και δεις ποσοι χρησιμοποιουν google maps θα καταλαβεις. Τρακινγκ δεν γινεται μονο για διαφημιστικους λογους. Παρ ολα αυτα ακομη και για διαφημισεις πολλοι θελουν να τους βγαινει προτεινομενο υλικο(δε λεω παλι για προιοντα γιατι το τρακινγκ γινεται για πολλους λογους) Δεν θα πω την προσωπικη μου γνωμη για το αν θα επρεπε να υπαρχει απλα επειδη εχω ζησει ολες τις εποχες του ιντερνετ μπορω να πω οτι η παροχη απλετης γνωσης αρχισε να υπαρχει απο το 2005 και μετα. Το ιντερνετ του 1995 στην ελλαδα ηταν μια χαζομαρα. Στην αμερικη ομως ηταν μια χαρα. Αυτο γιατι; Γιατι στην αμερικη βρηκαν τροπους να βγαινουν χρηματα απο το ιντερνετ και ειχε μια ουσια καποιος να προσπαθει να εξελιξει το μεσο

1 «Μου αρέσει»

Δηλαδή στο βωμό τον εσόδων και του κέρδους πρέπει να θυσιάζονται τα πάντα και το δικαίωμα της ελευθερίας των ανθρώπων. Γιατί και το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα είναι μια ελευθερία.

Αυτό μου θυμίζει την λογική ότι μόνο το κλειστό λογισμικό είναι βιώσιμο και παράγει κέρδος για τις εταιρείες.

4 «Μου αρέσει»

Αν υπηρχε αλλος τροπος να επεκταθει το ιντερνετ σε ολοκληρο τον κοσμο θα ειχε γινει. Εστω και παραλληλα με το παρον ιντερνετ. Θα ηταν κανεις ομως διατεθημενος να πληρωνει εκατονταδες ευρω καθε μηνα για να διαβαζει τα νεα, η να χρησιμοποιει εφαρμογες? Παροτι ολοι εδω στοχευουν εταιρειες που κανουν διαφημισεις και ειναι καπως λογικο, να μην ξεχναμε οτι το ιντερνετ αυτη τη στιγμη ετσι οπως ειναι στημενο δινει δουλεια στη μιση γη…

Για το δικαιωμα της ελευθεριας νομιζω οτι εφοσον βρισκομαστε στην ευρωπαικη ενωση εχουμε αρκετους νομους που καλυπτουν τον πολιτη. Ομως αν μια σελιδα εχει 500 διαφημισεις και δεν σου αρεσει αυτο, μπορεις απλα να μην ξαναμπεις. Τουλαχιστον το ιντερνετ σε σχεση με παλιοτερα μεσα εχει την επιλογη. Φυσικα οποιοσδηποτε μπορει να καταγγειλει πρακτικες που δεν συναδουν με την νομοθεσια.

Χωρις να ξερω τι γινεται σε αλλες χωρες, θεωρω την ευρωπαικη ενωση την πιο σκληρη απεναντι στο τρακινγκ. Ομως δεν γινεται επειδη ενας θελει ελευθερια στο ιντερνετ να παμε 30 χρονια πισω χωρις ουσιαστικα να εχουμε ιντερνετ. Πιο πανω ας πουμε διαβασα οτι το 91% των χρηστων ιντερνετ δεν θελει διαφημισεις. Ειναι πληρως ανενημερωτο αυτο το 91% γιατι αν κοβοντουσαν μαχαιρι τα τρακινγκ και οι διαφημισεις θα πεταγαν ολοι τα smartphone και θα γυριζαμε στα χωραφια… Ολα αυτα δεν ειναι αποψεις μου. Ειναι απλη λογικη.

