Μια καλόπιστη κριτική για το forum

Θα μου επιτρέψετε να κάνω μια μικρή κριτική για το φόρουμ και αυτό όχι επειδή θέλω να δυσαρεστήσω ή να ευχαριστήσω κάποιους από εδώ αλλά γιατί αφενός ως αναγνώστρια και αφετέρου -με κάποια (την όποια) εμπειρία- έχω σχηματίσει μια άποψη και νομίζω, πως αυτό κάνουν και άλλοι που δεν συμμετέχουν ενεργά.

Ρίχνοντας μια ματιά σε προηγούμενες χρονιές, είναι εμφανές ότι η ενεργή συμμετοχή των μελών ήταν μεγαλύτερη από το παρόν.

Τώρα αυτή έχει μειωθεί και έχει περιοριστεί σε πολύ λίγα άτομα.

Πού μπορεί να οφείλεται αυτό; Εδώ μάλλον, χρειάζεται λίγη αυτογνωσία και εσωτερικός προβληματισμός, όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά.

Υλικό υπάρχει. Λείπει όμως η ενεργή συμμετοχή των πολλών. Αυτό σημαίνει ότι η Κοινότητα υπολειτουργεί. Και όταν μια Κοινότητα φθίνει, μοιραία χάνεται.

Κάποιες ακόμα παρατηρήσεις αφορούν άμεσα την διαχείριση.

Είναι εμφανές ακόμα και σε κάποιον που θα διαβάσει ορισμένες αναρτήσεις χωρίς να έχει άποψη για τα άτομα, ότι οι απόψεις διίστανται.

Λογικό αυτό και καθόλου κατακριτέο.

Όμως, κάποιες φορές είναι κραυγαλέο ότι υπάρχουν διακριτοί ρόλοι. Άσχετα άμα νομίζετε ότι αυτό δεν είναι φανερό παραέξω.

Για παράδειγμα, υπάρχει διαχειριστής που παίζει τον ρόλο του «κακού» ή του «αντικειμενικού» που θα επαναφέρει άλλους διαχειριστές στη θέση τους, δηλαδή στους όρους χρήσης του forum, ή έστω επικαλούμενος αυτούς κατά το δοκούν.

Τα forums όμως, είναι πλατφόρμες συζητήσεων. Και όπως στην πραγματική ζωή, έτσι και σε αυτά μπορεί οι συζητήσεις να αποκλίνουν λίγο ή πολύ.

Δεν είναι εγκληματικό αυτό ξέρετε. Ίσα - ίσα που, μέσω αυτών των «παρεκκλίσεων», ο διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων ανοίγει ορίζοντες.
Η ανθρώπινη διαλεκτικότητα πρέπει να επιβραβεύεται, και όχι να διαγράφεται.

Ανέφερα την τήρηση των όρων κατά το δοκούν, επειδή βλέπω ότι άλλη ανοχή υπάρχει σε διαχειριστές και υμετέρους να σπαμάρουν με links/παραπομπές στα blogs τους χωρίς άλλη, ουσιαστική συμβολή στο forum. Ξέρω, ξέρω, θα πείτε εδώ ότι έχουν άλλη συμβολή εσωτερικά.

Σας λέω όμως τι βλέπουμε εμείς οι απ’ έξω και τι άποψη σχηματίζουμε.

Έχω (έχουμε) δει ανοχή σε spammers που θα μπουν μόνο για να ρίξουν χολή ή για να γράψουν 15 λέξεις (ακριβής αριθμός) προκειμένου να πετάξουν link προς το blog τους, σαν ζητιάνοι των hits.

Και την ίδια ακριβώς στιγμή, αυτό που έγραψα μόλις πριν: αστυνόμευση και καταστολή σε υγιείς συζητήσεις επειδή έτσι. Επειδή «δεν υπόκεινται στους όρους».

Τέλος, αντί να διαγράφονται αναρτήσεις, θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα section της μορφής «Αρχείου» και να μετακινούνται εκεί.

Όλα αυτά, ασχέτως αν το καταλαβαίνουν όλοι ή όχι, δεν τα λέω επικριτικά αλλά φιλικά, σαν απ’ έξω.

Ελπίζω να προβληματίσουν όσους έχουν, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ και ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ, δώσει την ψυχή τους εδώ μέσα.

5 «Μου αρέσει»

Κατ αρχάς σε ευχαριστούμε για την κριτική.

Σκοπός μας όταν ξεκινήσαμε ήταν να ξαναπάρουν μπρος οι κοινότητες στην Ελλάδα. Σαν κομμάτι αυτού θα προωθήσουμε κάθε αξιόλογη προσπάθεια ή blog που υπάρχει στον Ελλαδικό χώρο. Αρκετός κόσμος με δική του πρωτοβουλία έχει μεταφέρει αυτούσια κείμενα από το blog που διαθέτει εδώ, και τους ευχαριστούμε από καρδίας.

Άλλες φορές σε ερωτήσεις υπάρχουν αλλού κείμενα στα ελληνικά. Δε βλέπω κανένα κακό στην παράθεση κάποιου Link. Ούτε κανένα κακό αν υπάρχει κάτι ενδιαφέρον που αξίζει να διαβαστεί να υπάρχει κάποια μικρή αναφορά με παράθεση συνδέσμου για όσους ενδιαφέρονται.

Μέλος κάποιας συλλογικότητας που είσαι μέλος διατηρούσε κάποιο Blog. Πολλές φορές μεταφέραμε αποσπάσματα κειμένων από εκεί, τα οποία κρίναμε ενδιαφέροντα με παραπομπή για όποιον ενδιαφέρετε. Και δε νομίζω πως κάναμε κακά.

Η κριτική θα είχε βάση, αν κάποιος ήθελε να δημοσιεύσει κάποιο κείμενο του εδώ, συμβατό με τη θεματολογία και τους όρους χρήσης και δεν το κάναμε δεκτό. Μέχρι στιγμής δεν υπήρξε καμία τέτοια περίπτωση. Ούτε είχαμε περιπτώσεις χρηστών που να χρησιμοποιούν το παρόν μόνο και μόνο για να κάνουν κάποια προώθηση αποκλειστικά. Τίποτα τέτοιο δεν έχει γίνει αντιληπτό ή έχει ποτέ αναφερθεί στους διαχειριστές.

Επίσης, κάθε χώρος έχει τους όρους χρήσης του, και η συμμέτοχη στον κάθε χώρο προϋποθέτει τον σεβασμό τους. Στα λίγα χρόνια λειτουργίας μας έχουμε ελάχιστες φορές, έχουμε αναγκαστεί να προβούμε σε δύσκολες ενέργειες. Προτείνουμε τη μη παρεμβολή, έκτος αν είναι αναγκαίο. Η χαλαρότητα και η ανοχή κάποιες φορές είναι παρεξηγήσιμη.

