Log in από εξωτερική οθόνη

Γεια σας

έχω laptop Dell Latitude, περίπου επταετίας, και έχω συνδέσει εξωτερική οθόνη. Όταν ξεκινάω το laptop
η επιλογή της διανομής που θα ξεκινήσει το laptop καθώς και η οθόνη με το log-in εμφανίζονται μόνο στην οθόνη του laptop. Υπάρχει τρόπος αυτά να εμφανίζονται στην εξωτερική οθόνη? Αν ναι που μπορώ να βρω πληροφορίες για το πώς γίνεται. στο laptop έχω Archlinux και Debian αλλά είμαι τελείως ερασιτέχνης στο linux.

Ευχαριστώ

Καλώς ήρθες @amanouss!
Για το archlinux μπορείς να ρίξεις μια ματιά εδώ : https://wiki.archlinux.org/index.php/Multihead
Και δες τις οδηγίες στην παράγραφο Configuration using xorg.conf

1 «Μου αρέσει»

νομιζω γινεται και απο το πληκτρολογιο αν δεν κανω λαθος. Πατας Fn και μετα καποιο απο τα πληκτρα που αρχιζουν απο F πχ F3 αλλά δεν ειμαι σιγουρος ποιο και μαλλον αλλάζει το πληκτρο απο υπολογιστη σε υπολογιστη

1 «Μου αρέσει»

Επίσης για debian αν χρησιμοποιείς gnome σαν γραφικό περιβάλλον, δες από τα Settings>Devices>Display αν μπορεις να ορίσεις σαν primary οθόνη την εξωτερική.

1 «Μου αρέσει»

H xrand --listmonitors μου δίνει

0: +*HDMI-1 2048/527x1152/296+0+0 HDMI-1

Στο archlinux Έφτιαξα το αρχείο 10-monitor.conf sto /etc/X11/xorg.conf.d/10-monitor.conf

Section “Monitor”
Identifier “HDMI-1”
Option “Primary” “true”
EndSection

αλλά όταν έκανα επανεκκίνηση και επέλεξα να μπω στο archlinux η οθόνη εμφάνισε το μήνυμα started Load/Save Random Seed

περίμενα 1 λεπτό δεν έγινε τίποτα και έκανα reboot στο Debian και έσβησα το παραπάνω αρχείο.

στις ρυθμίσεις , Debian και archlinux, έχω επιλέξει μονή οθόνη την εξωτερική. Μετά που κάνω log-in λειτουργεί μόνο η εξωτερική οθόνη.

Αυτό που θέλεις είναι να χρησιμοποιείς μόνο την εξωτερική οθόνη? Δηλαδή και o GRUB και o login manager να εμφανίζονται μόνο στην εξωτερική?

ναι αυτό θέλω. Επίσης θα με ικανοποιούσε να εμφανίζεται και στις δύο οθόνες το grub και το login και μετά το login να λειτουργεί μόνο η εξωτερική οθόνη