Απλα οταν εργαζεται κοσμος και πληρωνεται για μια δουλεια ανεβαινει το βιωτικο επιπεδο, γινονται επενδυσεις κτλ. Αν πχ αυριο εκλεινε η κακη google, μονο η ελλαδα θα εχανε αρκετα εκατομμυρια, περιστασιακους εργαζομενους, μονιμους εργαζομενους και χιλιαδες επιχειρησεις που ειναι συνδεδεμενες με την google… Παγκοσμιως θα γινοντουσαν επικα πραγματα… (η ελλαδα δεν ειναι τοσο εκτεθειμενη οσο αλλες χωρες)

Τωρα για το τρακινγκ απλα ξαναλεω οτι υπαρχουν ολες οι επιλογες. Δε θες; δεν μπαινεις σε σελιδες, χρησιμοποιεις tor, openstreetmaps και αγοραζεις linux smartphone. Το να θες ομως να χρησιμοποιεις τα παντα οπως εσυ θες ενω υπαρχει μια πολιτικη εταιρειας για το πως θα χρησιμοποιουνται τα προιοντα της, ειναι απαραδεκτο.

Καντο αλλη εικονα στο μυαλο σου. Ας πουμε οτι ενας κρεοπωλης δινει δωρεαν το κρεας σε οποιον του δινει τηλεφωνο και μειλ… Εχει ουρα απ εξω αλλα εσυ θες να το παρεις δωρεαν χωρις να δωσεις τιποτα. Ποιος ειναι ο λαθος και ποιος ο σωστος? Μπορεις να πας σε αλλο κρεοπωλείο και να το παρεις οπως εσυ νομιζεις.

Τουλαχιστον στο ιντερνετ εχεις την επιλογη να μην εχεις facebook και λοιπα σοσιαλ, να μην μπαινεις σε υποπτες για τρακινγκ σελιδες, αλλα ακομη και να κρυβεις τα ιχνη σου και τις διαφημισεις.

Εδω ανοιξε ενα θεμα με ποσους τρακερ εχουν οι σελιδες. Μπορει ο οποιοσδηποτε να κανει τα τεστ του και να μην ξαναμπει σε αυτες. Αλλα δεν μπορει να υποχρεωσει τις σελιδες να μην εχουν εισόδημα. Αυτα προς το παρον γινονται μονο στη βορειο κορεα και νομιζω εν μερει και στην κινα

1 «Μου αρέσει»

@Kostas_Kostas, όσο είδα, σε αρκετά από αυτά σου έχει απαντήσει, πολύ εμπεριστατωμένα, ο Soulrain και άλλοι, σε παλαιότερη συζήτηση για το ίδιο θέμα. Άρα, δεν υπάρχει λόγος να επαναλάβω τα ίδια.

Ακόμα, αν αύριο έκλεινε η «κακή», όπως είπες, Google τους πρώτους που θα έτσουζε θα ήταν οι μέτοχοι.
Σύντομα, πολύ σύντομα, κάποιος άλλος θα έπαιρνε τη θέση της. Ίσως, και να άνοιγε ο δρόμος για περισσότερους αφού ως γνωστόν έτσι συμβαίνει πάντα όταν σπάει ένα μονοπώλιο.

Ακόμα και αν, όπως λες, χωρίς αυτές τις τακτικές ήμασταν, τεχνολογικά, κάποια χρόνια πίσω, ποιο το πρόβλημα; Ίσως, έτσι να μην υπήρχε η τεχνολογία για ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς για παράδειγμα και ο κοσμάκης να μην έχανε τα σπίτια του. Και ένα σωρό ακόμα αντίστοιχα, δεδομένου ότι η τεχνολογία είναι διττή.

Από την άλλη, μην ξεχνάς ότι βρισκόμαστε στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα και όχι στα 80s.
Μην ξεχνάς επίσης, ότι το Διαδίκτυο και όλα τα μεγάλα πρότζεκτ, οι ίδιες οι BigTech δε θα υπήρχαν, τουλάχιστον στη σημερινή μορφή τους, αν δεν είχαν συνεισφέρει ΤΖΑΜΠΑ και ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ τόσοι και τόσοι άνθρωποι.
Το πιο πιθανό είναι ότι θα είχε εξελιχτεί το P2P και θα είχαμε, σήμερα, κάτι διαφορετικό και ομότιμο.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι χωρίς τις πατέντες (των BigTech πάντα) η τεχνολογία σήμερα, θα ήταν πιο προηγμένη και πιο φιλικά προσκείμενη στον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Το δε Διαδίκτυο άνθισε κατά τη δεκαετία του 90, όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά και σε κάμποσες ευρωπαϊκές χώρες που είχαν ένα διαφορετικό μοντέλο. Ρώτα κάποιον Σουηδό ή Ρουμάνο να σου πουν σχετικά.