Από εκεί και μετά όλοι μας κρινόμαστε.

Το έχουμε ξαναπεί και το ξαναλέμε. Μακάρι να εμπνεύσουμε άλλες προσπάθειες, μακάρι να προκύψει κάποιος άλλος χώρος που να καταφέρει να συγκεντρώσει τους χιλιάδες Έλληνες που ασχολούνται με το ελεύθερο λογισμικό. Σήμερα από τα δεκάδες ελληνικά blogs που υπήρχαν πριν 10-15 χρόνια μετρούνται στα δάκτυλα όσα είναι ενεργά. Το ίδιο με τα παλιά φόρουμ.

Το φόρουμ έχει ενότητα για να συζητηθούν προτάσεις. Μπορείς να μεταφέρεις την πρόταση εκεί, καθώς και προτάσεις για αλλαγές στους κανόνες λειτουργίας.

Η συμμετοχή θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερη, τα μέλη θα μπορούσαν να είναι περισσότερα.Αν αυτό δείχνει πως δεν κάνουμε εμείς κάτι σωστό ή απλά δεν υπάρχει θέση για κάποιο φόρουμ αποκλειστικά για Linux στην Ελλάδα σήμερα, δεν το γνωρίζω.

Η συμμετοχή πάντως έχει τα πάνω και τα κάτω της, δεν είμαστε σήμερα στη χειρότερη περίοδο.

και η επισκεψιμότητα

Σε καμιά περίπτωση όμως δε θέλουμε να γίνουμε μια ψηφιακή χάβρα για να αυξηθούν αυτά τα νούμερα. Υπάρχουν πολλές άλλες εκεί έξω …

4 «Μου αρέσει»

@Maria_Afentouli, γενικα σχεδον παντου ισχυει αυτο, σε οτι αφορα σε κοινοτητες οποιουδηποτε ειδους. και σε αυτο «φταινε» ολα τα «σοσιαλ μυδια» που ολοι εχουν μετακινηθει προς τα’κει γιατι «προσφερουν» ευκολοχωνευτο «περιεχομενο» μαζικης καταναλωσης και αμφιβολου ποιοτητας (αν το «περιεχομενο» αυτο ηταν τροφιμο θα ειχε αποτυχει σε ολους τους ποιοτικους ελεγχους ISO και HACCP)

φαντασου τις σελιδες κοινοτητων σαν τροφιμα φτιαγμενα με τα σωστα υλικα και σε σωστες συνθηκες (φρεσκα ποιοτικα υλικα και καθαρες εργοστασιακες γραμμες παραγωγης που δουλευουν αψογα σαν καλοκουρδισμενο ρολοϊ)

και φαντασου τα σημερινα «σοσιαλ μυδια» σαν το φτηνιαρικο χαμπουργκερ, που παιρνεις απο μια πανβρωμικη καντινα διπλα απο δρομο ταχειας κυκλοφοριας, με τον ιδιοκτητη να βηχει τον κορονοϊο του πανω στο χαμπουργκερ σου

νομιζω καταλαβαινεις γιατι η κινηση σε ποιοτικες σελιδες γενικα φθινει. γιατι οι περισσοτεροι προτιμουν το φτηνο, «γρηγορο γευμα», αντι για την πραγματικη τρφη για σκεψη, για την οποια πρεπει να καταβαλουν προσπαθεια

2 «Μου αρέσει»

Θυμάμαι οτι με την καραντίνα είχε αυξηθεί η συμμετοχή. Ταιριάζει αυτό με τις ημερομηνίες που είδες περισσότερη ενεργή συμμετοχή; Θα μπορούσε να είναι ένας λόγος.

Έχει να κάνει με τα θέματα συζήτησης. Δεν ενδιαφέρουν όλα όλους… Επίσης υπάρχουν κανόνες λειτουργίας και καλό θα είναι να τηρούνται, όταν δεν τηρούνται ορθά οι διαχειριστές επιμελούνται την κατάσταση!

2 «Μου αρέσει»

Στα forum πολλοι γραφονται για να λυσουν καποιο προβλημα η για να πουν καποια πραγματα σε συγκεκριμενες περιοδους. Μετα μπορει να μην ξαναμπουν για καιρο, η να μπαινουν και απλα να διαβαζουν. Οι νεοι χρηστες του λινουξ για παραδειγμα θα θεσουν ενα προβλημα αλλα σαν νεοι μετα δεν θα εκφρασουν αποψη πχ για το πιο init θα χρησιμοποιησουν γιατι προφανως δεν ξερουν καν το νοημα της συζητησης.

Σε ολα τα φορουμ τεχνολογιας αυτο γινεται. Το οτι καποιος εβαλε linux στον υπολογιστη του δε σημαινει αυτοματα οτι ειναι γνωστης η οτι οι αποψεις του συμπιπτουν πχ με του opensource η οτιδηποτε αλλο.

Πχ εχει γραφτει εδω πολλες φορες οτι οι χρηστες linux στην Ελλαδα ειναι πανω απο τον παγκοσμιο μεσο ορο, και οπου γραφεται εγω παω απο κατω και γραφω οτι και μεσα στην πανδημια πουληθηκαν τα περισσοτερα core 2 duo refurbished απ οπουδηποτε αλλου στον κοσμο. Οταν ο πολιτης αγοραζει τεχνολογια του 2008 καπως πρεπει να τρεξει εναν συγχρονο browser κτλ. Αρα θα μπει να βοηθηθει καπου. Τωρα αν θα αρχισει να συμμετέχει σε ενα forum δεν το γνωριζω. Παντως σιγουρα τα μεγαλυτερα ποσοστα στην ελλαδα χρησιμοποιουν linux απλα για να κανουν τη δουλεια τους(οπως και εγω) οι λιγοι εναπομειναντες που το κανουν ιδεολογικα συμμετέχουν ενεργα σε ολα τα forum

6 «Μου αρέσει»

Και εγώ επειδή κάνω τη δουλειά μου το χρησιμοποιώ. Μου αρέσει μεν που είναι δωρεάν και ελεύθερο, αλλά μέχρι εκεί. Ειδικά αν το “ιδεολογικά” σημαίνει για κάποιους ταύτιση με την αριστερά, τότε εγώ είμαι στην ακριβώς αντίθετη πλευρά.
Ωραίο το δωρεάν, αφού το παίρνω δωρεάν να βοηθήσω κι εγώ π.χ. γράφοντας έναν οδηγό, αλλά μέχρι εκεί.
Αν λοιπόν αντιληφθώ ότι το φόρουμ έμμεσα στηρίζει αριστερές ιδεολογίες και ιδίως αναρχικές, τότε ούτε να το διαβάζω δε θέλω.

