Επενδύσεις στην Παιδεία - Εξοικονόμηση πόρων από το Linux - Ένα παράδειγμα

Πριν από λίγα 24ωρα, είχα ανεβάσει άρθρο (στο FB) σχετικά με το πόσο πίσω έχει μείνει το ελληνικό σχολείο ως προς τη στοχοθεσία, τις μεθόδους, την αχρείαστη ύλη, τη σύγχρονη τεχνολογία. Κοινώς, είναι “βαρετό” και οι καλύτεροι κριτές είναι οι ίδιοι οι μαθητές. Η πολιτεία κάθε λίγο και λιγάκι, ακολουθώντας τη λογική “μεταρρύθμιση-αντιμεταρρύθμιση” ασχολείται με γελοία και επουσιώδη θέματα όπως το εξεταστικό σύστημα κτλ. Λογικό… Στα 12 χρόνια ιεράς εξέτασης των μαθητών και κατά κανόνα στείρας γνώσης, θα ασχολούμαστε με το εξεταστικό σύστημα μόνο… Παλεύουν οι φιλότιμοι και με πενιχρούς μισθούς εκπαιδευτικοί να κάνουν τη διαφορά, αλλά ούτε οι δομές ούτε και η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων μπορεί να βοηθήσει. Τελικά το κατέβασα, γιατί δεν θα άντεχα το flame war που θα ξεκινούσε…

Επανέρχομαι σήμερα γιατί δεν μπορώ να μην αναδημοσιεύσω το επεξεργασμένο υλικό που υπάρχει στο YouTube από ένα δημοφιλές παιχνίδι, το Assassin’s Creed Odyssey της Ubisoft, ένα μέρος του οποίου εξελίσσεται στην Ακρόπολη του 5ου αιώνα π.Χ. Πολλά μπράβο στους δημιουργούς του βίντεο που αναφέρονται στην περιγραφή του.

Αναρωτιέμαι, λοιπόν, αν αντί να αναλώνεται η πολιτεία σε γελοίες παρεμβάσεις που αφορούν στην Παιδεία, γινόταν μια σοβαρή συνολική προσπάθεια με ανάλογες προδιαγραφές για την αναμόρφωση της ύλης, της στοχοθεσίας και των μεθόδων. Και δεν αναφέρομαι στο να κάνουμε capture υλικό από παιχνίδια όπως το Assassin’s Creed, αλλά να γίνουν επενδύσεις στη δημιουργία τέτοιου υλικού.

Ναι, η Ubisoft είναι μια εταιρεία που κάθε της παιχνίδι έχει budget χολιγουντιανών παραγωγών, αλλά “οικονομικές λύσεις” υπάρχουν. Η Unreal Engine είναι ελεύθερη για δωρεάν χρήση και με μια ομάδα 20-30 developers τέτοιο υλικό μπορεί να δημιουργηθεί και μάλιστα διαδραστικό (γιατί δεν μπορούμε να στείλουμε ανήλικα παιδιά του δημοτικού να παίξουν Assassin’s Creed για λόγους ευνόητους).

Ακόμα και αν δεν μπορεί να βρει το Υπουργείο τους devs για να γίνει η παραγωγή ή δεν θέλει να πληρώνει τους ειδικούς εκπαιδευτικούς που θα πρέπει να τους καθοδηγήσουν, υπάρχει και η λύση να πληρώσεις μια τέτοια εταιρεία, ακόμα και τη Ubisoft, που έχει ήδη έτοιμες τις υποδομές της, ώστε να σου παράξει το σχετικό υλικό. Πόσο θα χρειαστεί; 1.000.000€; Πολλαπλάσια ποσά πληρώνονται στη Microsoft για λειτουργικό σύστημα και Office εφαρμογές στα ελληνικά σχολεία, όταν θα έπρεπε για λόγους τόσο οικονομικούς, όσο και εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούμε ΜΟΝΟ ΔΩΡΕΑΝ ΑΝΟΙΚΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ π.χ. Linux λειτουργικό σύστημα και Libre Office κ.α. Βεβαια το ανοικτό λογισμικό δεν έχει μίζες, οπότε καταλαβαίνω το πρόβλημα…