Από εκεί και πέρα, όπως τόσες φορές τόνισα, το θέμα δεν είναι αυτού καθεαυτού οι διαφημίσεις. Είναι η ανηθικότητα που πάει χέρι-χέρι με την απληστία. Είναι το θέμα της Κοινωνικής Μηχανικής, όπως σωστά αναφέρθηκε πιο πάνω.
Είναι το θέμα του «κατασκοπευτικού καπιταλισμού». Και αυτό δεν το λέω εγώ. Το είπε ο Tristan Harris που αν δεν τον ξέρεις είναι ένας από τους δημιουργούς του Gmail και αρκετών ακόμα τεχνολογιών.
Το λένε άνθρωποι σαν τους Jaron Lanier, Shoshana Zuboff, Jeff Seibert, Roger McNamee, Aza Raskin, Sandy Parakilas, Joe Toscano, Cynthia Wong, Tim Kendall, Rashida Richardson, Randy Fernando, Guillaume Chaslot, Renée DiResta, Alex Roetter, Bailey Richardson, Jonathan Haidt, Lynn Fox.
Αν δεν ξέρεις ποιοι και ποιες είναι αυτοί/ες, googleit. Θα εκπλαγείς.

Παρεμπιπτόντως, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 90 είχα πάει για πρώτη φορά στο Λονδίνο. Θαμπώθηκα από τις διαφημίσεις που υπήρχαν παντού, σε σχεδόν κάθε κτίριο στο κέντρο. Εντυπωσιακό θέαμα πράγματι, ιδιαίτερα τη νύχτα. Σήμερα, όπως μαθαίνω, οι άνθρωποι εκεί, έχουν ξεσηκωθεί έναντι σε αυτό τον διαφημιστικό οργασμό, Το ίδιο συμβαίνει και σε αρκετές ακόμα πόλεις των ΗΠΑ.
Στην Ελλάδα χρειάστηκε να γίνουν σωρεία από μοιραία ατυχήματα εξαιτίας των διαφημιστικών ταμπελών, όταν κάπου 20τοσα χρόνια πριν, εξαιτίας εκείνου επί της Κατεχάκη, αναγκάστηκε ο νομοθέτης να λάβει μέτρα (είτε μη επαρκή, είτε εύκολα καταστρατηγούμενα).

Από εκεί και πέρα, ο καθένας έχει τις απόψεις του, οι οποίες είναι σαν τις κωλοτρυπίδες. Όλοι έχουμε από μια. Εσύ και άλλοι μπορεί να πιστεύετε ότι χωρίς την ανηθικότητα και την απληστία δε θα υπήρχε «πρόοδος». Άλλοι έχουμε την ακριβώς αντίθετη άποψη.
Μπορούμε να αλλάξουμε οι μεν τη γνώμη των δε; Προφανώς και όχι. Ούτε είναι αυτό το ζητούμενο. Ποσώς μας ενδιαφέρει. Ασημαντότητες είμαστε σε μια παγκόσμια Monopoly.

Το ζητούμενο λοιπόν, δεν είναι να καταστραφεί η κάθε Google. Είναι η αλλαγή πλεύσης τους. Τόσο απλά.