για την ιδεολογια που δημιουργησε το ΛΙΝΟΥΚΣ λεμε! λινουκσακιαδες που υιοθετουν το λινουκς γιατι πιστευουν σε αυτο, και συμμετεχουν για να το κανουν ακομα καλυτερο, οχι για πολιτικη!

ο καθενας κανει αυτο που θελει. αν ομως καποιο φορουμ εχει λυση για ενα προβλημα σου και δεν το διαβαζεις απλα γιατι θεωρεις οτι αριστεριζει, εσυ θα χασεις αν δεν βρεις καπου αλλου καποια λυση

3 «Μου αρέσει»

Ισως ειναι καλυτερα να αφησουμε απ’εξω την ταυτιση με πολιτικα κομματα οσο αφορα την ιδεολογια γυρω απο το GNU/Linux. Γιατι μονο σε πολωση θα οδηγησει. Το GNU/Linux ειναι αυτο που ειναι χαρει σε ολους οσους τους αρεσει… ειτε γιατι ειναι τσαμπα ειτε γιατι ειναι ΕΛ/ΛΑΚ ειτε γιατι τους βολευει ρε παιδια… αμα αρχισουμε αυτα τα “παιχνιδια” δεν τελειωνουμε ποτε και το μυνημα μας οχι μονο αλλειωνεται αλλα εξαεριζεται σε αλλα ανουσια πραγματα.

3 «Μου αρέσει»

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι πολλοί οι παράγοντες που καθορίζουν την παρακολούθηση
και τη συμμετοχή σε τέτοιες κοινότητες.
Ο ένας απ` αυτούς είναι η ηλικία των μελών, που όσο αυξάνεται αλλάζουν και τα χαρακτηριστικά (ενδεχομένως από μαθητική - φοιτητική - επαγγελματική) με ολοένα μειούμενο και τον ελεύθερο χρόνο καθώς ταυτόχρονα αυξάνονται και οι οικογενειακές υποχρεώσεις.
Ο δεύτερος είναι ίσως η θεματολογία, όπου η εξειδίκευση μειώνει το στοχευμένο εύρος του αναγνωστικού κοινού ενώ η γενίκευση αντίθετα το αυξάνει
Ο τρίτος είναι ίσως η κόπωση και οι ενδεχόμενες προστριβές που μπορεί να προκύψουν μέσα από την μακροχρόνια λειτουργία του
Ο τέταρτος είναι κατά τη γνώμη μου και ο κανόνας που απαγορεύει τον πολιτικό σχολιασμό.
Τα πάντα είναι πολιτική. Ο τρόπος που οδηγούμε το αυτοκίνητο (με η χωρίς ζώνη) το μηχανάκι (με η χωρίς κράνος) ( άσχετα με το κεφάλι μας που θα τσακίσουμε θα απασχολήσουμε ΕΚΑΒ - Αξονικό - Ακτινολόγο - Χειρουργό - κλπ - στην καλύτερη περίπτωση…)
Ο τρόπος που θα πετάξουμε τα σκουπίδια μας στους δρόμους και τις θάλασσες μας είναι πολιτική, ο τρόπος που θα “κλέψουμε” τη σειρά στην ουρά οποιασδήποτε αναμονής είναι πολιτική…
Θα μπορούσα να πω κι άλλα αλλά ο κατάλογος είναι μακρύς και ξεφεύγουμε…
Θα πρέπει - πάντα κατά τη γνώμη μου - να δίνεις το δικαίωμα στον δηλωμένο φασίστα να επιχειρηματολογήσει δίνοντας σου τα θετικά στοιχεία του φασισμού…
Ίσως η ένταξη της πολιτικής συζήτησης στην καθημερινότητα της κοινότητας να την ζωντάνευε κιόλας

5 «Μου αρέσει»

Εξαιρετικά, επικοιδομητικές, απόψεις! Φανερώνουν, καλοπροαίρετα, τον επιθυμητό στόχο, που έχει κάθε πολιτισμένος διάλογος, ο οποίος, συχνά, στην πράξη, χάνεται, απλά αχνοφαίνεται και περιπλέκεται στα ομιχλώδη μονοπάτια, της έλλειψης ειδικών γνώσεων, της επικράτησης προσωπικών προκαταλήψεων, της έκφρασης φανατισμού και δογματικών απόψεων κ.ά., πολλών, που φθείνουν, τελικά, τον διάλογο, απομακρύνοντας τους συνομιλητές, αφού αποκλείνουν απ’ τον κεντρικό στόχο…
Ευτυχώς, κάτι τέτοιο, δεν συμβαίνει στο δικό μας forum και θα πρέπει να προσέχουμε, να μη συμβεί, ποτέ.
Άλλωστε προς την κατεύθυνση αυτή κινείται, κατά τη γνώμη μου και η εξαιρετική ανάρτηση της κας. Αφεντούλη, την οποία, βέβαια, συμμερίζομαι, απόλυτα, ως απλός χρήστης Linux…

4 «Μου αρέσει»

Ακριβώς. Τα πάντα είναι πολιτική.
Πόσο δε μάλλον η τεχνολογία που ποτέ δεν ήταν και, μάλλον, ποτέ δε θα γίνει ουδέτερη όπως διατείνονται τα τεχνολογικά αφεντικά και τα υποτακτικά στελέχη τους.
Το έχουν πει πολλοί αυτό. Άνθρωποι της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου του Stallman.
Εξαιρετικά το έχει αναλύσει και ο David Noble, τονίζοντας ότι:

θέλοντας να τονίσει πως δεν εξελίσσεται ανεξάρτητα ούτε από τον άνθρωπο και τις κοινωνικές σχέσεις του αλλά ούτε και από τις δομές εξουσίας.

Ας μην παραβλέπουμε ότι ακόμα και αστοί οικονομολόγοι, κοινωνιολόγοι και διαχειριστές όπως ο Peter Drucker, ο John Kenneth Galbraith, ο Gunnar Myrdal, ο Daniel Bell και άλλοι συνηγορούν πλέον στην αναγκαιότητα της αποκέντρωσης. Και αυτό, όχι γιατί ξαφνικά έγιναν αναρχικοί αλλά κυρίως επειδή η τεχνολογία έχει καταστήσει τις αναρχικές μορφές οργάνωσης ως «λειτουργικές ανάγκες»˙ μια πιο αποτελεσματική μηχανορραφία για να εξασφαλίσουν τη συνεργασία των μαζών σε μια οικειοθελή υποδούλωση.