Φτάσαμε λοιπόν να χρησιμοποιούμε υλικό ξένων εταιρειών που κερδίζουν εκατομμύρια ή και δισεκατομμύρια ευρώ με θέμα τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στη χώρα μας, ενώ εμείς οι ίδιοι προσπαθούμε να διδάξουμε τον ΔΙΚΟ ΜΑΣ πολιτισμό και ιστορία με τις ίδιες μεθόδους και σχεδόν τα ίδια μέσα επί 50 χρόνια…

Τροφή για σκέψη: Διαβάστε το κεφάλαιο που παρουσιάζεται η Ακρόπολη στο βιβλίο Ιστορίας της Δ’ Δημοτικού και μετά δείτε το ακόλουθο βίντεο. Μετά μας φταίνε οι μαθητές που θεωρούν το σχολείο βαρετό…

5 «Μου αρέσει»

37 νομιζω σκασανε για τις αδειες των Windows και του Office και αυτο ειναι μονο (αν δεν κανω λαθος) για το Δημοσιο. Αλλες ιστοριες θα γινουν για το Παιδειας.

Παντως αντι για Unreal Engine εχω να αντιπροτεινω το Godot Game Engine ( https://godotengine.org/ ). Ειναι και ΕΛ/ΛΑΚ και με μια αρκετα ενεργη κοινoτητα με δηνατοτητες εισαγωγης 3D μοντελων απο Blender και scripting γλωσσα με στυλ παρομοιο της Python και κανει export για Windows, Mac, GNU/Linux, Android αλλα και HTML5. Εχει δυνατοτητες για networking, websockets, SSL/TLS και συντομα στην εκδοση 4 που ετοιμαζεται υποστηρηξη για Vulkan.

Εδω ειναι ενα video απο ενα tutorial για το πως θα φτιαξουμε ενα health bar για ενα παιχνιδι.

Τα δυο video δειχνουν τις δισδιαστατες δυνατοτητες της μηχανης αλλα εχει και 3D δηνατοτητες που ειναι αρκετα δυνατες. Ποια ειναι η γνωμη σας;

1 «Μου αρέσει»

Καλά ας φτάσουμε πρώτα στο σημείο έστω και να συζητήσουν το θέμα στο Υπουργείο (δηλαδή ποτέ) και μετά συζητάμε για τη μηχανή…

Αν δεν κουνησεις το καροτακι της μιζας στο Υπουργειο… δεν κουνιουνται εκει μεσα… οποτε θα γερασουμε αν περιμενουμε.

2 «Μου αρέσει»

Ακριβώς: το μόνο που θα έκανε κάποιον να ασχοληθεί με το οτιδήποτε και σε οποιοδήποτε υπουργείο είναι το κέρδος. Οπότε στα παπάκια τους μαθητες, καθηγητές κλπ φτωχοί συγγενείς.

2 «Μου αρέσει»

Συμφωνώ διευκρινίζοντας ότι μιλάμε για το προσωπικό κέρδος. Αν σκεφτόντουσαν το συλλογικό, όπως θα έπρεπε, θα ήταν εντελώς διαφορετική η τύχη της χώρας μας.