Και επί του προκειμένου, της αρχικής ανάρτησης δηλαδή, σαφώς και η επιλογή είναι δικαίωμα. Κατά τη γνώμη μου, άνθρωποι που είναι πιο συνειδητοποιημένοι ούτε που ασχολούνται με σκουπίδια σα τα παραπάνω* που, ενδεικτικά, παρέθεσα. Άλλοι πάλι το κάνουν.
Άλλοι παρακολουθούν μετά λατρείας την κάθε Μενεγάκη, άλλοι έχουν καταργήσει την τηλεόραση.

*Οφείλω να κάνω μια διευκρίνηση εδώ, επειδή μπορεί να φαίνεται ως τσουβάλιασμα.
Στα παραπάνω sites, αναφέρω και το dwreannet. Η διαφορά του όμως με τα υπόλοιπα, είναι ότι το συγκεκριμένο, έχει «έξυπνα» τοποθετημένες τις διαφημίσεις. Δηλαδή, δεν ενοχλούν στις φορητές συσκευές, άσχετα αν, όπως είναι ευνόητο, μπορεί να καθυστερούν τη φόρτωση της σελίδας.
Αν χειριζόταν με τον ίδιο τρόπο trackers και τρίτα cookies, θα του έβγαζα το καπέλο, ασχέτως αν μου αρέσει ή όχι το περιεχόμενό του.

Όσον άφορα το Documento, η λέξη υποκρισία είναι λίγη. Ίσως, κάποιος το δικαιολογήσει ως ανάγκη για πόρους. Σωστό, αλλά και σε αυτή την περίπτωση ένας πιο έντιμος χειρισμός σε trackers και τρίτα cookies θα ήταν ορθότερος.
Υπάρχουν επαρχιακές ιστοσελίδες που τα έχουν καταφέρει άριστα σε αυτό τον τομέα.

2 «Μου αρέσει»

Ιδου η ροδος ιδου και το πηδημα. Ανεφερα παραπανω οτι παραλληλα με το σημερινο ιντερνετ δεν εχει ξεκινησει κατι, η αν κατι εχει ξεκινησει δεν το προτιμουν οι χρηστες. Πχ το openstreeet maps ποιος θα το χρησιμοποιησει και για ποιο λογο? Για να μην μπορει να βρει αυτο που θελει και για να μην βρισκει την πιο γρηγορη διαδρομη αποφευγοντας την κινηση?

Ο brave ας πουμε εφτιαξε ενα μεσο. Ειπε τι ειπε για ελευθερο ιντερνετ και οταν εκανα την ερευνα μου για να δω ποσο σωστος ειναι με διαβεβαιωσε οτι γινεται απολυτο τρακινγκ στους χρηστες (οχι σε επιπεδο λογαριασμου αλλα σε επιπεδο συσκευης!!!) Και μπορει να ειναι μια μικρη διαφημιστικη εταιρεια αλλα ειναι στο ιδιο μοντελο… με τρακινγκ και μαζευει δεδομενα.

Το οτι καποιες εταιρειες το παρακανουν ναι συμφωνουμε. Το αν μπορει ο κοσμος χωρις τρακινγκ? Δεν νομιζω πλεον. Οπως ειπα το 91% που ανεφερες πιο πανω που δεν θελει διαφημισεις το θεωρω απλα ανενημερωτο και φανταζομαι οτι πανω απο τους μισους ζουν απο εσοδα που παραγονται απο το ιντερνετ.

Πως θελεις να εχεις δωρεαν γνωση στο γιουτιουμπ χωρις διαφημισεις? Ποσα καναλια θα ειχε το γιουτιουμπ? Θα αξιζε να τρεχει καποια εταιρεια συστοιχιες σερβερ για να βλεπεις εσυ και εγω τσαμπα βιντεο και οι δημιουργοι να μην βγαζαν τιποτα? Ειναι μαθηματικα απλο… Δεν θα υπηρχε γιουτιουμπ… Δεν θα υπηρχαν σοσιαλ… Δεν θα υπηρχε τιποτα βασικα. Οσες πλατφορμες και εφαρμογες παλιοτερα στηριχτικαν σε μοντελα εκτος διαφημισεων αυτη τη στιγμη η δεν υπαρχουν η φυτοζωουν.