Η τεχνολογία έχει μια προφανή επίδραση στην ατομική ελευθερία, με άλλους τρόπους τη βοηθάει και με άλλους πάλι την περιορίζει. Ωστόσο, δεδομένου ότι ο καπιταλισμός είναι ένα κοινωνικό σύστημα που βασίζεται στις ανισότητες της εξουσίας, είναι μια αυταπόδεικτη αλήθεια το γεγονός ότι η τεχνολογία θα αντανακλά αυτές τις ανισότητες, δεδομένου ότι δεν αναπτύσσεται σε ένα κοινωνικό κενό.
Ευνόητο λοιπόν ότι μέσα σε μια ιεραρχική κοινωνία η τεχνολογία τείνει να επιβάλλει εκ νέου την ιεραρχία και την κυριαρχία. Και αυτό επειδή μέσα στο πλαίσιο ενός ιεραρχικού συστήματος, η τεχνολογική καινοτομία σύντομα οδηγεί σε αυξημένο έλεγχο και στην αντικατάσταση της ανθρώπινης με τη μη ανθρώπινη τεχνολογία. Στην πραγματικότητα, η αντικατάσταση της ανθρώπινης με τη μη ανθρώπινη τεχνολογία πολύ συχνά υπαγορεύεται από την επιθυμία για μεγαλύτερο έλεγχο, και η οποία φυσικά με τη σειρά της υπαγορεύεται από την ανάγκη για μεγιστοποίηση του κέρδους.

Όσο δε για τους αριστερούς και αναρχικούς που επαναλαμβάνουν σαν ηχώ τα συνθήματα της αυτοδιαχείρισης και της ελεύθερης ένωσης αλλά δεν τολμούν να σηκώσουν το μεσαίο δάχτυλο στο κράτος γίνονται πάλι το ιερό τόξο του κράτους. Δεν δείχνουν το παραμικρό σημάδι ότι αντιλαμβάνονται το προφανές˙ ότι η εξάλειψη της αβύσσου που χωρίζει τους εντολοδόχους από τους εντολείς - και όχι μόνον στο κράτος, αλλά σε κάθε επίπεδο - είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση της αυτοδιαχείρισης και της ελεύθερης ένωσης.

Όποιος ακόμα πιστεύει ότι οι αποφάσεις που επηρεάζουν τις ζωές του πλανήτη λαμβάνονται σε κοινοβούλια είναι μακρά νυχτωμένος.
ΟΙ πολιτικές αποφάσεις λαμβάνονται στα διοικητικά συμβούλια των πολυεθνικών. Μέσα από εκεί εκπορεύεται η κάθε πολιτική.

Και τέλος πάντων, ας μάθουμε κάποια στιγμή και σε αυτόν τον έρμο τον τόπο να διαχωρίζουμε τις έννοιες «πολιτική» και «κομματικοποίηση».

8 «Μου αρέσει»

Η τεχνολογία δεν εχει πολιτικη!

Ουτε καν στη κατασκευη της. Φυσικα οταν μενεις σε ενα καπιταλιστικο κρατος να νοιωθεις καποια πραγματα διαφορετικα απ οτι αν εμενες καπου αλλου. Το οτι η google πχ θα χρησιμοποιησει την τεχνολογια για να προβαλει διαφημισεις δεν αναιρει οτι η Κινα θα χρησιμοποιησει την τεχνολογια για να περασει τη φιλοσοφια της στους πολιτες.

Ουδετερη ειναι η τεχνολογια. Αν μενεις κεντρο ευρωπαικη ενωση λογικο να σου φαινεται δεξια, αν μεινεις ομως κινα θα σου φανει αριστερη. Ειναι απο που κοιτας βασικα.

Σκεψου να προσπαθεις να πολιτικοποιησεις ενα συνεδριο γιατρων. Δε σκεφτεται καν αν στο συνεδριο ειναι δεξιοι οι αριστεροι γιατροι. Ακριβως το ιδιο με την τεχνολογια

Τεχνολογια δεν ειναι το καινουριο iphone , ουτε τα windows. Αυτα ειναι προιοντα τεχνολογιας. Αν εχουμε καποια ιδεολογια απλα αποφευγουμε τα προιοντα που μας θιγουν.

4 «Μου αρέσει»

Όταν οι χρήστες ανοιχτού λογισμικού είναι αρκετοί τότε υπάρχει και ανάλογη συμμετοχή τους σε φόρουμ και άλλους διαδικτυακούς τόπους. Απ’ εκεί και πέρα οι κανόνες συμμετοχής πρέπει να υπάρχουν, όπως υπάρχουν σε κάθε οργανωμένο χώρο. Βέβαια η εξέλιξη του διαδικτύου προκαλεί κατά κάποιον τρόπο κατακερματισμό στη μέτρηση της απήχησης. Στο facebook ας πούμε έχουν δημιουργηθεί σελίδες διαφορετικές για κάθε ένα δημοφιλές λειτουργικό Linux.
Για δείτε που με το fb περάσαμε στην “εξειδίκευση”… Και σχεδόν όλοι έχουν σελίδα facebook…
Θα σταθώ όμως λίγο παραπάνω στο αν είμαστε αρκετοί εμείς οι χρήστες Linux και στο πως - ίσως να ήμασταν περισσότεροι .
Κι επειδή έχω χάσει επεισόδια …ήθελα έτσι να ρωτήσω αν τελικά προχώρησε το ανοιχτό λογισμικό σε Γυμνάσια - Λύκεια - Ανώτατη Εκπαίδευση και έστω σε κάποιες Δημόσιες Υπηρεσίες από τις πολλές.
Αν δεν προχώρησε … τότε “λεφτά υπάρχουν” για να πληρώνουμε το λογισμικό που χρησιμοποιούν …
Δεν ξέρω…υπάρχουν ;
Παράλληλα , πολλά νέα παιδιά συμπεραίνουν εμπειρικά ότι, μόνον τα Windows είναι αξιόπιστα αφού τέλος πάντων , μόνον αυτά κυκλοφορούν επίσημα στις δικές τους γειτονιές.
Η τεχνολογία μπορεί να μην είναι πολιτική , όπως και η πολιτική δεν είναι οικονομία , πλην όμως οι μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις είναι ισχυρές και ο τελικός αποδέκτης είμαστε όλοι εμείς.
Σήμερα αγοράζεις ένα κινητό τηλέφωνο και μπορείς με αυτό να βρεθείς στο “καζίνο” ενώ περιμένεις στη στάση του λεωφορείου…
Πληρώνεις και τους λογαριασμούς εύκολα…ενώ πρώτα έτρεχες σε κάποια προπατζίδικα εδώ κι εκεί ή στη χειρότερη περίμενες στην ουρά σε κάποια τράπεζα κάποιον υπάλληλο να σε εξυπηρετήσει. Τώρα απολύθηκε ο υπάλληλος και επί πλέον κερδίζουν μόνον οι τράπεζες το κάτι τις τους με κάθε συναλλαγή e-bank που γίνεται κάθε δευτερόλεπτο… Ελπίζω να μην χρειασθεί να τις ανακεφαλαιοποιήσουμε για άλλη μία φορά στο μέλλον…
Ας πάω μια βόλτα τώρα με το βενζινοκίνητο αμάξι μου…(μικρή γιατί με 2.40/lt που να πας;) πριν το καταργήσουν και με αναγκάσουν να πηγαίνω με τα πόδια αφού, οπωσδήποτε δεν θα έχω τη δυνατότητα να πάρω ένα ηλεκτροκίνητο…
Καλό Σ/Κ !

