Cascade: Ένας άλλος Image Editor (GPU node-based)

Το Cascade (καμία σχέση με το OnenCascade) είναι ένας node-based Image Editor με άδεια χρήσης GPL που κάνει όλη την επεξεργασία στην GPU. Αν κάποιος έχει δουλέψει Blender ξέρει τι είναι αυτό, αλλιώς δείτε παρακάτω το screenshoot.

Η κύρια διαφορά μεταξύ ενός παραδοσιακού προγράμματος είναι πως οι ενέργειες δεν είναι καταστροφικές, μπορείς πάντα να πας λίγο πίσω στην ροή και να αλλάξεις τις παραμέτρους ή να σχεδιάσεις διαφορετικά την σωλήνωση. Περιέχει κάποιους λίγους έτοιμους μετασχηματισμούς, αλλά ή πραγματική του δύναμη είναι στο ότι μπορείς να προσθέσεις τους δικούς σου shaders!

Τι είναι shader;
Είναι μικρά προγράμματα που τρέχουν στην κάρτα γραφικών (ένα για κάθε pixel!) και του αλλάζουν το χρώμα. Γράφονται σε μια γλώσσα που λέγετε GLSL. Σαν ένα τυχαίο παράδειγμα δείτε εδώ, πατήστε το κουμπί να δείτε τον κώδικα, και δοκιμάστε να κάνετε αλλαγές, ο οδηγός της κάρτας γραφικών περιέχει ένα compiler για αυτή την γλώσσα και θα εφαρμόσει τις αλλαγές αυτόματα !

Ενα παράδειγμα χρησης

Σαν ένα απλό παράδειγμα (χωρίς χρήση shades) ένα απλό pipeline που τονίζει τις ακμές μιας φωτογραφίας, προθέτει λίγο θόρυβο και πειράζει λίγο το chroma.

Το αποτέλεσμα

Τομάτα-Belladona processed

Εγκατάσταση

Είναι μια εφαρμογή AppImage. Στην πρώτη προσπάθεια δεν έτρεξε και παραπονιόνταν πως η κάρτα μου δεν υποστήριζε Vulkan. Λύθηκε με την προσθήκη των πακέτων libopencolorio και libvulkan1, αν και πρόσπαθησα να το κάνω πρώτα compile και ίσως ήταν κάποιο άλλο πακέτο :innocent:

Συμπεράσματα

Είναι μια εφαρμογή για όλους; Μπορεί να αντικαταστάσει το gimp; Σίγουρα όχι. Αλλά παρότι μια νέα εφαρμογή έχει χρήση, για παράδειγμα αν ασχολείσαι με Computer Vision ή game programming και θέλεις να δοκιμάσεις ένα pipeline ή ένα Shader. Επίσης σε ιατρικές εφαρνογές ή αν απλά θέλεις να μετασχηματίσεις κάποιες φωτογραφίες μαζικά. Το παραπάνω αποτέλεσμα στο gimp εμένα θα με δυσκόλευε. Βέβαια δεν ξέρω καθόλου καλά το gimp :innocent:

Για περισσότερα

4 «Μου αρέσει»