Καταλαβαινω οτι το τρακινγκ μερικους τους προκαλει προβλημα αλλα και οι διαφημιζομενοι θελουν να πληρωνουν να φανουν τα προιοντα τους εκει που πρεπει. Πχ ενας μηχανικος αυτοκινητων καλο ειναι να του πεσει διαφημιση για εξαρτηματα αυτοκινητου σε προσφορα παρα να του πεσει ιατρικος εξοπλισμος. Και στο γιατρο αντιστοιχα. Φθηνη διαφημιση που στοχευει και βρισκει ο πελατης το μαγαζι. Το παλιο στυλ με μπανερ μονιμα δεν εξυπηρετει, ειναι πανακριβο , δεν φερνει πωλησεις και αντι να φθηναινει τα προιοντα, τα ακριβαινει. Ακομη και οι ethical ads που ανεφερες στοχευουν σε developers. Εχεις παρωπιδες και δεν μπορεις να δεις οτι πλεον ολοι δουλευουν μεσω του ιντερνετ. (Εκτος τους δημοσιους υπαλληλους) Απο τα χιλιαδες eshop, στην ευρεση επαγγελματιων υπηρεσιων, στην ψυχαγωγια κτλ. Βαζει καποιος την επιχειρηση του στο google maps για να μπορω εγω να τον βρω. Αν την βαλει στο zoogle (παλιοτερη αναρτηση μου) δεν θα ασχοληθει κανεις μαζι του.

Η τσαντιζομαστε που υπαρχουν μετοχοι σε μια εταιρεια? Ενταξει ετσι δουλευουν ολα. Το κρατος εχει μια κεφαλη, οι εταιρειες το ιδιο και ετσι υπαρχει ο κοσμος τα τελευταια καμποσες χιλιαδες χρονια.

Ομως πως αλλαζει το ιντερνετ? Σκεψου οτι ο κοσμος αλλαξε την πορεια των παιχνιδιων το 1983-4 με το μεγαλο μπουκοταζ στις εταιρειες παιχνιδιων. Ομως το εκαναν αυτοματα ολοι γιατι πιστευαν οτι τα παιχνιδια πιασανε πατο. Δεν χρειαστικαν καθοδηγητες… το ιδιο θα γινει στο ιντερνετ οταν ο κοσμος θα θελει αλλαγες. Η διαφορα με τοτε ειναι οτι τα εσοδα της μισης γης σημερα ειναι απο το ιντερνετ και ειναι πολυ δυσκολο σε καποιον να πει… κανω μπουκοταζ στον εαυτο μου

Για τις διαφημισεις στους δρομους συμφωνω. Και βεβαια εφοσον ειμαστε δημοκρατικη χωρα ψηφιστικαν νομοι και δεν υπαρχουν πλεον. Ετσι και στο ιντερνετ αν ψηφιστει νομος να απαγορευθουν θα με βρεις υπερμαχο. Βεβαια αυτο θα ειναι και το τελος του ιντερνετ αλλα ειμαι υπερ της δημοκρατιας οποτε δεν θα κανω καποιο σχολιο

1 «Μου αρέσει»

Έχει ξεκινήσει και συνεχώς αναπτύσσεται. Είναι το p2p. Ήδη, υπάρχει μεγάλη κινητικότητα.
Τώρα, το πως θα εξελιχτεί δεν το γνωρίζω και κρατάω μια πισινή.

Για τον Brave τι μου το λες; Τα ίδια μ’ εσένα έχω αναφέρει σε άλλη ανάρτηση. Σε αυτούς που πίνουν νερό στ΄ όνομά του ας τα πούμε, αν και μάταιο.

Κάτσε ρε Κώστα. Δηλαδή, ο μηχανικός που θα μπει να δει τσόντες περιμένει από το tade.porn να του βγάλει στοχευμένες διαφημίσεις;
Επειδή έχω και δίκυκλα και αυτοκίνητο, ξέρω καλά πως οι μηχανικοί έχουν συγκεκριμένους συνεργάτες για τα ανταλλακτικά που θα μπουν, αν χρειαστεί, στις σελίδες τους να δουν διαθεσιμότητα και τιμές.