2 «Μου αρέσει»

Σαν κοινωνικό αντικείμενο, η τεχνολογία οφείλει να υπόκειται ερμηνείας σαν κάθε άλλο πολιτιστικό τεχνούργημα, αλλά γενικά αποκλείεται από την ανθρωπιστική μελέτη. Μας διαβεβαιώνουν ότι η ουσία της βρίσκεται σε μία εξήγηση τεχνικής λειτουργίας παρά σε ένα ερμηνεύσιμο νόημα. Το πολύ-πολύ οι ανθρωπιστικές μέθοδοι μπορεί να διαφωτίσουν εξωτερικές πλευρές της τεχνολογίας, όπως η συσκευασία και η διαφήμιση, ή λαϊκές αντιδράσεις σε αμφισβητήσιμες καινοτομίες όπως η πυρηνική ενέργεια ή η εξ’ αντιπροσώπου μητρότητα. Ο τεχνολογικός ντετερμινισμός αντλεί τη δύναμή του από αυτήν τη συμπεριφορά. Εάν κάποιος αγνοήσει την πλειονότητα των συνδέσεων μεταξύ τεχνολογίας και κοινωνίας, δεν είναι παράξενο που η τεχνολογία φαίνεται να είναι αυτοδημιούργητη. Μια τέτοια προσέγγιση βέβαια είναι φανερό ότι είναι λανθασμένη.

Σίγουρα, όταν φτιάχνανε το Google ή το Facebook δεν είχαν κατά νου την πολιτικοποίηση τους.

Όμως, στην πορεία, αυτά τα τεχνολογικά εργαλεία, όπως και κάθε τι τεχνολογικό, αναπόφευκτα συνδεθήκαν με την οικονομία. Πρόσφατα επιβεβαιώθηκε αυτό άλλωστε.

Είναι πολιτική η οικονομία; Σαφώς και ναι.

Έχει λάβει, σήμερα, η τεχνολογία να παίρνει προβάδισμα από τους καθιερωμένους θεσμούς;
Αναμφίβολα και αυτό θα αυξηθεί.

Έχει σήμερα η επιστήμη έχει τη δύναμη που διεκδικούσε η θρησκεία;

Όλοι βλέπουμε και βιώνουμε πως ναι.

Επέφερε η τεχνολογία, θετικές και αρνητικές κοινωνικές αλλαγές;

Ναι, χωρίς αμφιβολία.

Δεν είναι πολιτική αυτά;

Ας δούμε και την Πολιτική επιστήμη η οποία, όπως είναι γνωστό, έχει αποκτήσει και αυτή, εδώ και
μερικά χρόνια, την τεχνολογία της.
Με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών έγινε πρόσφατα και στην Ελλάδα η ανάλυση των τάσεων του εκλογικού σώματος και ρυθμίστηκαν πολλά από τα θέματα της εκλογικής στρατηγικής και τακτικής.

Πολιτική και Τεχνολογία μαζί κοινώς.

Ναι, η τεχνολογία μπορεί να είναι ουδέτερη, αλλά εκείνοι που τη χρησιμοποιούν όχι. Η εφαρμογή της έχει κοινωνικές επιπτώσεις , βαραίνει πολιτικά. Είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καλό ή κακό σκοπό, ανάλογα με το χέρι που το κατευθύνει.
Έχουμε δηλαδή, την παράμετρο της ηθικής.

Αποτελεί η ηθική πρόσημο για τις κοινωνίες; Είναι πολιτικός παράγοντας;

Ακόμα και ένας εξωγήινος θα έλεγε πως ναι, είναι.

Βρισκόμαστε μάρτυρες της δημιουργίας ενός νέου κόσμου στον οποίο οι μηχανές θα πρέπει να λαμβάνουν ηθικές αποφάσεις;

Από ποιους θα γίνεται ο αρχικός προγραμματισμός τους;

Άραγε, δεν εμπεριέχει πολιτικά κριτήρια και επιπτώσεις αυτό;

Γιατί άραγε οι μεγιστάνες της τεχνολογίας δεν μπαίνουν στην πολιτική σκηνή όπως κάνουν αλλοι δισεκατομμυριούχοι;

Η απάντηση είναι απλή: επειδή προτιμούν να πληρώνουν τους πολιτικούς για να κάνουν τη δουλειά τους - προσφέροντας δωρεές και χορηγίες και χρηματοδοτώντας τις εκλογικές εκστρατείες τους - παρά να κάνουν οι ίδιοι την εξοντωτική και βαρετή δουλειά του πολιτικού.
Πολλά τα παραδείγματα, με πιο πρόσφατο αυτό του Τζεφ Μπέζος της Amazon, που προτίμησε να αγοράσει την αξιότιμη αλλά οικονομικά εξαθλιωμένη Washington Post, μια εφημερίδα του κατεστημένου, και μέσω αυτής να αποκτήσει σχέση με την εξουσία, παρά να πολιτευθεί ο ίδιος.

Η ισχύς των τεχνοκρατών απορρέει από τις σχέσεις εξαρτήσεως που έχουν αποδεχθεί απέναντι στους φορείς της οικονομικής και της πολιτικής εξουσίας αν και το ειδικό βάρος τους είναι γενικά ενισχυμένο από την εν γένει θέση της τεχνολογίας και του επενδυμένου τεχνολογικού κεφαλαίου στη σύγχρονη κοινωνία και οικονομία.