1 «Μου αρέσει»

Προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχει λύση και είναι απλή, το μόνο που έχουμε να κάνουμε σαν κράτος είναι να αντιγράψουμε το Φιλανδικό σύστημα παιδείας…

Ως εκπαιδευτικός, η αποψή μου είναι ότι δεν είναι δέον να αντιγράψεις ένα εκπαιδευτικό σύστημα που είναι φτιαγμένο για έναν συγκεκριμένο πολιτισμό/κουλτούρα/γεωγραφική θέση/πληθυσμό/ιδιαιτερότητες/κοινωνικές δομές κτλ. Μπορείς να πάρεις κάποια στοιχεία που θεωρείς θετικά και να τα προσαρμόσεις στις δικές σου ανάγκες. Αρκεί να έχουμε προσδιορίσει τις ανάγκες μας, γιατί ούτε αυτό δεν έχουμε κάνει…

4 «Μου αρέσει»

Το Φιλανδικό σύστημα έχει αρκετές καινοτομίες από την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών έως των μαθητών. Στην Ελλάδα θα πρέπει να οριστεί μια επιτροπή ανεξάρτητη από την κυβέρνηση και αποδεκτή από όλους, με συγκεκριμένο πλάνο 20ετιας, αντιγράφοντας πολλά κομμάτια από προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης. Το ράβε ξήλωνε που πραγματοποιείται κατά κόρον στην Ελλάδα, εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα και τίποτα παραπάνω…

1 «Μου αρέσει»

Το φινλανδικό μοντέλο αν μπορούσαμε να το εφαρμόσουμε θα το είχαμε κάνει. Γιατί οι ίδιοι που κυβερνάνε εκεί κυβερνάνε και εδώ και στη Συρία και στη Μποτσουάνα. Άρα κάτι άλλο είναι που δεν αφήνει να είναι παντού ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα.

Χωρίς να μπω σε περαιτέρω εμβάθυνση του θέματος.

1 «Μου αρέσει»

Έχουμε πήξει από επιτροπές που τελικά απλά ανακυκλώνουν συστήματα και μασάνε επιδόματα. ίσως το καλύτερο σύστημα να ήταν πραγματικά να μας παρατήσουν ήσυχους. έχω βαρεθεί τόσα χρόνια με τις επιτροπές που φτιάχνει ο κάθε &@%@#$@# που νομίζει ότι θα αλλάξει και απλά κάνει τα πράγματα χειρότερα. Το Φιλανδικό σύστημα κάνει για τους Φιλανδούς - δεν νομίζω να το εφαρμόζει κανείς άλλος και σωστά

1 «Μου αρέσει»

Εγώ πάλι νομίζω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.

Δεν αντιγράφεις τυφλά τίπτις - βλέπεις τα καλά στοιχεία από διάφορα συστήματα και υιοθετείς ό,τι σου ταιριάζει, θέλεις κτλ.

Το σημαντικότερο πρόβλημα, λεωγώ, είναι ότι δεν ξέρουμε τι μοντέλο παιδείας θέλουμε. Θέλουμε παιδεία που να μορφώνει, παιδεία που να βγάλει καλούς εργάτες, παιδεία που προσφέρει μόνο επαγγελματική κατεύθυνση, παιδεία που να βγάζει τυφλά, κουφά και υπάκουα βόδια, παιδεία που να βγάζει προβληματισμένους ανθρώπους? Τι παιδεία πραγματικά θέλουμε? Αν πραγματικά αποφασίζαμε αυτό, τα πράματα θα ταν πολύ καλύτερα και ευκολότερα…

Δείτε τι καλά που ναι στη γερμανία που από το τέλος του δημοτικού ξεχωρίζουν τα βόδια από τους φερέλπιδες και τους μεν τους στέλνουν στη Realschule και τους δε στο Gymnasium…!

Το πρόβλημα της παιδείας δεν είναι ελληνικό προνόμιο… Παγκόσμιο είναι και υπάρχουν πολύ συγκεκριμένοι λόγοι γι αυτό…

Για εμάς τι κάνει; Ένα σύστημα που έχει ακυρώσει το Λύκειο, που εξοντώνει τα παιδιά από το άγχος λόγω των Πανελληνίων; Δεν νομίζω…

Χρειάζεται προγραμματισμός 20 ετών τουλάχιστον… χωρίς να επεμβαίνει το κάθε κόμμα ή ο κάθε υπουργός και να τα αλλάζει όλα γιατί απλά βολεύει κάποιους…

2 «Μου αρέσει»