Ξέρεις, ξέρω, ξέρουμε ότι πλέον, η συντριπτική πλειοψηφία θα μπει σε Σκρουτζοπλατφόρμες για να ψάξει. Και όπως θα γνωρίζεις οι διαφημιστικές εταιρείες έχουν εναντιωθεί στην ύπαρξη αυτών των πλατφορμών, άσχετα βέβαια αν δεν μπορούν να κάνουν κάτι ώστε να τις κλείσουν.
Και είναι πάρα πολλοί οι μαγαζάτορες που είδαν τα κέρδη τους να ανεβαίνουν λόγω τέτοιου είδους πλατφορμών.

Για το διαφημιστικό πλαίσιο του Facebook δεν έχω ένσταση. Τουλάχιστον αν έμενε στο πλαίσιο αυτό και δεν είχαμε περιπτώσεις Cambridge Analytica. Το ίδιο ισχύει και για το YT.
Ας δίνουν ξεκάθαρες και απλές επιλογές του είδους των διαφημίσεων που επιθυμεί να δει ο καθένας χωρίς tracking, χωρίς πωλήσεις δεδομένων. Επειδή το tracking για διαφημιστικούς λόγους είναι το μικρότερο κακό.

Ειλικρινά, δεν ξέρω τι γίνεται τόσο με το GoogleMaps, ούτε και με το OpenStreet ώστε να εκφέρω άποψη. Αυτό που ξέρω είναι ότι, όταν το 2001 πήρα το πρώτο (και τελευταίο GPS) για το αυτοκίνητο, σε κάποιον πρόγονο του δεύτερου βασίζονταν οι χάρτες.

Και οι δημόσιοι μέσω Διαδικτύου δουλεύουν πλέον. Comidor, e:Presence, e-me και άλλες εσωτερικές, συνεργατικές.

Τα ποσοστά (91% κλπ), δεν είναι δικά μου, έρευνες παραθέτω.

Δεν τσαντιζόμαστε για τους μετόχους. Για τον τρόπο λειτουργίας των μετοχών όμως, αλλάζει το πράγμα. Και σε αυτό έχουν ενστάσεις ακόμα και φιλελέ οικονομολόγοι.

Το δε μοντέλο των Ethical Ads δεν είναι σε developer φάση. Εφαρμόζεται ήδη και επιτυχώς. Το ίδιο και το Pay per View. Πιθανολογώ, πως εξ ανάγκης εκεί θα καταλήξουν οι περισσότεροι.

Αφορμής δοθείσης, πες μου την άποψή σου κάτι ακόμα.
Έχω εγώ, ας πούμε, μια ιστοσελίδα με διαφημίσεις κλπ η οποία δίνει κάποια έσοδα (δεν έχει σημασία πόσα).
Έρχεσαι εσύ εκεί και γράφεις άρθρα τα οποία ανεβάζουν τόσο τη δημοτικότητα της σελίδας, όσο και τα έσοδα. Αυτά όμως, τα έσοδα, τα κρατάω για την πάρτη μου και σε εσένα ή στους άλλους αρθρογράφους, δε δίνω μια, πέρα από τις ευχαριστίες για την εθελοντική προσφορά και ένα παπ-παπ στον ώμο.
Εδώ, με τι περίπτωση έχουμε να κάνουμε άραγε;

3 «Μου αρέσει»

τοτε γιατι υπαρχουν adblockers κυριολεκτικα με το κιλο, αν ο κοσμος δεν εχει σιχαθει τις σημερινες παρανοϊκα παρεμβατικες διαφημισεις? αν θελεις να δεις την πραγματικοτητα σχετικα με τις διαφημισεις σημερα, κανε το εξης απλο πραγμα και μπες στη μοζιλλα. δες ποσα downloads γινονται σε adblockers/script blockers/tracking blockers/whatever. δες ποσα υπαρχουν απο δαυτα. υπαρχουν τοσα και κατεβαζονται τοσο πολυ γιατι ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ

επισης δεν ειπε κανεις να μην βαλουν διαφημισεις για εσοδα. να βαλει διαφημισεις οποιος θελει αλλα να το κανει ΣΩΣΤΑ. το εχουμε πει 100 φορες. δεν ειναι κανεις κατα των διαφημισεων γενικα. ειμαστε κατα των σημερινων παρανοϊκα παρεμβατικων (και πολλες φορες ακομα και κακοβουλων) διαφημισεων. και ακριβως γιατι οι σημερινες διαφημισεις ειναι παρανοϊκα παρεμβατικες, γι’αυτο ακριβως και εχει «ανθισει» η χρηση διαφορων προσθετων blocking

οταν εγω μπαινω σε μια σελιδα χωρις adblocks και παθαινω αυτο:

1ον: θα ειναι η πρωτη και ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ φορα που θα μπω σε μια τετοια σελιδα. αρα απο αυτο και μονο με εχουν ηδη χασει σαν αναγνωστη, και κατ’επεκταση και τα εσοδα των διαφημισεων απο την καθε επισκεψη μου στη σελιδα

2ον: οταν εχω να αντιμετωπισω τετοια εκτρωματα που κινδυνευω να κανω ζημια στο συστημα μου, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι οχι μονο θα χρησιμποιησω οτιδηποτε σε blocking προσθετο, αλλα θα το ρυθμισω και στο ανωτερο επιπεδο blocking

αν καποιος θελει να εχει ΤΕΤΟΙΕΣ διαφημισεις στη σελιδα του, καλυτερα να το κλεισει το μαγαζακι. καποιος που θελει να εχει μια αξιοπρεπη αλλα και αξιοπιστη σελιδα, ας βαλει μη παρεμβατικες/κακοβουλες διαφημισεις. τοσο απλο

2 «Μου αρέσει»

O @stefra και ο @DarkGoth είπαν το ζουμί. Το πρόβλημα είναι ο δόλος στο tracking και σχετικά με τις διαφημίσεις που είναι ένα μέρος μόνο όσον αφορά το tracking, αν γινόταν σωστά δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Κανείς δε θέλει γενικά να κόψει τα έσοδα σε σελίδες κλπ για να τις κλείσει και μάλλον κανείς δε θέλει να επιβαρύνεται η χρήση του διαδικτύου ή να γίνεται ζημιά από το tracking. Απλά πράματα. Όμως να κάνουμε και λίγο χαβαλέ ε;

Όλοι οι φιλελέ οικονομολόγοι λένε οτι ο Μάρξ ήταν λάθος γιατί προέβλεπε οτι ανάμεσα στους καπιταλιστές, θα επικρατούσαν αυτοί του βιομηχανικού κεφαλαίου (που όταν λειτουργεί κάπως το σύστημα, ασχολούντε με πραγματικές επιχειρήσεις, που κάνουν επενδύσεις, που ο κόσμος δουλεύει κλπ) και δεν θα επικρατούσαν οι στοιχηματζίδες των χρηματηστηρίων, των fund, της φούσκας και των κρατικοδίαιτων κουμπάρων. Σε όλη τη δύση που (μέχρι τώρα) είναι η κυρίαρχη οικονομική δύναμη, επικρατούν οι στοιχηματζίδες. Άρα @Kostas_Kostas είσαι μαρξιστής :cowboy_hat_face: :laughing: :laughing: :laughing:

edit
Επίσης μην κοιτάτε τι γίνεται στη ρωσία που δεν κατέρευσε επιδή στηρίζεται η οικονομία της στα commodities γιατί αυτά είναι για άλλου είδους φόρουμ…

Αν αύριο έκλεινε η κακή google και άλλες κακές εταιρείες δεν πειράζει γιατί… build back better :slightly_smiling_face: :upside_down_face: :slightly_smiling_face: :upside_down_face:

2 «Μου αρέσει»