Ας μην ξεχνάμε ότι, επί της ουσίας, ζούμε σε μεταφεουδαρχικές κοινωνίες που ακόμα και στις νομοθεσίες τους έχουν κατάλοιπα εκείνων των κοινωνιών. Η ίδια η κάθετη διακυβέρνηση από εκεί προέρχεται. Όπως και η ιεραρχία.
Με ποιο τρόπο άραγε, η τεχνολογία θα μπορούσε να μείνει έξω από αυτά;

Όταν οι παγκόσμιες πολιτικές εκπορεύονται από τις πολυεθνικές, με πρωτοστάτη την BihTech σήμερα, πως είναι δυνατό να θεωρούμε ότι τα κριτήρια που εμμέσως πλην σαφώς, επηρεάζουν 6 δισεκατομμύρια ανθρώπους, τη χλωρίδα και την πανίδα, δεν είναι πολιτικοικονομικά;

Φυσικά, όλα αυτά μπορούμε να τα δούμε και από άλλη οπτική, αμφισβητώντας την πολιτική σε έναν κόσμο στον οποίο καμιά από τις κυβερνήσεις των τελευταίων πενήντα και βάλε χρόνων δεν κατάφερε να δημιουργήσει για το δημόσιο συμφέρον κάτι τόσο επωφελές όπως η Wikipedia.

Αλλά και πάλι αυτό πολιτική δεν είναι;

Τα τεχνολογικά μονοπώλια έχουν αποκτήσει την ισχύ να διαμορφώνουν τι βλέπουμε, ποιον ακούμε ή πώς σκεπτόμαστε, χωρίς να λογοδοτούν δημοκρατικά για αυτό το τεράστιο προνόμιο. Η τεχνολογία έχει γίνει μια κεντρική μορφή εξουσίας στην κοινωνία.

Δεν είναι πολιτική ούτε αυτό ή μήπως δεν ισχύει;

Αν έλεγα ότι «αυτή η εξουσία πρέπει τελικά να ανήκει στους κυρίαρχους πολίτες μιας τεχνολογικά προηγμένης κοινωνίας», δεν είναι μια πολιτική δήλωση; Δεν είναι συνάμα και μια ηθική προτεραιότητα;

Έχει δει άραγε κανένας αυτή την περίφημη «διαδικτυακή ουδετερότητα»;

Η εξάρτηση των κρατών από τα τεχνολογικά ολιγοπώλια δεν είναι πολιτική;

Άραγε, ποιοι παίρνουν τη μερίδα του λέοντος στις δημόσιες προμήθειες υλικού και λογισμικού;

Η «Κώστας- Κώστας ΕΠΕ» ή η Microsoft;

Και τόσα άλλα ακόμα που τελικά η προσπάθεια αποσύνδεσης ανάμεσα σε πολιτική και τεχνολογία να μπορεί να εκπίπτει μόνο στα πλαίσια του γραφικού.

5 «Μου αρέσει»

Κάνεις Λάθος!
Εμείς οι γιατροί (όπως και τα συνέδρια μας που προμοτάρονται από μεγάλες φαρμακοβιομηχανίες - πχ Novartis κλπ) είμαστε πλήρως πολιτικοποιημένοι και ξέρουμε ο καθένας τι ψηφίζει - στηρίζει ο διπλανός μας…
Το ίδιο και η Υγεία.
Ο καθορισμός του ύψους των κονδυλίων για την Υγεία από την εκάστοτε κυβέρνηση δεν είναι πολιτική?
Το αν βρίσκει ο πολίτης τις Δημόσιες και Δωρεάν παροχές Υγείας όταν και όπου τις χρειάζεται δεν είναι πολιτική?
Η συζήτηση για τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό όταν δεν έχεις το απαραίτητο προσωπικό να τον χειριστεί δεν είναι πολιτική?
Η συζήτηση για τον εκσυχρονισμό της Υγείας επί εδάφους έλλειψης ακόμα και βασικών αναγκών από αυτή δεν είναι πολιτική?

7 «Μου αρέσει»

Aυτό το έχασα. Το εξηγείς λιγάκι; (όχι κανά σεντόνι). Δεν κατάλαβα πως αυτή η αποκέντρωση φέρνει υποδούλωση.

Ναι κάπως έτσι είναι σε γενικές γραμμές στη δύση. Δεν είμαι σίγουρος αν είναι έτσι και αλλού. Αλλά και πάλι βλέπω την ουγγαρία στη δύση και λόγω κοινοβουλίου και διαφορετικής εκλογικής προτίμησης των ούγγρων, μια από τις τελευταίες εξελίξεις στην ουγγαρία ήταν να φορολογηθούν τα υπερκέρδη των πολυεθνικών για να χρηματοδοτηθεί η κοινωνική μέριμνα (και ο στρατός). Είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα ή μήπως οι εκλογικές επιλογές μπορούν να σχηματίσουν εναλλακτικά κοινοβούλια με εναλλακτικές πολιτικές; Δεν ξέρω, αλλά δεν βιάζομαι να το αποκλείσω ως ένα ακόμη τρόπο παραγωγής εναλλακτικής πολιτικής (καλά για την ελλάδα ίσως να μπορούμε να το αποκλείσουμε :smiley:)

Έτσι μπράβο. Πες τα. Πολύ το ευχαριστήθηκα αυτό το σχόλιο.

Η εφαρμογή προωθημένης τεχνολογίας που δεν είναι γενικά προσβάσιμη (γιατί συνήθως απαιτεί πόρους και υποδομές που δεν έχουν όλοι). Προτείνω να μην λέμε «η τεχνολογία» αλλά η εφαρμογή της, αφού σε αυτή αναφερόμαστε ουσιαστικά.

ΥΓ
Ωραία βρίσκω την κουβεντούλα…

2 «Μου αρέσει»

| “ΥΓ. Ωραία βρίσκω την κουβεντούλα…”

Κι εγώ το ίδιο, αρκεί, όμως, η συζήτηση, να πετυχαίνει τον στόχο της, που είναι η εγρήγορση της σκέψης, η παράθεση αντίθετων απόψεων και επιχειρημάτων, που δεν προσβάλλουν, αλλά αυξάνουν την εκτίμηση, που νιώθει ο ένας συνομιλητής για τον άλλον και τελικά, όλοι, νιώθουν, ότι αλληλοσυμπληρώνονται! Σαν ομάδα, με διαφορετικές απόψεις, που όμως, αν έλλειπε, έστω και μία, η γενική εικόνα, δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί. Σαν διαφορετικές ψηφίδες ενός ψηφιδωτού και δεν νοείται να λείπει κάποια…, όπως δεν μπορεί να λείπουν pixel απ’ την οθόνη! Η “οθόνη” της κοινωνίας, είναι συγκύτιο κι εμείς, που την αποτελούμε, είμαστε τα pixel! Ο τρόπος συμπεριφοράς μας, διατηρεί ή όχι την λειτουργικότητά της. Κι όλοι καταλαβαίνουμε, τον ρόλο της πολιτικής, του κομματισμού, της θρησκείας, του φανατισμού, του μίσους…, στην συνοχή της κοινωνίας και τη δική μας, βέβαια, την ατομική συγκρότηση…
…κι επειδή, “μου αρέσει η κουβεντούλα”, όπως είπα, θα μακρηγορήσω λίγο…

Η λέξη “Ubuntu” που χρησιμοποιούσαν οι πρωτόγονοι λαοί της Αφρικής, δύσκολα, μπορεί να μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες, εξελιγμένων, πολιτισμένων, λαών, που έχουν άλλη νοοτροπία, συνυφασμένη, συνήθως, με τα βάσανα και τη δυστυχία της ανθρώπινης κοινωνίας…

Τώρα, βέβαια και οι λαοί, που μιλούσαν τη γλώσσα αυτή, έπαψαν να είναι πρωτόγονοι…, εκπολιτίστηκαν… Μάλιστα, πριν από λίγες μέρες, ο βασιλιάς της Σουαζιλάνδης, μιας απ’ τις πιό φτωχές χώρες του κόσμου, δεν δίστασε να σπαταλήσει 15 εκατ. Ευρώ, για ν’ αγοράσει 14 Ρολς Ρόις, στις 14 συζύγους του… η συμβολή της θρησκείας στον πολιτισμό, στην πολιτική και στην “ευτυχία” της κοινωνίας…

Ωστόσο, η λέξη Ubuntu, δεν έχει χαθεί, ούτε και το νόημά της…

Τυπικά, σημαίνει, “σωστή, συμπεριφορά, στον εαυτό σου, στους άλλους και στην κοινωνία” και είναι, η συμπεριφορά του ώριμου ατόμου, με ολοκληρωμένη προσωπικότητα, που χρησιμοποιεί, τα δικά του κριτήρια, κάνει σωστές επιλογές, γίνεται ευτυχισμένο άτομο και να κάνει ευτυχισμένους και τους γύρω του.

Δεν έχει καμία σχέση με ιδεολογία, με θρησκεία, με “καλοσύνη”, με “κατανόηση”, με “αλληλεγγύη”, με “φιλανθρωπία”, με…, με…, με…, με ΤΙΠΟΤΕ, απ’ όλα αυτά!

Σχετίζεται, ΜΟΝΟΝ, με την ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ!

Κατά την δεκαετία του 1990, η λέξη, Ubuntu, αποδόθηκε, ως "ο άνθρωπος, είναι άνθρωπος, μέσα απ’ τους άλλους ανθρώπους”, που καταδεικνύει την ανάγκη “συγχώρεσης και συμφιλίωσης”, αποκλείοντας την “εκδίκηση” και εφαρμόστηκε, στην πράξη, απ’ τον Νέλσωνα Μαντέλα (1918-2013) και τον αρχιεπίσκοπο Ντέμοντ Τούτου (1931), ως “Επιτροπή Αλήθειας και Συμφιλίωσης”, με άριστα αποτελέσματα… και πιό παλιά, απ’ τον Μαχάτμα Γκάντι (1869-1948).

Το Ubuntu, σημαίνει, "νιώθω ότι υπάρχω, επειδή υπάρχουν και οι άλλοι” και νιώθω απόγνωση, στην σκέψη, να βρεθώ μόνος μου, σε ένα ξερονήσι, στην μέση, του πουθενά…

Βέβαια, στην Ελλάδα, που “έδωσε τα φώτα του πολιτισμού, σ’ ολόκληρο τον κόσμο!”, που, “όταν έχτιζε Παρθενώνες, οι άλλοι, έτρωγαν βελανίδια!”, το νόημα της λέξης Ubuntu, είναι, ακατανόητο! Άλλωστε, πρόκειται για λέξη απολίτιστου λαού…, πρωτόγονου…, που τρώει βελανίδια…

Στα 200 χρόνια της ύπαρξής της, η Ελλάδα, “η πατρίδα της τέχνης και του πολιτισμού”, έχει να επιδείξει, λαμπρά παραδείγματα, ΜΙΣΟΥΣ και ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ, που προκάλεσαν εθνικές καταστροφές και φουντώνουν, ανεξέλεγκτα!

ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, χωρισμένοι, ΣΕ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ, εύχονται, με όλη τους, την ψυχή, ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ “ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ”…

Ένας ανθρωπολόγος, στην Αφρική, άφησε ένα καλάθι με φρούτα, στον κορμό ενός δέντρου και είπε, στα παιδάκια της ΠΡΩΤΟΓΟΝΗΣ, ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΗΣ, φυλής…, “όποιος φθάσει πρώτος στο καλάθι, θα πάρει, όλα τα φρούτα!”. Έδωσε το σήμα της εκκίνησης κι έκπληκτος, είδε τα παιδάκια, να πηγαίνουν στο καλάθι, όλα μαζί, πιασμένα χέρι-χέρι! Όταν ρώτησε, γιατί το έκαναν αυτό, εκείνα, απάντησαν, με έκπληξη, “Ubuntu!”, δηλαδή, “πώς είναι δυνατόν, κάποιος από εμάς, να είναι ευτυχισμένος, ενώ, οι άλλοι γύρω του, θα είναι νηστικοί και δυστυχισμένοι;”

Το 1991, ένας φιλανδός φοιτητής, σκέφτηκε, ότι θα ήταν πολύ όμορφο, να έχει, κάθε άνθρωπος, τα πανάκριβα, τότε, προγράμματα των Η/Υ…, ΔΩΡΕΑΝ και δημιούργησε, το “ελεύθερο λογισμικό” Linux, με ελεύθερη άδεια χρήσης!

Μία απ’ τις βασικότερες διανομές του Linux, ονομάστηκε Ubuntu!

Το Linux, χρησιμοποιείται, τώρα, παντού, ΔΩΡΕΑΝ, χωρίς, ιδιαίτερες απαιτήσεις, σε όλες τις συσκευές, παλιές ή καινούργιες, για πλούσιους και φτωχούς, από κινητά τηλέφωνα μέχρι υπερυπολογιστές. Το 2014, οι 485, απ’ τους 500, πιό ισχυρούς υπερυπολογιστές, σ’ ολόκληρο τον κόσμο, χρησιμοποιούσαν, μια, απ’ τις 300 “διανομές” Linux!

Όμως, υπάρχει μια σημαντική δυσκολία!

ΟΛΑ, είναι δωρεάν και κάθε δυσκολία, λύνεται, γρήγορα, απ’ την διαδικτυακή, τεχνική, βοήθεια, που έρχεται από παντού…, ΔΩΡΕΑΝ!

Διαπιστώνεις, ότι υπάρχουν άνθρωποι, που πιστεύουν, ότι “είμαι, αυτό, που είμαι, επειδή υπάρχουν, όλοι οι άλλοι, γύρω μου”… κι, ότι η ανθρώπινη κοινωνία, είναι ένα συγκύτιο και είναι παράλογο, να κατασκευάζεις “άλλους”…, για να εκτονώνεις το ΜΙΣΟΣ και τον ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ, που νιώθεις, για διάφορους προσωπικούς λόγους…

…ΠΡΕΠΕΙ ν’ αλλάξεις νοοτροπία! Καταστρέφονται pixel της “οθόνης” και όλοι, νιώθουμε το “τοπίο να θολώνει”…

Δυστυχώς, όμως, είναι, γνωστό, ότι η αλλαγή νοοτροπίας, όχι, μόνον, στην Ελλάδα, είναι, μάλλον, μια δύσκολη υπόθεση…

…γι αυτό, άλλωστε, μόνον, 2% των χρηστών Η/Υ, χρησιμοποιούν Ubuntu ή κάποια άλλη διανομη Linux…

…και η επιλογή μιας διανομής Linux, αντί των Windows, δηλώνει κάτι, πολύ περισσότερο, για τον χαρακτήρα του ατόμου…, αλλά, μάλλον, έχω μακρηγορήσει πολύ περισσότερο, απ’ όσο επιτρεπόταν, ζητώ συγγνώμη κι ευχαριστώ, για την υπομονή σας…

4 «Μου αρέσει»

Απλα μια σημειωση. Το linux επαγγελματικα ειναι το πιο ακριβο λειτουργικο συστημα.

Καποια στιγμη (νομιζω εχω ξανααναφερθει) ειπα να παω σε επομενο επιπεδο τους σερβερ που διαχειριζομαι. Στην πιο μικρη κλιμακα χρειαζομαι 4 linux admin οι οποιοι με τα προσοντα που θα επρεπε να εχουν κοστιζουν μαζι με τα ικα/δωρα κτλ κοντα στα 10.000 το μηνα αν ομως η δουλεια ηταν με windows το κοστος επεφτε στο μισο. Αποτρεπτικο το 10 για μια μικρη εταιρεια, και φυσικα αν διπλασιαστει ο ογκος της δουλειας, τοτε διπλασιαζονται και τα εξοδα.

Παμε τωρα στο δωρεαν στο σπιτι… ενταξει εγω βαζω χερι σε ενα συστημα που θα χαλασει, η κομμωτρια γιατι να βαλει χερι, ο δικηγορος γιατι να βαλει χερι… να ξερουμε και τι λεμε…

Αν καποιος παει σε ενα θεμα “με τι ασχολείστε” εδω μεσα, θα δει οτι οι μισοι το χρησιμοποιουν για δουλεια οπως εγω και οι αλλοι μισοι για χομπυ… το χομπυ μας δεν μπορει να το επωμιστει καποιος που δεν θελει… αρα αυτος ο καποιος πολυ πιθανων να αγορασει mac η να εχει windows για να μπορει να εχει και ευκολη υποστηριξη.

ΥΓ. Το linux χρησιμοποιουν οι top500 supercomputers γιατι ειναι ευελικτο και δεν υπαρχει θεμα με τις αδειες χρησης. Μπορει να εγκατασταθει σε διαφορετικες αρχιτεκτονικες να υποστηριξει περισσοτερους πυρηνες απ οτι μια ετοιμη διανομη και αλλα πολλα. Δεν εχω χρονο να κανω ερευνα αλλα το λιγο που ψαχτηκα ειδα οτι οι οργανισμοι και οι επιχειρησεις που ειναι στη λιστα εχουν στενες σχεσεις με την microsoft και την google. Αυτο κανει το linux καλυτερο η υποδιαιστερο? Απλα ενας οργανισμος για να συνεχισει να υπαρχει πρεπει να εχει χρηματοδοτηση.

ΥΓ2. Δεν ξερω τις πολιτικες πεποιθησεις του τεσλα αλλα λογω καταγωγης θα τον καταταξω σε μια αριστερη φιλοσοφια. Σκεφθηκε κατι… αν δεν ειχε τον καπιταλιστη westinghouse διπλα του μαλλον δεν θα ξεραμε καν ποιος ηταν αυτος ο tesla. Καποιος επρεπε να τον χρηματοδοτησει και το εκανε. Ο westinghouse δεν το εκανε ιδεολογικα. Εταιρεια παραγωγης ρευματος ειχε και εβγαζε χρηματα απο το μυαλο του tesla. win-win

1 «Μου αρέσει»

Καταλαβαίνω τις θέσεις αυτές και τις έχω ακούσει, από πολλούς, που χρησιμοποιούν το pc, όπως παλιότερα χρησιμοποιούσαν τη γραφομηχανή, “για να κάνουν, τη δουλειά τους”. Κι εγώ, άλλωστε, στις αρχές του ‘90, έτσι, έκανα… Όμως, όταν έχασα αρχεία και κόπους και δουλειά, που δεν ξεπληρωνόταν, με τίποτε, ούτε αγοραζόταν, για να αντικατασταθεί και κυρίως, όταν, οι τεχνικοί, με διαβεβαίωσαν, ότι “τα κάνουν, αυτά, τα Windows”…, πείστηκα, ότι άξιζε τον κόπο, ν’ αλλάξω νοοτροπία, ως χρήστης και ν’ ασχοληθώ, με Linux, όχι “από χόμπυ”, αλλά “για να κάνω, τη δουλειά μου”… κάτι, βέβαια, που έκανα, αρχίζοντας, απ’ το Ubuntu 8.0 και ξέχασα, τις απώλειες σε εργατικές ώρες, σε αγωνία, σε ψυχολογική φόρτιση απ’ το άγχος των ιών και όλων των άλλων, που συνοδεύουν τα Windows… και κοστίζουν, σίγουρα, πολύ πιό ακριβά…, αφού αλλάζοντας νοοτροπία, ως χρήστης, ένιωσα την αυτοπεποίθηση και την αισιοδοξία, ότι μπορώ να αντιμετωπίσω, κάθε δυσκολία, με την αμέριστη βοήθεια, που είχα από παντού… και κυρίως, αλλάζοντας νοοτροπία, είχα την τάση να προσφέρω κι εγώ, βοήθεια, όπως μου είχε δοθεί… Θεωρώ, ότι η φιλοσοφία των Linux, είναι βαθειά ανθρώπινη και δεν εγκλωβίζεται σε κομματικές ιδεολογίες και θρησκευτικές ιδεοληψίες. Βέβαια, για να γίνει αποδεκτή η νοοτροπία αυτή, θέλει, νοοτροπία και συμπεριφορά, που οι “μεγάλοι”, τουλάχιστον, των υπολογιστών, την επιδεικνύουν και δεν αναφέρομαι, μόνον, στους ιδρυτές του Linux.

1 «Μου αρέσει»